מבחן שוונג || קסדת שטח של BOLLE מדגם THE ONE

סדרת הקסדות החדשה של בולה מיועדת גם לרוכבי השטח, אז ציידנו את מדריך טיולי השטח רן גנור בקסדה ושלחנו אותו לטפס בהרי ירושלים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

חברת בולה (BOLLE) מאז ומתמיד משתפת פעולה עם רוכבי על ברחבי העולם, בין היתר במסגרת שיתוף פעולה עם קבוצת – AG2R LA Mondiale הצרפתית המשתתפת בטור דה פראנס. על בסיס ידע, ניסיון ודרישות של אנשי מקצוע, בולה ממשיכה להתפתח, להתרחב ולספק פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתחום הציוד לרכיבה ומוצרים חדשניים לרוכבי אופניים.

גם לרוכבי השטח. BOLLE THE ONE

מבחן לקסדת השטח

השנה השיקה בולה את סדרת קסדות רכיבה THE ONE, שאחת מהן היא קסדת THE ONE MTB המיועדת לרכיבות שטח ומגיעה עם חבילה מאובזרת שכוללת את האלמנטים הבאים:

  • מוסך מיוחד עם שני חריצי צד המיועד לאחסון של משקפיים (למקרה ורוצים להסיר אותם במהלך הרכיבה). המשקפיים מתיישבים במוסך ללא כל חשש שיקפצו החוצה או שייווצר לחץ לא נוח על הרכות.
  • נורת LED שמותקנת ישירות לחלק האחורי של הקסדה, עובדת ב-2 מצבים (אור מהבהב וקבוע) ותורמת אף היא לבטיחות ונראות על הכביש בכל שעות היום וגם בלילה.
  • מדבקת קוד QR שמודבקת בחלק האחורי של הקסדה. כל שעליך לעשות הוא להוריד את האפליקציה המומלצת, ולמלא פרטים רפואיים ונתונים אישיים חשובים. במקרה של תאונה, הפרמדיק או כל אדם אחר יכול פשוט לסרוק את הקוד עם הסמרטפון ולקרוא את הנתונים של הרוכב בקלות לצורך העזרה הראשונה.

הקסדה מתאימה לקיץ ולחורף ומצוידת בכובע מיוחד לחורף שמתלבש לתוך הקסדה, אשר מחמם את הראש ואת האוזניים במקרה הצורך. הקסדה מצוידת בשתי שכבות פנימיות, אחת לקיץ ולטמפרטורות הגבוהות ואחת לחורף. בחלק הקדמי של הקסדה מחובר מגן קדמי שמשרת רוכבי אופניי ערים ושטח להגנה בפני אבק ולכלוך.

הקסדה מעוצבת במגוון צבעים שונים ומגיע במידות מדיום (54-58 ס"מ) ולארג' (58-62 ס"מ) ומשקלה 280 גרם.

רכבתי עם הקסדה כ-10 רכיבות במהלך החודשים ינואר ופברואר שכללו גם ימים קרים ואף בקרים קפואים, גם ימי גשם ואפילו סופשבוע חמים שנוצל לרכיבה בשמורת פורה ואזור רוחמה האדום מכלניות.

נוחות: הקסדה נוחה מאוד והתלבשה עלי "בול" אחרי כוונון מערכת ההידוק ומתיחת הרצועות. הקסדה מרגישה מאוד קלה על הראש ולא לוחצת או מציקה גם אחרי שעות של רכיבה. יש תחושה של בטחון בצורה שבה הקסדה עוטפת לי את הראש ויושבת עליו "עמוק" אך לא בצורה שתפגום או תסתיר לי את שדה הראייה .ה"גארג'" לאחסון המשקפיים נמצא אצלי מאוד שימושי ונוח, רעיון ויישום פצצה. גם תיק הרשת המאוורר והאפנתי שתואם את צבעי הקסדה (שחור/אדום) נמצא מאוד נוח והשתמשתי בו גם לקסדה ולכובעי החורף/קיץ, וגם דחפתי בו את הכפפות והבנדנה – צריך שיהיה סדר גם ב-5 לפנות בוקר שיוצאים בלחץ ההשכמה לפגוש את החבר'ה ברוחמה.

אוורור: פתחי האוורור הגדולים אפשרו זרימת אוויר טובה לצינון וקירור הראש גם בימים חמים ואחרי עליות קשות כאשר טיפסנו את הדיפינבייקר – עלייה ארוכה ומחממת בהרי ירושלים.  במספר בקרים קפואים בהם התחלתי לרכוב מוקדם בטמפרטורות נמוכות חבשתי את כובע החורף המחמם מתחת לקסדה, ואכן הכובע שומר על ראש חם ורק אחרי שעת רכיבה ועלייה הגונה עצרתי להחליף את כובע החורף בבנדנה מנדפת וסופגת זיעה.

ריסוק: למרות החשש מעורך שוונג הקשוח, החלטתי לא לנסות לבצע בעצמי את מבחן הריסוק ולהעמיד את ראשי  ועבודתי בסכנה, ואני מצטט את דובר בולה: "הקסדה THE ONE עברה את כל מבחני הבטיחות לפי סטנדרטים עולמיים ובעלת תקנים  CE EN 1078 ו CPSC 1203. בממצאים של מבחני בטיחות נמצא כי קסדה THE ONE חזקה פי 2 מסטנדרטים הנדרשים בקטגורית קסדות רכיבה" .

החלק של העיצוב והאופנה הוא הכי כיפי | צילום: רן גנור

גימור: גם בעין בלתי מזוינת ניתן לראות, להרגיש ולמשש את האיכות הגבוהה, הגימור המוקפד והפרטים הקטנים של ייצור הקסדה והאביזרים. הכל מחובר, תפור, יצוק ובאיכות גבוהה שנראית במבט קרוב על החיבורים, התפרים, הצביעה והחומרים האיכותיים של הקסדה ואביזריה. בהחלט רמה אירופאית גבוהה ולא רמה סינית זולה.

עיצוב ואופנה: טוב, זה החלק הכי קל וכייפי. רק מהתגובות הרבות  הן מרוכבים איתי והן מהתגובות על תמונות שעלו לרשתות החברתיות ברכיבות והאירועים בהם השתתפתי החודש ניתן להבין שהקסדה מעוצבת כיאה ל"צרפתייה" נאה ומוקפדת ולא מעט רוכבים עצרו לשאול ולברר אותי על הקסדה והיכן ניתן לרכוש אותה.

סיכום: קסדה איכותית שמקנה תחושת ביטחון, נאה, חזקה, נוחה, עם פיצ'רים יחודיים שעושים את השימוש בה לכיף ונעים. הגימור מוקפד ברמה גבוהה עם שלל חידושים טכנולוגיים שבחלקם תשתמשו ובחלקם לא – אבל הם פה לשימושכם.

משקל: 280 גרם (לא קלילה)

מחיר: 699 שקל לצרכן – הקסדה ממוקמת בקצה העליון של קסדות השטח הממותגות והאיכותיות

מידות: מדיום (54-58 ס"מ); לארג' (58-62 ס"מ)

בעד: עיצוב, פונקציונאליות, נוחות, בטיחות, אבזור

נגד: מחיר גבוה יחסית, אין מידה S לנוער / נשים

ציון שוונג: 9 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג