מבחן שוונג || משקפי שמש ספורטיביים משולבי אודיו של Bose

קונספט חדשני יצר הכלאה בין שני מוצרים הכרחיים במוצר אחד - משקפי שמש בשילוב סאונד שיודע להתחבר לכל מקורות המוזיקה באמצעות בלוטות׳. יצאנו לבחון אותם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בכל יום, לפני הזריחה, לפני ריצה לכל מרחק שהוא, אני תמיד דואג להצטייד בשלושה דברים: השעון שלי כמובן (הוא גם ככה לא יורד מהיד), אוזניות ומשקפי השמש – כשהאחרון משתלב בכל מזג האוויר, אפילו כשמקפיא בחוץ. מדוע הדגשתי את משקפי השמש דווקא? כי לא מעט פעמים פשוט שכחתי את האוזניות ונזכרתי רק לאחר שיצאתי מהבית – בניגוד למשקפי שמש שאותם מעולם לא שכחתי. קונספט חדשני של חברת Bose עושה הכלאה בין שני מוצרים הכרחיים במוצר אחד – משקפי שמש בשילוב סאונד שיודע להתחבר לכל מקורות המוזיקה באמצעות קישורית בלוטות׳, ומשם ישירות מעל אוזניו של המשתמש באמצעות רמקולים קטנים.

מוצר המשלב בין משקפי שמש ואודיו | צילום: יח"צ

עוד כתבות בנושא 
מבחן שוונג לנעלי הוקה cavu 
מבחן שוונג לשעון הטריאתלון גרמין 945 
צפו במבחן שוונג לנעלי ריבוק FLOATRIDE ENERGY 

עיצוב המוצר

משקפי השמש מדגם Bose Frames Tempo, נראים כמשקפי שמש אופנתיים ומתאימים לכל אוכלוסיית הרצים באשר הם, ולמעשה קשה מאוד עד בלתי אפשרי להבחין בטוויסט המיוחד. הם מגיעים עם מסגרת ומתאמי סיליקון (אפונים) שחורים שניתנים להחלפה בשלושה גדלים, כשהמסגרת מעובה מעט בגלל מנגנון המוזיקה. תחת המסגרת בצד ימין ניתן למצוא את מחבר הטעינה מסוג USB C, משטח מגע קטן לעוצמת הווליום בשני צדדי המסגרת וכפתור הפעלה יחיד שמשמש למגוון פעולות השליטה במוזיקה. כמו מרבית משקפי הספורט, המסגרת קיימת רק בחלק העליון של המסגרת (מעל האף), ונעדרת מהחלק התחתון של העדשות הכהות שגם הן יוצרו על ידי Bose בעצמם.

אחיזה ויציבות

בהתחשב בעובדה שמדובר בפריט שבראש ובראשונה הוא משקפי שמש ספורטיביות שהעדשות הוא החלק המרכזי בהם לפני טוויסט הסאונד, בדקנו את העדשות והאחיזה על הפנים בשלל מצבים שונים של מזג האוויר וריצה במהירות גבוהה. במבחן שלנו העדשות חסמו כל גישה של השמש על פני העיניים שלנו, לא השחירו לנו את הדרך והצלחנו לראות מצוין. בדומה לרוב עדשות משקפי השמש, אלו עשויות מפוליקרבונט. במהלך הריצה המהירה המשקפיים הרבו לקפוץ לנו על הפנים, אך נציין שאלו ישבו היטב ברגע שהחלפנו מתאם סיליקון נוח יותר על האף. גם המסגרת היתה מאוד נוחה, למרות החלק העבה, והרגשנו כאילו אנחנו רצים בלי. אפרופו עדשות, ניתן לרכוש גם בצבעי כתום וכחולות למצבים שונים של השמש.

הסאונד בוקע משני רמקולים הממוקמים על המסגרת | צילום: אריק שיינר

בדיקת הסאונד

שמה של Bose האמריקאית מוזכר לא פעם כאחת מהחברות המובילות בעולם בכל הקשור למוצרי אודיו. גם הפעם היא לא אכזבה והסאונד הבוקע מהם מצוין. הבאסים בדיוק במינון הנכון כמו גם הצלילים הנמוכים (טראבלים) ששמענו טובים והם נטולי צליל מתכתי. חשוב לציין שמכיוון שלא מדובר באוזניות שיושבות בתוך האוזן עצמה, הסאונד בוקע ישירות משני רמקולים פתוחים הממוקמים בחלק הקיצוני של המסגרת ומכיוון שכך, בעת שמיעת מוזיקה ברמת ווליום סבירה מינוס איש לא שמע את הצליל מלבדנו, אולם כשהגברנו קצת יותר מכך האנשים מסביב דווקא כן יכלו לשמוע.

מבחינת איכות השמע והדיבור מצאנו שהתוצאה משביעה רצון – ניהלו שיחות טובות מאוד, שמעו אותנו היטב, אנחנו שמענו טוב מאוד ולא הורגשו בעיות נתק או הפרעות. בנוסף ברמקולים קיימת טכנולוגיה שחוסמת רעש חיצוני. אמנם לא מדובר במנגנון נטרול רעשים אקטיבי כמו באוזניות "אובר-איר" פרימיום גדולות, אך עושה את העבודה ועדיין יכולנו לשמוע את השיחה גם בעת רוח חזקה, למשל.

נציין כי יצאנו לריצה ללא הטלפון החכם שלנו, כך שכל המוזיקה מוזרמת לאוזניים ולא נתקלנו ולו פעם אחת בקפיצות בין השירים ובניתוק לכמה שניות מהבלוטות׳ כפי שקורה לעתים באוזניות נטולות חוטים. מבחינת הבלוטות׳, מדובר בגרסה 5.1 שהיא האחרונה והחדישה. ביותר. למען הסר ספק, ומכיוון שמדובר במשקפיים בשילוב סאונד שמיועדים ספציפית לפעילות ספורטיבית, התקן הוא IPX4 – מה שאומר שהם עמידים בפני זיעה וגשם ועמידות גבוהה בפני רטיבות (כמובן שלא מומלץ להטביע אותם).

ממשק ותפעול

בדומה לאוזניות שהושקו בשנים האחרונות, השליטה בפעולות הבסיסיות כמו למשל שליטה בעוצמת הסאונד, דילוג שירים, הפעלת העוזר האישי, מענה לשיחות, ניתוק ועוד מתבצעות באמצעות שילוב לחיצות על כפתור ההפעלה הבודד, כשמשטח המגע משמש לשליטה על הווליום. בהתחלה לא היה לנו נוח במיוחד עם עוצמת הווליום, בטח שלא תוך כדי ריצה, אך התרגלנו עם הזמן. עוד אפשרות נחמדה מאוד היא אפשרות לכבות את האוזניות ברגע שהופכים את המשקפיים – ללא צורך ללחוץ על כפתור הכיבוי. לחילופין, המשקפיים יכבו מעצמם.

עד 8 שעות האזנה רצופות | צילום: יח"צ

הסוללה והמטען

בחברה הבטיחו זמן סוללה ארוך במיוחד של כ-8 שעות שימוש רצופות, בעוד זמן משך הטעינה עומד על שעה. אנחנו הטענו אותם לאחר כ-7 וקצת שעות שימוש, אולם חשוב לציין כי כידוע ככל שהווליום גבוה יותר משך השימוש מתקצר יותר. לטובת הרצים החייבים את הטלפון החכם ברשותם, בדומה לרוב האוזניות מהשנים האחרונות, למשקפיים קיימת אפליקציה ייעודית דרכה ניתן לשלוט כמעט על כל אספקט של הסאונד, שינוי שם האוזניות, חיווי מצב סוללה וכו׳.

מחיר

עלות המשקפיים היא 1,349 שקלים, זהה בערך לעלות של אוזניות פרימיום יוקרתיות. יקרות לטעמנו, אולם יש לזכור שמדובר בפתרון לרצים/רוכבים שנוהגים לרוץ ולרכב עם משקפי שמש ואוזניות במקביל.

נתונים טכניים

צימוד: ניתן לצמד למגוון מכשירים, עד שני מכשירים במקביל

סוללה: עד 8 שעות האזנה רצופות (תלוי בעוצמת הווליום), שעת טעינה אחת

עמידות בפני גשם וזיעה: הגנת IPX4 – שימוש בכל תנאי מזג האוויר ועמידות גבוהה בפני רטיבות

משקל ומידות: אורך-172.5 מ״מ, רוחב-157 מ״מ, משקל-50 גר׳

מחיר: 1,349 שקל

ציון שוונג: 9 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג