מבחן שוונג || נעלי כביש של ברוקס מדגם גוסט 10

לאורך השנים, אברום בורג כמעט ולא פספס אף סדרה מדגם הגוסט של ברוקס, אז מה כבר יש לו להגיד על הנעל העשירית? דווקא די הרבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי ריצה של ברוקס מדגם גוסט 10
נעלי ריצה של ברוקס מדגם גוסט 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 150 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)

נדמה לי שמתוך 10 הדגמים של הגוסט, רוח הרפאים של ברוקס, היו לי שישה. ומכיוון ש: 1. אני שוחק יותר מנעל אחת לשנת דגם. 2. לא מחליפים נעל טובה אלא אם כן הפסיקו לייצר אותה – הרי שמדובר בכמה עשרות זוגות נעליים. אפשר לומר שאני מומחה לגוסט. ובמבט על אלפי הקילומטרים המשותפים שלנו כנראה שגם הגוסט מומחית לרגל שלי. בכל פעם אני אומר לעצמי זהו, לא יכולה להיות נעל יותר מתאימה, ואז בא הדגם הבא והוא עוד יותר מתאים.
מה יש בה, בנעל הוותיקה הזאת, שהופך אותה לאחד מסוסי העבודה המרשימים והיציבים ביותר של ברוקס?

הנעל הכל יכולה? ברוקס גוסט 10

מבחני שוונג נוספים 
נעלי שטח של נורת' פייס מדגם Ultra vertical
נעלי הוקה מפאטה ספיד 2 
נעלי שטח של נורת' פייס מדגם Ultra vertical

באתר הבית הנעל מתוארת כ״נעל הניטרלית הכל יכולה״. נעל – כן, ניטרלית – גם כן, כל יכולה – לא יודע. לא ביקשתי ממנה קפה וגם לא הסדר שלום. בתחום נעלי ריצה היא מסוגלת להרבה מאד. נעל מגוונת שבדקתי במשך 150 קילומטר של ריצה ועוד כ-100 של הליכה. בחום התל אביבי של קיץ 2017, בגשם זלעפות והצפה פתאומית בניו יורק. בעליות, ירידות, חוף הים, ארוכות, קצב, אינטרוולים, שטח ואצטדיון. ובסוף כל אלה אני ממליץ מאוד. הנעל מנקזת זיעה ומים, מנדפת לא רע, אוחזת היטב הן את הדרך והן את הרגל.

כאבולוציה מהדגם הקודםהחלק העליון השתפר עוד יותר. רך, עוטף בייחוד סביב מרכז הרגל ומעניק תחושה ממשית של יציבות ובטחון בהנחת הרגל. קופסת האצבעות מרווחת ומאפשרת מעט חופש תנועה פנימי. מבלי להיכנס לפרטי הפרטים המייגעים של טכנולוגית השיכוך והתמיכה (ויש כאלה למכביר. גם בעקב וגם באזור קשת כף הרגל) התוצאה די ברורה – חל שיפור מהדגם הקודם. הגמישות והמעבר מהעקב לכרית הקדמית חלקים לחלוטין. הנעל נענית לך בין אם אתה מאלה שנוחתים על העקב תחילה ובין אם על אמצע כף הרגל (בגלל בעיות בקרסול לא ניסיתי ריצה על קידמת כף הרגל). זאת כנראה אחת הסיבות שהגוסט, לדגמיה השונים, היא נעל יסוד בכל תיק ריצה. אפשר להוסיף לצידה נעל תחרות, נעל שטח, או נעל אימונים קלה. אבל אתה אפשר לעשות הכל, בייחוד אימונים ארוכים ותובעניים. כמו גם שימוש יום יומי של הליכה ועמידה בנוחיות מקסימלית.

הדרופ, מקצה הבהן ועד ירכתי העקב, הוא 12 מ״מ. מתאים מאד למרביתנו הנוחתים על העקב. משיחות ושיטוט באתרי נעליים מסתבר שלא רק לנו אלא גם לכל השאר.

מכיוון שאני אוהב את הנעל הזו, וחוזר אליה שוב שוב. חשדתי בעצמי שהביקורת שלי מוטה. ככה זה כשמדובר בשגרה של יחסים טובים. קריאה באתרי הביקורת הנחשבים מעלה את אותה מסקנה: ״זו נעל מטרה מעולה״. כך כותב למשל (והוא לא יחיד) ה-Running shoes Guru.

שיפור מהדגם הקודם. ברוקס גוסט 10

״הנעל הזו מתחרה נגד סאקוני רייד, נייקי פגסוס, אסיקס קומולוס, מיזונו וויב ריידר 9 ואנדר ארמור ספידפורם ג׳מיני. למרות שכולן בתחרות, נראה שהגוסט מובילה את הלהקה. אני אומר זאת מתוך ניסיון וגם מלראות את הגוסטים על כל כך הרבה רגליים״. אכן, הנעל הושקה רק לפני כמה שבועות אבל כבר ראיתי כמה וכמה כמוה.

כדי להשלים את הביקורת החיובית אהבתי את שילוב הצבעים האפור כחול וכדי לפנק את עצמי קניתי לי כובע מנדף של ברוקס באותם הצבעים. בכמה ביקורות בעולם הנעל קיבלה את הציון המרשים של 9.75 מתוך עשר. כאן בשוונג אנחנו הרי מחמירים יותר (וגם אין לנו שברים עשרוניים).

אפיון: נעל ניטרלית

פנים סוליה: בולם זעזועים אנטומי BioMoGo DNA

בולם זעזועים: ה-Segmented Crash Pad

גפה עליונה: עשויה רשת מהונדסת

משקל: 300 גרם

דרופ: 12 מ"מ

מחיר: 630 שקל

ציון שוונג: 9




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יוני הגיב:

    התגובה נמחקה עקב התבטאות לא נאותה

    1. עופימופי הגיב:

      אם זה כל כך חרא בעיינך?!
      הרי אוליי החרא הזה לא בשבילך ….
      או שמא חרא נמשך לחרא?!

  • איתיה הגיב:

    אהבתי את סדרת ה"גוסט" בתחילתה. בריצה, אני נוחת על כריות כף הרגל וחייב מדרס לבוהן . בשלב כלשהו שונה המבנה הפנימי של סדרה זאת, ונעשה צפוף . האם כעת חזרו לנפח שיאפשר לי להכניס מדרס?
    תודה

  • נגה קלישר הגיב:

    שלום. יש לי נעל כזאת ישנה והיתה ממש טובה לי. השאלה שלי אם הנעל הזאת מותאמת גם לבחורות?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג