מבחן שוונג || נעלי ריצה של נייקי מדגם REACT

הבוחנת שלנו רצה 80 ק"מ עם הדגם החדש של נייקי "ריאקט", שמתהדרות בטכנולוגיה חדשה עם החזר אנרגטי גבוה במיוחד - כל התוצאות כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 110 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


עולם נעלי הריצה נאחז כבר מספר שנים בנעליים המזוהות עם טכנולוגיה הנקראת "החזר אנרגיה". הכוונה ברמה הטכנית היא, כי בזמן "דריכה" עם הנעל בזמן ריצה, תהיה מצד אחד ספיגת אנרגיה ומצד שני החזר שייתן ביטוי בתנופה קדימה. האמת שמדובר בטכנולוגיה שהיא למעשה מנוגדת אחת לשנייה, אך זו ההצהרה איתה יצאו בנייקי כשהוציאו את הדגם החדש ריאקט (React). עד היום זכיתי לרוץ עם לא מעט זוגות נעליים מכל החברות ומכל הדגמים, את הזוג של נייקי קיבלתי למבחן שוונג על מנת לבדוק באופן היקפי את הצד הטכני שלה ואת הפן הנראותי שלה.

לשונית הנעל הינה חלק מהנעל

לעוד מבחני שוונג
מבחן לנעלי ריצה של Hoka Mach
מבחן לפוד ריצה דינמי של גרמין
מבחן אוזניות Jaybird מדגם Run

מבחן שוונג לנעל

קיבלתי למבחן כמובן את דגם הנשים ואני חייבת להודות שמדובר בחגיגה לעיניים. הגיע אליי זוג נעליים ורודות (אבל הגרסה החלשה של הוורוד), עם שרוכים ורודים, נגיעות ורודות על פרופיל הסוליה וגם בתחתית. דבר נוסף וחינני ששמתי לב אליו הוא, לולאת אחיזה בגב הנעל המאפשרת לך להחזיק את הנעל על האצבע ולא לאחוז את הנעל ביד. דבר נוסף וחשוב, הנעל קלת משקל באופן חריג, ממש בלתי מורגשת. אני לא מדברת רק בזמן שאחזתי אותה בידיי, אלא בעיקר כאשר נעלתי אותה לראשונה על הרגל. קלות המשקל מתאפשרת בשל כך שסוליית הנעל, שהיא החלק הכבד בדרך כלל בנעליים, עשויה קצף, אך על כך אפרט בהמשך. לסיום אציין שכבר במבט ראשון ועם השריכה של השרוכים, הבחנתי שלשונית הנעל הינה חלק מהנעל ואינה גוף נפרד, דבר אשר הופך את כל חלקי הנעל ליחידה אחת שלמה.

בדרך כלל חומרים קשים נותנים את ההחזר האנרגטי הטוב ביותר. לכן, בדרך-כלל, קצף יכול לספק שיכוך או החזר אנרגטי וזאת הסיבה שקצף יכול להיות קל-משקל או עמיד. אבל בדרך-כלל, הוא לא יכול להיות כל הדברים הללו ביחד. בנעל הזו של נייקי מדגם ריאקט, יוצרה טכנולוגיה שפותחה בשנה שעברה דווקא בענף הכדורסל, שם נדרש מהשחקנים לשנות כיוון ומהירות בתנועה חלקה, ולזנק בהינד עפעף. הקצף ענה על הצרכים הללו בכך שהוא סיפק תחושה שהיא רכה וקפיצית ובו בעת גם ספוגית ויציבה. אנשי הפיתוח של נייקי הצליחו לפתח מרכיבים שונים ולאחר יותר מ-400 שילובים של כימיה ועיבוד הנדסי, ובאמצעות שימוש בשיטות מדעיות על-מנת להגדיר חומרים בעלי תכונות רצויות מסוימות, הם פיתחו את ההרכב החדש הזה של הקצף.

החזר אנרגטי גדול

כמובן שלאחר הפיתוח, הנעל עברה למחלקת הבדיקות ונייקי דיווחה כי היא ניסתה את הנעל ביותר מ-2,000 שעות של בדיקות על רגלי שחקני כדורסל. המסקנות שעלו מהבדיקות היו כי הטכנולוגיה הוכיחה את עצמה כקצף עמיד מאוד, שמעניק החזר אנרגטי גדול יותר מכל הנעליים של נייקי שנבדקו. משום שהרצים הביעו דרישה לתכונות דומות, זה היה ברור מאליו כעת שהטכנולוגיה החדשה תוסב גם לנעלי הריצה.

סוליית הנעל

כפי שציינתי, משקל הנעל הוא מאוד נמוך הודות לטכנולוגיית הקצף שבסוליה שנותן גם שיכוך גבוה והוא מספק לבדו על פי הנתונים של נייקי לא פחות מ-13% יותר אנרגיה בהשוואה לדגם אחר של נייקי ה-Lunarlon. לקחתי לידיי את הנעל על מנת לבדוק לעומק את הטכנולוגיה עליה מדובר ופשוט לחצתי על הקצף והרגשתי תחושה של שיכוך רך. הבדיקה הזו מראה שאם הקצף קופץ במהירות חזרה לצורתו המקורית – זה אומר שההחזר האנרגטי נכנס לפעולה. כל זה מתרגם מעולה לריצה בגלל שהקצף מגיב במהירות לכל צעד וקופץ חזרה למצבו המקורי בכדי להבטיח תחושה עקבית מתחת לכף-הרגל, צעד אחרי צעד, קילומטר אחרי קילומטר.

סוליה עם טכנולוגיה חדשה

האם לאחר התחקיר שעשיתי על פיתוח הנעל במעבדות של החברה אני גם מרגישה את השיכוך והחזר האנרגיה? התשובה היא כן. יש תחושה מאוד חזקה שהנעל יוצרה ברמה טכנולוגית מדעית מאוד גבוהה, בלי לוותר על הפן היפה והעדין שלה. רצתי עם הנעל 80 ק"מ במצטבר במסגרת של 7 פעימות (כ-11 ק"מ בכל ריצה) ובמהירות רבה כף הרגל שלי והמנח שלה "התיישבו" בתוך הנעל והרגשתי בתוך "כפפה". יש תחושה של אופטימיזציה מלאה של השיכוך ושל כוח הגרירה גם בעיצוב הסוליה הפנימית וגם בעיצוב הסוליה החיצונית בכדי למקסם את היתרונות של הקצף. אם אתם כמוני, מעוניינים בנעל שיש בה רכות ונעימה למגע וריצה, הריאקט עונה על הצרכים הללו.

טכנולוגיה: נייקי React

יותר: קלה מאוד

רכות בקדמת הנעל: מעולה

רכות בעקב: טובה מאד

דרופ: 10 מ"מ

משקל: 239 גרם (מידה 44)

מחיר: 680 שקל

ציון שוונג: 8.5

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ליאור קרול הגיב:

    עברתי עם נייקי ריאקט כ-180 קילומטרים. אין ספק שזאת נעל מאוד נוחה לריצה אך יש חסרון מאוד משמעותי שלא צוין בכתבה (יכול להיות כי לא נבדקה בפרמטר הזה). אחיזת הנעל בקרקע רטובה היא די גרועה. יצא לי כמה פעמים לרוץ בפארק הירקון אחרי ממטרות והייתה תחושה שאני ממש מחליק או רץ במקום.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג