מבחן שוונג || מחשבון הרכיבה V650 של פולאר

יצאנו לבחון את מחשבון הרכיבה החדש של פולאר הפועל בטכנולוגיית בלוטות', עם GPS מובנה ומסך מגע צבעוני - כל התוצאות לפניכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פולאר v650

רוכבים ותיקים בוודאי זוכרים לטובה את שעון הרכיבה הקלאסי האחרון שפולאר השיקו לפני מספר שנים ה-CS500.  לאחרונה הם הכריזו על ה-V650. המחשבון בעל GPS מובנה עם מסך מגע צבעוני וגדול (2.8 אינטש) הוא המחשבון הראשון שכל כולו על טהרת הרכיבה ופועל על טכנולוגיית חיישני בלוטות' (Bluetooth).

פולאר v650

המחשבון עוקב אחר מסלול הרכיבה בכל נקודה עם GPS מובנה ובתום כל אימון ניתן לנתח את הנתונים דרך המחשב והנייד

מבט כללי

גודל המחשבון 2.8 אינטש, קל משקל, וארוך מספיק כדי להתאים לתושבת על גבי הסטם באורך 110 מ"מ (קצר יותר מגרמין Edge 1000 אך מעט רחב יותר). בדומה לטלפונים החכמים, בשנים האחרונות מחשבוני רכיבה התארכו והתרחבו אט אט בצורה ניכרת, דבר אשר הקנה להם יתרון בולט עיקרי – הוספת פיצ'רים רבים למכשירים מסוג זה וזיהוי מהיר יותר של הנתונים המוצגים בזמן רכיבה. המחשבון עוקב אחר מסלול הרכיבה שלכם בכל נקודה עם GPS מובנה ובתום כל אימון ניתן לנתח את הנתונים דרך המחשב והנייד. ניתן להעלות את נתוני האימון לאפליקציית Polar Flow ובתוכה תיראו את כל נתוני הרכיבה והמסלול כמובן.

פיצ'ר מעניין שנוסף הוא אופציית "חזור להתחלה" ב-GPS, אשר בו תוכלו למצוא את דרככם לנקודה בה התחלתם את הרכיבה שלכם. ה-V650 מסתנכרן עם כל הטלפונים הניידים החדשים בקלות יתרה ומעביר נתונים באמצעות טכנולוגיית בלוטות' אשר צורכת מינימום אנרגיה (משדר דופק Bluetooth H7 Smart – כלול בערכה).

חשוב לדעת, כי V650 אינו פועל בטכנולוגיית ANT+ (טכנולוגיה אשר נחשבת למיושנת) כך שרק אביזרים נתמכי בלוטות' יוכלו לתפקד עימו כהלכה (רוב האביזרים שיוצרו בשנים האחרונות תומכים בבלוטות').

כתבות מבחן שוונג נוספות
מבחן שוונג | נעלי ריצה מבית ניוטון לדגם Gravity
מבחן שוונג || נעלי ריצה של אדידס מדגם אולטרה בוסט
מבחן שוונג || גרבי קומפרשיין של BV SPORT

תושבת המכשיר: התושבת הסטנדרטית של המחשבון בעלת ראצ'ט מובנה, המאפשר כיוון קל של זווית המחשבון על גבי התושבת. בעל סוגר גומי אחיד וארוך אשר כרוך סביב כל התושבת, למניעת רעידות של המחשבון בזמן הרכיבה. אגב, המארז מגיע עם 3 רצועות גומי באורך שונה זו מזו להתאמה מושלמת למגוון כידונים וסטמים בגדלים שונים (ניתן להשתמש גם באזיקונים).

הממשק: ה-V650 מגיע עם מסך טאץ' (2.8 אינץ') צבעוני ובעל 2 כפתורים – האחד ממוקם בצידו השמאלי של המכשיר ומשמש לכיבוי והדלקת המכשיר, סנכרון חיישנים (כולל GPS) ונעילת מסך. השני ממוקם במרכז המכשיר בחלקו התחתון ואחראי על התחלת וסיום האימון בלחיצה.

פולאר v650

זיכרון ל-4 רוכבי אופניים שונים כך שניתן לשייך לכל סוג אופניים את החיישנים הייעודיים להם. מבט על המחשבון מאחור

מסך מגע בגודל 2.8 אינטש המציג תמונה חדה: היתרון הגדול בשל היותו צבעוני ונוח לעין הוא שמספיקה הצצה קצרה במסך כדי לקלוט את הנתונים המוצגים ללא כל צורך לאמץ את העיניים "ולחפש" את הנתונים ולא צריך להסיר את הכפפות. מסך המגע עובד היטב גם עם כפפות רכיבה מלאות וגם בתנאי דרך רטובים. המסך הראשי קל להבנה ולניווט ובעל 4 קטגוריות שונות: היסטוריה, הגדרות, אופניים ופרופיל. תחת הקטגוריות תוכלו למצוא בנוסף 4 אייקונים: GPS, מד דופק, מד סיבובים ומהירות. ממשק ה-V650 פשוט ונוח להפעלה ולא דורש ניסיון וידע קודמים עם מוצרי החברה.

האייקונים מוארים בצבע ירוק ברגע שהם מתחברים ומסונכרנים מול הלווין ורצועת הדופק ומד סיבובי פדל (קאדנס). אייקון מהבהב מסמל מכשיר שנמצאים בטווח אך עדיין לא מחובר למחשבון.

זיכרון: עד 4 זוגות אופניים שמורים בזיכרון. כמו כן, ל-V650 קיים זיכרון ל-4 רוכבי אופניים שונים וניתן לשייך לכל סוג אופניים את החיישנים הספציפיים להם, כך שהמחשבון ידע לחפש את החיישנים הנכונים (סיבובי פדל, דופק וכו') על פי סוג האופניים שבחרתם טרם תחילת האימון.

4 סוגי פרופילים: בנוסף, קיימים גם 4 סוגי פרופילים בהתאמה: רכיבת כביש, רכיבת שטח, ספינינג ואחר. את ארבעתם ניתן לערוך בהתאמה אישית ממסך ה"אימון". תוכלו להגדיר עד 6 פרופילים אישיים כשלכל פרופיל עד 8 שורות נתונים לבחירתכם (ניתן לשנותם בכל עת) כמו גרף גובה, דופק, מהירות ופיצ'ר חדש – טווח דופק מטרה לאלו אשר עורכים אימוני דופק.

5 טווחי דופק (HR ZONE): כל עמודה מתמלאת בהתאם לזמן הרכיבה שלכם על פי טווח הדופק בו אתם נמצאים בכל רגע נתון ובתום כל אימון תוכלו לבחון ולנתח את טווחי הדופק עם הזמנים השונים בכל טווח. בנוסף, בזמן האימון מופיע חץ קטן אשר מסמן לכם באיזה טווח דופק אתם נמצאים בכל רגע נתון.

GPS מובנה: ה-GPS המובנה מסתנכרן במהירות באופן ניכר גם במיקומים חדשים שמעולם לא רכבתם בהם עדיין.

סנכרון האימון לאפליקצייה: כדי להעלות נתוני אימון לאפליקציית Polar Flow הורידו את תוכנת FlowSync והיא כבר תדאג להעביר לכם את כל נתוני הרכיבה לפרופיל האישי שלכם באפליקציה. מחברים את המכשיר עם הכבל ולוחצים על "סנכרן". פשוט וקל, אשר מותאם גם למשתמשי Windows וגם ל Mac.

הפרטים הקטנים

משקל: 120 ג'
קלוריות חכמות: סיכום סך כל הקלוריות ששרפתם בזמן האימון
דופק מטרה: הגדרת טווחי דפקים לאימונים מותאמים אישית
אינדיקטור דופק מקסימאלי
סקירה כללית בסוף כל אימון
התראות קוליות בזמן רכיבה ותצוגה מותאמת אישית
תצוגת מפת GPS לניתוחי אימונים בכל נקודה ונקודה במסלול
היסטוריית אימונים מסונכרנת גם לאפליקציית Polar Flow בצורת יומן
GPS: "חזור להתחלה" – מדריך אותך לנק' ההתחלה במסלול הקצר ביותר.
תצוגת מרחק: הקפות, אימון כללי וסה"כ
תצוגת מהירות: מהירות עכשווית, ממוצעת והגבוהה ביותר בזמן האימון
ברומטר מובנה: מציג את כמות מרחק הטיפוס שעברתם ע"פ מטרים/שעה, מד גובה, עליות, מורדות, מוצג כמעלות, אחוזים ומטרים – נמדד על ידי חיישן לחץ אוויר אטמוספרי מובנה ב V650
תאורה: פנס לד קדמי ופנס אחורי
מחיר: 1,249 שקל כולל מע"מ או 1,499 שקל כולל מע"מ לערכה הכוללת משדר דופק H6

ציון שוונג: 9 מתוך 10


גבע ברעם | מנהל סדנת האופניים בספידאופן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג