מבחן שוונג || נעלי ריצה של מיזונו מדגם Wave rider 20

הבוחן שלנו נעל את נעלי הכביש החדשות של מיזונו ויצא לבחון אותן בפארקים ובמסלולי האספלט השונים וחזר עם מסקנות ותובנות מעניינות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 55 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)


חברת מיזונו (Mizuno) היפנית היא חברה ותיקה בשוק פיתוח פטנטים, טכנולוגיה ומוצרי ספורט כבר למעלה מ-110 שנים (מאז שנת 1906). הפעם מיזונו מביאים לעולם את הגרסה ה-20 שלהם לנעלי הכביש ווייב ריידר (Wave Rider). כבר בפתיחת קופסת הנעליים והפיכת הנעל, ניתן לראות את הסוליה הייחודית בצורת גל, שבמיזונו מכנים את הגל בשפתם המקצועית קלאוד ווייב (Cloudwave). זו סוליה המורכבת מגל תמיכה תרמופלסטי מעוצב מהעקב עד אמצע הנעל שעוזר בבלימת זעזועים ובנחיתה רכה. במבט ראשון נראה כי הסוליה קשוחה ועבה, ולא ממש עדינה ואלסטית (דבר שהתברר אחרת כבר לאחר הריצה הראשונה), גם כאן כמו בדגמים שונים מיזונו משתמשים בטכנולוגיה U4ic X לספיגת זעזועים ותחושת רכות במשטחים שונים. הדרופ, אותו חלק אחורי של העקב גבוה מאוד ועומד על כ-12 מ"מ, לא מעט בנעלי ריצה. דבר שכזה עלול לפעמים להפריע בתוואי שטח משתנה, שם יש צורך להרים את הרגל קצת יותר אחרת מרגישים את העקב משתפשף בכביש.

קשוחות מבחוץ אך רכות מבפנים

עוד מבחני שוונג
נעלי כביש של ברוקס מדגם גוסט 10
שעון דופק של סונטו מדגם ספרטן ספורט HR
תיק ריצה של Raidlight מדגם Olmo Ultra Vest 5

ניתן לומר כי מתחילת השימוש בנעליים יש הרגשה של מעין כרית המגנה על העקב מכל כיוון ושומרת עליו יציב בתוך הנעל. החלק של הקשת די נעול ומאובטח בכריות וריפוד הנעל. במקרה שלי כף הרגל צרה ושטוחה והחלק הקדמי של גפת הנעל הרגיש לי מעט רופף וזאת משום שהחלק הקדמי מעט רחב. המבחן יוצא לדרך ומהרגע הראשון מורגשת עטיפת הכריות סביב העקב, כפי שציינתי לעיל, הדיוק בנחיתה, אחיזת הכביש בכל דריכה, האלסטיות והקלות. החברה טוענת ששיפרה את כריות הנעל בתשעה אחוזים מהדגם הקודם, אך מכיוון שאין לי ניסיון עם הדגם הקודם איני יכול לאמת את הטענה, אבל בהחלט מרגישים שהכריות עבות וכיפיות והרגשה זו ליוותה אותי בכל הריצות. כל הטוב שבכריות עבות ושמירה על הרגל יציבה לאחר 8-10 ק"מ הגוף כבר חם והטמפ' גבוהה מתחילים להרגיש שהרגליים "בוערות" מבפנים, הכריות גורמות לחום.

 

בין הריצות כללתי ובחנתי משטחים שונים (אספלט, אבנים משתלבות, אבן) גבהים, זוויות משתנות, אספלט רטוב, הרגליים נשארו יציבות לא הורגשה החלקה באף משטח אחיזת כביש\משטח מושלמת! ללא ספק אך יחד עם זאת הנעל לא ממש נותנת תחושת קפיציות והחזר מהמשטח למרות ההצהרה ששיפרו את הפרמטר ב-33 אחוז מהדגם הקודם, לא הורגש וזה חיסרון לדעתי.

לאחר כמה עשרות קילומטרים הנעל נראתה כמו חדשה וזה אומר הרבה על התפירה, הטיב ועמידות החומרים האיכותיים בהם השתמשו לייצור הנעליים. נראה שבמיזונו משקיעים ואינם מתפשרים גם במהדורה ה-20 על הטכנולוגיה, החשיבה על בריאות כף הרגל, מניעת זעזועים והחלקות.

לסיכום, מדובר בנעליים טובות מאוד הנראות "קשוחות מבחוץ אך רכות מבפנים". במראה החיצוני שלה הנעל קצת מגושמות לטעמי עם סוליה קשוחה ודרופ גבוה, אבל נושא הרכות עושה את ההבדל ומעמיד את הדגם גבוה מעל נעליים רבות אחרות. הם הצליחו להפתיע אותי לטובה עם הרכות והנוחות הבלתי מתפשרת, אך גם עם שני חסרונות: הראשון הוא בריפוד העבה והמחמם יתר על המידה; חסרון שני ומשמעותי יותר חוסר קפיציות (החזרת אנרגיה).

סוליה קשוחה ודרופ גבוה

יותר: רכות! המאפיין הבולט בנעל, ריפוד עבה ושמירה על העקב בנחיתה, רווח גדול לאצבעות בחלק הקדמי, מגוון צבעים גדול.

פחות: חוסר קפיציות, ריפוד עבה מדי ומחמם, שרוכים עדינים

תמיכה: ניטרלית (מתאים לאימוני יום יום למרחקים שונים)

רוחב: נורמלי, רחב

דרופ: 12 מ"מ (גבוה יחסית) 30 מ"מ בחלק האחורי, 18 מ"מ בחלק הקדמי

משקל: 272 גרם למידה 42

מחיר באתר מיזונו העולמי: 119.95 דולר (ללא דמי משלוח)

צבעים לבחירה: 9 צבעים שונים

מחיר: 699 שקל (אפשר למצוא במבצעים גם ב-599 שקל)

ציון שוונג: 8 מתוך 10





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אביב קולין הגיב:

    ראשית גילוי נאות, אני עובד חברת MGS המייבאת את מיזונו ארצה, המבחן מחמיא ודי מדוייק, חשוב לי לעמוד על ארבע טעויות מטעות:
    1. הדרופ הוא אמנם 12 מ"מ, אך הגבהים אינם נכונים! מדובר על 24 מ"מ מאחור ו 12 מ"מ מלפנים.
    2.תחליטו אם ריפוד עבה זה יותר או פחות. מחזיק את הרגל היטב ולטעמי גם מנדף ומאורר.
    3. בארץ בעונה זו יש 2 צבעי גבר (כחול ושחור) ו 2 צבעים בנשים (שחור ותכלת/ורוד), אין 9 צבעים…..
    4. העדר התיחסות לחומר הנקרא U4ic שזהו החומר הדינמי והמחזיר אנרגיה המצוי לאורך כל הסוליה.
    במהלך חודש ספטמבר ייכנסו לשוק צבעים נוספים של אופנת חורף 17 כולל נעל במידת רוחב 2E.

    1. שוונג הגיב:

      אביב שלום,
      בכל המקומות בו בדקנו את הדרופ ואתה מוזמן לבדוק בעצמך, הדרופ הוא אכן 12 מ"מ, אך עם גבהים של 30 מ"מ מאחור מול 18 מקדימה (יש מקום שמציין (31 מ"מ מול 19 מ"מ). להלן העתק מאתר החברה:
      Heel-Toe Offset: 12mm; 30mm (heel), 18mm (forefoot
      2. לגבי הריפוד (יותר/פחות): לפי הכתוב יש לו יתרון וחסרון – הוא שומר על העקב (יתרון), אך יחד עם זאת מחמם מדי (חסרון).
      3. לגבי הצבעים: ההתייחסות שלנו היא לגבי כלל הצבעים הקיימים לנעל בעולם באופן כללי (רצים ורצות כידוע קונים נעליים לא רק בארץ).
      4. בפסקה הראשונה מצוין לגבי U4ic.

    2. נסים הגיב:

      אביב, איפה הנעליים משווקות?

  • רז הגיב:

    יש כבר את דגם 22 ועדיין המחיר של דגם 20 מרקיע שחקים.
    הזמנתי מאמזון בסוף.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג