מבחן שוונג || נעלי ריצה של נייקי מדגם Zoom Elite 8

הבוחן שלנו יצא למספר ריצות מבחן עם ה-ZOOM ELITE 8 של נייקי וזה גרם לו לכמה רגשות מעורבים כמו למשל אכזבה מכך שאין כרגע מרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי נייקי אייר זום עלית 8
נעלי נייקי אייר זום עלית 8

אני חייב לציין שאני לקוח די בעייתי של נעלי ריצה. דגמים רבים לא מספיק רחבים בשביל כפות הרגליים שלי, מצד שני אני לא אוהב נעליים מאסיביות מדי וכך אני מוצא את עצמי במקרים רבים נאלץ להתפשר על משהו: או שזה יתרחב או שאני כבר אתרגל למשקל של הנעל, ולמען האמת ברוב המקרים זה קורה.

נעל נייקי אייר זום עלית 8

הבשורה החדשה של נייקי. Nike air zoom elite 8

כשקיבלתי את Nike air zoom elite 8 הרגשתי כמו טריאתלט מקצוען שיורד מהאופניים ונועל את זוג הנעליים הנוצצות שלו תוך שניה וחצי. אני ממש מתנצל על הקלישאה אבל הן התאימו כמו זוג כפפות. זו לא הפעם הראשונה שאני נועל נעל של נייקי עם כיסוי ללא תפרים, אבל במקרה הזה ההתאמה היתה מדהימה. שמעתי פעם על מקרים של רצים שנאלצו להתייצב לתחרות עם נעליים חדשות ולא מוכרות כי הם איבדו את הנעליים שלהם. אמרתי לעצמי שאם זה היה קורה לי, אז בהתרשמות הראשונית אלה הנעליים שהייתי רוצה לקבל בלי שהכרתי אותן לפני. ההתחלה מבטיחה.

מבחן לדגם ZOOM ELITE 8 
בנייקי מגדירים את זום 8 כנעליים מינימליסטיות, אבל צריך להבין משהו חשוב. הרבה אנשים חושבים שנעלי ריצה מינימליסטיות הן מה שמכנים נעלי תחרות: נעליים עם דרופ (הפרש גובה בין החלק האחורי לקדמי בסולייה) של 0 עד 2 מילימטרים שהן קלות במיוחד וזה הופך אותן גם לעדינות ומיועדות לשימוש של 300-400 קילומטרים. במקרה הזה מדובר באמת בנעליים קלות (280 גרם) אך עם זאת הן תומכות ומחזיקות מצוין את הרגליים. זה הופך אותן לנעליים מצוינות לאימונים, אבל הייתי ממליץ בעיקר על אספלט.

מה שגרם לי להתלהב עוד יותר מהנעליים האלה הוא שבחנתי אותן מעט אחרי שחזרתי מפציעה של חודשיים. עשיתי את זה עם הרבה חששות והתחלתי עם ריצות קצרות מאוד עבורי, אבל ממש אחרי ריצה אחת הבנתי שאני יכול לסמוך על הנעליים. הנוחות נשארה בדיוק כפי שהיתה כשנעלתי את הנעליים בפעם הראשונה, שבר המאמץ שסבלתי ממנו בשוק אותת לי פה ושם כשחזרתי לרוץ עם נעליים אחרות, אבל במקרה הזה הרגל נהנית מחופש תנועה מפנק ואני מרגיש מצוין את הקרקע. אגב, אחת הסיבות שבגללן נפצעתי היתה שסובבתי את הקרסול מספר  פעמים במהלך ריצה אחת וזה גרם לי לא לסמוך בקלות על כל זוג נעליים. לכן כל כך אהבתי את התחושה שקיבלתי מהנעליים האלה.

עוד מבחני שוונג
מבחן לנעלי ON מדגם CLOUDSURFER
מבחן לנעלי ALTRA מדגם LONE PEAK 2.0 
מבחן לנעלי NIKE מדגם לונאר 3 

מבחן הנוחות עבר בהצלחה בשלב מוקדם מאוד. ליתר בטחון אספר לכם שאחרי ריצה ל-5 קילומטר רצתי עם הנעליים גם מרחקים של 10 ו-20 קילומטר והתחושה רק הלכה והשתפרה. אחרי שצברתי איתן כמה עשרות קילומטרים התחלתי לחשוב על השלב הבא במבחן הזה. הייתי שמח לקרוא לו מבחן התוצאה, אבל למרבה הצער קיבלתי פרק זמן מסוים כדי לכתוב את המבחן הזה. נגיד את זה ככה: הייתי שמח אם הייתי מספיק מאומן כרגע למרוץ כביש ל-10 קילומטרים או אם היה לי מרתון בחודש הקרוב. הסיבה: אני באמת מרגיש שהנעל הזאת יכולה לתרום למהירות שלי בריצת כביש, והייתי שמח לבדוק את זה.

נעלי נייקי אייר זום עלית 8

הדרופ בנעל נחשב לנמוך יחסית עבור נעליים נייטראליות רגילות וגבוה ביחס לנעלי תחרות מינימליסטיות

למה זה קורה? בנייקי אומרים שזה בזכות כרית ה-Zoom air (שנמצאת בחלק העליון של הסולייה) שמעניקה לרגל תגובה נמרצת מהדרך. במילים אחרות, הנה עוד נעל שתעזור לכם להשתמש יותר בכריות כף הרגל במהלך הנחיתה. זה לא איזשהו טריק שיהפוך אותנו מכאלה שנוחתים על העקב לרצים שנוחתים על הכריות, אבל זה יכול לעזור לנו להעביר משקל למקומות שלא התרגלנו אליהם במהלך תנועת הנחיתה. זה מה שיעשה אותנו יותר קפיציים ויגרום לנו להרים את הרגל יותר גבוה וכך בעצם לרוץ יותר מהר. ההסבר המקצועי של נייקי הוא שהתחושה הקפיצית נוצרת בזכות סיבים מתוחים הארוגים בחוזקה בתוך כרית הזום אייר וכאשר כף הרגל נוחתת הסיבים נדחסים על מנת לרכך את ההשפעה לפני שהם "קופצים" למצבם המקורי וכך מייצרים תגובה חזקה ונפיצה כלפי הקרקע.

זה לגבי החלק העליון של הסולייה. בחלק התחתון של הסולייה בא לידי ביטוי הדרופ שבמקרה הזה הוא 8 מילימטרים. אני באופן אישי התרגלתי לרוץ עם נעליים עם דרופים יותר גבוהים כמו 10-12 מילימטר. הדרופ הזה נחשב לנמוך יחסית עבור נעליים נייטראליות רגילות וגבוה ביחס לנעלי תחרות מינימליסטיות. מבחינתי, הוא באמת גרם לי לתחושה טובה של הרגל עם הקרקע ולשליטה טובה על התנועה.

עוד דבר מפנק בנעליים האלה הוא שרוכים א-סימטריים. נשמע קצת מורכב אז ננסה להסביר את זה בפשטות. השרוכים הרגילים מחוברים לחוטים אופקיים בצדדים. כשאנחנו נועלים ומותחים את השרוכים, החלק העליון של הנעל מתהדק על מרכז כף הרגל. זה גם יוצר את ההתאמה המצוינת שהתייחסתי אליה בתחילת הדברים, וגם מאפשר לנו ליהנות מאותה טכנולוגיה של כרית הזום שבעצם מקפיצה אותנו ובזכותה מדובר בנעל ריצה מהירה. באופן אישי, כשהידקתי את השרוכים לפני הקשירה הרגשתי לחץ מספיק גדול כדי שלא אצטרך לקשור חזק, ומספר פעמים מצאתי את עצמי שורך שוב ושוב את הנעל במהלך ריצה ארוכה.

הנעל הזאת יכולה להתאים להרבה מאוד אנשים. גם לרצים בתחילת דרכם, גם להלכים שרוצים ליהנות מהעיצוב המדהים של נייקי שבכל פעם מדהים מחדש, והייתי אומר שבמיוחד לרצים שיודעים לרוץ מהר אבל הם לא בעלי מבנה גוף הכי קל בעולם. גם לטריאתלטים הייתי ממליץ בחום על הנעליים האלה בגלל שנועלים אותן מהר מאוד ובגלל שהן פשוט נעימות למצב שבו יוצאים לריצה כשמותשים.

סיכום 
אני חושב שמדובר ב"שיחוק" גדול מאוד של נייקי. מה שהיה יכול להרתיע אותי מלקנות את הנעליים האלה הוא המחיר שלהן בארץ, 700 שקלים. צריך לזכור ששוק נעלי הריצה בארץ הופך ליותר ויותר תחרותי. אדם ממוצע מבחינה כלכלית וגם מבחינת קילומטראז' שנתי של ריצה יכול להרשות לעצמו הוצאה כזאת. לעומת זאת, רצים פעילים למרחקים ארוכים שמחליפים 3-4 זוגות בשנה מחפשים מחירים אטרקטיביים יותר, גם אם זה אומר שהם יצטרכו להתפשר מעט.

פחות: מחיר יקר מדי  

יותר: לא תמיד מבינים מה זו הטכנולוגיה החדשה, במקרה הזה כן

רכות בעקב: יכול להיות שמי שנוחת על העקב יצטרך יצטרך קצת יותר מזה, לנוחתים על אמצע כף הרגל או על הכריות זה מצוין.

קשיחות:  הנעליים רכות לגמרי

משקל: 280 גרם

מחיר: 700 שקלים

ציון: 9.5 מתוך 10




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דוד אהרוני הגיב:

    שוונג יקרים, מתי תחלקו ציונים של פחות מ 9 וחצי. אני מנסה להבין אם המבחנים שלכם אוביקטיביים או מונעים משיקולי פרסום ותשלום

  • שוונג הגיב:

    דוד אהרוני שלום, אם קראת את המבחן מתחילתו ועד סופו ניכר לראות כי מדובר במבחן עומק הבוחן את הנעל, התחושה וההתרשמות לאורך כ-100 קילומטר ריצה באופן רציני ומנומק. הציון שניתן מוענק באופן אישי על ידי הכותב ולא על ידי ועדה כלשהי המעניקה ציונים בסתר. במקרה הנ"ל מדובר במבחן שנעשה על ידי כתב שוונג שהינו גם מאמן ריצה שעשה כבר "כמה קילומטרים" בחייו ומסביר כמה הנעל הפתיעה אותו. כמו כן, כמובן שמדובר במבחן אובייקטיבי ואמין ואת זאת הינך יכול לראות באופן מובהק על פי ציון המגרעות שהבוחן מצא וכתב עליהן לאורך המבחן. יום טוב ותודה, שוונג

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג