מבחן שוונג || מכנסיים וחולצה של Columbia Montrail

הבוחן שלנו העמיד למבחן את החולצה והמכנסיים של "קולומביה מונטרייל" ובדק את ההתמודדות של הביגוד במרוצים ובאימונים - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הביגוד נבדק ונבחן למרחק של כ-50 ק"מ

הרץ "צועד" על נעליו ואין ספק שזהו הפריט החשוב ביותר בסדר העדיפויות שלו, אך מיד לאחר מכן החולצה והמכנסיים הם המצרך שמומלץ מאוד להתייחס אליהם. לקראת עונת המרוצים קיבלנו למבחן שוונג את המותג "מונטרייל", שהינו מותג פרימיום אמריקאי לנעלי ריצת שטח שנרכש בשנת 2006 על ידי חברת "קולומביה". כעת המיזוג הוליד מותג חדש הנקרא בפשטות קולומביה מונטרייל (Columbia Montrail). המיזוג אפשר למעשה הרחבה של קו המוצרים מנעלי ריצה עם דגמים מיוחדים לריצות שטח ולקולקציית ביגוד ואביזרים לריצה וספורט שטח.

חולצה קלה מאוד ונעימה

מבחני שוונג נוספים
נעלי ריצה של ברוקס מדגם גוסט 9
חולצת ריצה קלה מדגם Better than naked
נעלי ריצה של נייקי מדגם 2 Lunarepic Low Flyknit

אני מאמין שלפני שמחליטים לצאת לסיבוב קניות של מכנסיים וחולצה מנדפי זיעה לריצה, צריך קודם לברר מה הציפייה שלנו מ"המדים" שמאפיינים רצים ורצות בכל שביל ובכל מסלול. אלו שלושת המדדים שאני חושב שצריך לקחת בחשבון: הראשון, שהביגוד יהיה קל מאוד. השני, שיהיה מבד מנדף זיעה. והמדד השלישי הוא החומר ממנו עשויים הבדים על מנת שיתייבשו במהירות (יעיל במיוחד לאחר ריצות ארוכות כאשר הגוף בשלב זיעה מוגבר).

מבחן שוונג

את המכנסיים והחולצה לקחנו למבחן בזמן מרוצים וגם בעת אימונים ובשעות היום והערב לסירוגין. הם נבדקו לאורך סדרה של חמש ריצות באורך של כ-10 ק"מ כל פעם, כשהדגש בבדיקה היה הנידוף וכיצד משקלם מטיב עם הריצה. החולצה והמכנסיים קלי משקל (מאוד), הבד מאוד נעים על הגוף וכשהגוף מתחיל להזיע היא בהחלט יודעת "לטפל" בנוזלים ולספוח אותם. לחולצה יש טכנולוגיית נידוף זיעה הנקראת Omni wick והיא מרחיקה את הלחות מהגוף ומאפשרת לזיעה להתאדות. כמובן שנידוף הזיעה מונע לא רק ריחות לא נעימים  אלא גם ובעיקר מונע חיכוך (בריצות ארוכות מגע חוזר ונשנה של הבד בפטמות יוצר דימום קל), מקנה הרגשת יובש ונוחות בפעילות בכלל. על גבי החולצה יש אלמנטים מחזירי אור אשר נועדו לרצים בחשכה ובהחלט מסייעים לראות את הרצים – בייחוד במסלול בפארק הירקון כשמולך מגיחים אופניים.

תחנת אוורור נוספת נמצאת באזור בית השחי, שם בשני הצדדים יש חורי אוויר רבים שללא ספק הרגשנו בהם ובתחלופת האוויר שהם יצרו בזמן הריצה. מעבר לכך החורים יוצרים מצב של שחרור ריחות לא נעימים בצורה מוגברת יותר. טכנולוגיה נוספת שקיימת על פי היצרן בחולצה אך לא הרגשנו אותה בפועל נקראת Omni freeze zero. מדובר בטכנולוגיית קירור אקטיבית המורידה את טמפרטורת הבד בזמן פעילות, מרחיקה חום ולחות ובכך מקנה תחושת קירור ויובש. כאמור יתכן והיא "פעלה" בזמן הריצה, אך לא היה ביכולתנו למדוד או לכמת הרגשה זו.

המכנסיים משלבים את אותן הטכנולוגיות שיש בחולצה וגם הם מנדפי זיעה ומרחיקי לחות מאזור המפשעה והרגליים. גם כאן הבד מאוד עדין ו"מתלבש" על הגוף בצורה אחידה ומלטפת. המכנסיים מורכבים משתי יחידות מחוברות, האחת היא מכנסי טייץ הצמודים לרגליים ומעליהם מכנסי ריצה. אנחנו פחות אוהבים את ההכלאה הזו ומעדיפים או מכנסיים או טייץ, אך כמובן שזה לא גורע או פוגע במוצר. המכנסיים שלא כמו החולצה אינם קלות מאוד ובהשוואה למכנס טייץ הן כבדות יותר. למכנסיים יש תוספת אחורית נחמדה בצורת כיס לא עמוק מדי עם רוכסן המיועד למפתח או כל דבר שמתאים לו בגודל, אך הוא לא נועד כמובן לטלפון נייד. גם כאן כמו בחולצה יש פתחי אוורור בצדדים לאורך.

מלווה בפתחי אוורור בצדדים

מדובר בהחלט בביגוד בעל איכות ורמת גימור גבוהים למדי המתאימים לרצי כביש או שטח ויש ניסיון להיות עדכניים ולשלב כמה שיותר טכנולוגיות היי-טק לתוך המוצרים' כך שגם כאשר הבגדים נרטבים הם מתייבשים מהר מאוד ואפילו ולא מוסיפים לעצמם משקל רב גם כאשר הם נרטבים – יתרון נחמד לאחר שטיפתם ותלייתם לייבוש. יחד עם זאת גם עבור טכנולוגיות שכאלו מדובר במחיר לא זול לשני הפריטים יחדיו או לכל אחד מהם לחוד.

הצד האחורי של המכנסיים עם הרוכסן

נקודה נוספת ואחרונה מתייחסת דווקא למעגל השני של החברה ומוצריה. על מנת לבסס את מעמדה בעולם ריצות האולטרה שטח, נתנה קולומביה חסות ראשית על האולטרה מרתון The Ultra Trail du Mont –Blanc. אין ספק שכאן הם הציבו לעצמם מחויבות אישית לקידום קטגוריית ריצת השטח.

מחיר חולצה: 270 שקל
מחיר מכנסיים: 330 שקל

ציון שוונג: 8.9




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אלון רוזן הגיב:

    המכנסיים והחולצה אתם אני אוהב לרוץ, ובהם אני מרגיש מצוין בכל הפרמטרים שנבדקו, עלו ביחד 105 שקלים. הם נבדקו לאורך מאות קילומטרים.
    קשה לי להאמין שיש משהו שהזוג הזה, שמחירו 600 שקלים, 'יודע' לעשות יותר טוב.

  • דניאל הגיב:

    תמחור הזוי לחלוטין.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג