מבחן שוונג || נעלי ריצה של אסיקס מדגם נימבוס 20

ביפן ובעולם כולו חוגגים 20 שנה לדגם הריצה נימבוס של אסיקס, הבוחן שלנו יצא לרצף ריצות של מעל 100 ק"מ, על מנת לבדוק האם הנעל עומדת לאחר כל השנים ביעדים שלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מי שקרא את ספרו מעורר ההשראה של פיל נייט "נעליים גדולות" (מומלץ בחום לחובבי הריצה, הנעליים והעסקים בכלל) יודע כי את תחילת דרכו בעולמות נעלי הריצה בארה"ב, היה בכלל עם מותג יפני, בשם טייגר, אותו הוא ייבא והפיץ בארה"ב בראשית שנות השישים. נייט, אצן מוכשר ויזם צעיר בתחילת דרכו עשה דרך ארוכה עם המותג היפני ורק עשור לאחר בכן, בשנת 1972 נולד המותג האלמותי נייקי, הכל בזכות התנהלותם הלא נעימה של היפנים מול האמריקאי הצעיר והשאפתן שדחקו בו להשתחרר מהם ולהקים מותג עצמאי.

מבנה חדש לתמיכה בקרסול

מבנה חדש לתמיכה בקרסול

מותג נעלי הספורט טייגר, מבית מפעל אוניצוקה היפני, נוסדו בשנת 1949 ורק בשנת 1977 אחרי מיזוג עם חברה יפנית נוספת נוצר המותג החדש אסיקס ובהמשך לפתיח, מעניין להשתעשע במחשבה, מה היה קורה לו פיל נייט היה נשאר עם נעלי טייגר היפניות ולא זוכה להקים את חברת "הסווש" (נייקי) הגדולה בעולם. אז 70 שנה אחרי טייגר ו-40 שנה להולדת אסיקס, חוגגים ביפן ובעולם כולו 20 שנות ריצה עם נעלי אסיקס נימבוס (נימבוס בלטינית משמעותו "ענן"), הדגם הפופלרי של אסיקס למרחקים ארוכים. לרגל חגיגות ה-20, יצאה אסיקס עם מהדורה חדשה, נימבוס ג'ל 20 שתוכננה במיוחד עבור רצים ניטרליים, עם ה-FlyteFoam והג'ל היוצרים ריכוך מרבי, שכבת ריפוד מצוינת ויכולת ספיגת זעזועים גבוהה, כל זה תוך שמירה על משקל קל במיוחד.

בנוסף, הנעל מציגה מבנה חדש לתמיכה בקרסול במהלך הריצה, שנעשה באמצעות הדפסת תלת מימד זאת בנוסף ליתר הטכנולוגיות המצוינות של אסיקס שבזכותן הנעל אהובה ומבוקשת בקרב רצים, אך מצד שני, "לא זולה" בלשון המעטה. יצאתי לבחון את הנימבוס 20, ולמעשה זאת הפעם הראשונה בה אני רץ עם אסיקס ועוד עם דגם הדגל שלהם. אחרי ריצה של מעל 100 ק"מ עם הנעל, אני חייב להודות כי הנעל בהחלט ענתה על הציפיות ואף למעלה מכך, בטח למי שכבר רץ עם מרבית מותגי הריצה הקיימים.

יכולת ספיגת הזעזועים של הסוליה גבוהה

יכולת ספיגת הזעזועים של הסוליה גבוהה

מבחן שוונג

משקלה הנמוך של הנעל, לא פוגע בחוזקות שלה וגורם  לחוויית ריצה אמיתית. יכולת ספיגת הזעזועים של הסוליה בהחלט גבוהה, וזה אומר שרץ עם 85 ק"ג בגוף שגומא קילומטרז'ים רבים במסלולי הבטון של העיר, טכנולוגית הג'ל המפורסמת של הנימבוס המצויה בקדמת הנעל ובחלקה האחורי, מספקת את הסחורה – ללא ספק. לקח לנעל זמן רב מהממוצע להתחבר למבנה הרגל שלי, מה שיצר מעת לעת תחושות לא נעימות בזמן הריצה ואחריה, אך נראה כי אחרי 50-60 ק"מ הנעל והכף הרגל הגיעו לעמק השווה. שמתי לב גם שרוחב הנעל אינו מספיק גדול, מה שמאפשר אחיזה טובה לרגל אך פחות טוב לבעלי כפות רגליים רחבות.

הגפה העליונה, עשויה רשת, כמיטב אופנת נעלי הריצה בשנים האחרונות, בחורף זה כנראה פחות אפקטיבי, בטח כשיורד גשם ונכנס לתוך הנעל. העיצוב שמרני ומתאים לרצים שלא מחפשים לבלוט מדי באזור הנעליים וכמובן כולל חומרים מחזירי אור וחלק פנימי אנטי-בקטריאלי.

אוחזת היטב את כף הרגל

אוחזת היטב את כף הרגל

לסיכום, נימבוס 20, מספקת את הסחורה לרצי המרחקים הארוכים, אוחזת היטב את כף הרגל, סופגת זעזועים ברמה גבוהה וכנראה לא לחינם היא הנעל המובילה של אסיקס כבר שנים רבות.

יותר: קשיחות הסוליה ויכולת ספיגת הזעזועים גבוהה

פחות: לבעלי כף רגל ניטראלית, פחות מתאים לשטוחים שבינינו

משקל: 300 ג' (מידה 45) לנעל גברים, 230 ג' לנשים

מחיר הנעל: 799 שקל בחנויות אסיקס ואוריג'ינל. 160$ ברשת

ציון מבחן שוונג: 9


לתחרות הבאה שלכם לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג