מאמן השבוע של שוונג || שרון רושנסקי

הוא אוהב את הריצה והספורט מאז שהוא מכיר את עצמו ולכן הקים קבוצה בה תמצאו רצים מיקנעם בצפון ועד לרעננה בשרון ולכולם עניין משותף אחד, האהבה לריצה. בואו להכיר מקרוב את מאמן השבוע של שוונג - שרון רושנסקי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מאמני השבוע לחצו כאן

שרון רושנסקי, 45, מאמן קבוצת הריצה Bgym runners גר בכפר יונה

"אני מאמן קשת רחבה של רצים" | צילום: יואב לביא

קבוצה אותה אתה מאמן?

"מאמן ומנהל את Bgym runners קבוצה שמונה כ-300 רצים מיקנעם בצפון ועד רעננה בשרון. מעבר למטרות הספורטיביות של הקבוצה, היא גם תורמת, מקימה ושותפה במיזמים למען החברה והקהילה דוגמת פרויקט 'רצתי, צילמתי, תרמתי'".

למה רצית להיות מאמן?

"אני בוגר תואר ראשון בחינוך גופני במכללת וינגייט ומורה לחינוך גופני קרוב ל-20 שנה. חי ונושם את תחום האימון, ההוראה וההדרכה. בתיכון שיחקתי כדורגל, כדורעף וכדורסל בקבוצות תחרותיות במקביל וכך יצא שלאחד כמוני שכל חייו בתנועה היה זה אך טבעי שאעסוק בתחום האימון וההדרכה בספורט".

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?

"אני משלב מהנסיון שלי בשטח ומשתדל ללמוד, להשתלם ולהסתנכרן גם מעשית וגם עיונית מול המידע מעולם הריצה שהיא דת בפני עצמה ואותה אני מכנה 'Runreligion'. באימוני הקבוצה, צוות המאמנים ואני משתדלים מאוד לתחם ולהגדיר גבולות שטח בהם תהיה לנו אפשרות להרגיש, לראות, לשמוע ואם צריך גם 'להריח' את המתאמנים כמה שיותר פעמים באימון. התיחום הפיסי מוסיף לאפקט החברתי, נותן הרגשה של ביחד, מגביר מוטיבציה ומעניק בטחון".

את מי אתה מאמן?

"אני מאמן קשת רחבה של רצים, החל מרצים מתחילים שזה עתה נחשפו לעולם הריצה ועד לכאלו שרצים ריצות ארוכות וותיקים שמעוניינים לשפר הישגים. רב הרצים הם בעשור הרביעי והחמישי לחייהם, כאלו שבגיל הזה סיגלו לעצמם דפוסי חיים קבועים ויודעים ומבינים שהם צריכים להקדיש מספר שעות אימון שבועיות על מנת לקבל את התמורה הגדולה שמעניקה הריצה והפעילות הגופנית. בקבוצה ישנם עשרות רבות של אנשים שעברו מהפיכה חיוביות ומהותית באורח חייהם. כאלו שהפכו מיושבנים לפעילים, כאלו שלוקחים באופן קבוע גביעים במקומות ראשונים בתחרויות ובמירוצים וכאלו ולא מעט ש'רצו' עם זה 'עד הסוף והפכו למאמני ריצה וכושר גופני".

"עברו מהפיכה חיוביות ומהותית באורח חייהם" | צילום: אלבום פרטי

מאיזה אימונים אתה הכי נהנה?

"כל אימון שבסיומו, ולא משנה מה היה התוכן שלו, אני שומע מהמתאמנים שהיה להם כיף והם נהנו וכמובן אימונים או תחרויות בהם הם חווים תחושת הצלחה ושיפור ההרגשה והיכולת".

כיצד אתה בוחר את צוות המאמנים שלך.

"המאמנים בקבוצה בעלי נסיון של שנים בהדרכה, רצים פעילים בעלי הישגים בתחרויות המקומיות וכאלו שעברו שינוי מעורר השראה בחייהם וגם כאלו שהתחילו כמתאמנים בקבוצה ואחרי שחוו את התהליך על בשרם החליטו להעביר את זה הלאה. את כולם מאפיינת האהבה לריצה, הרצון לעזור, להוביל ולהתפתח, דבר זה יוצר מערכת יחסים הדדית, מתגמלת ומפרה בתוך הקבוצות".

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?

"בוודאי בתחום התקשורת".

מה לדעתך אומרים עליך המתאמנים?

"נודניק במובן הטוב של המילה".

"המטרה היא איכות חיים" | צילום: יואב לביא

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?

"'מה אתה מתכנן לנו היום?' למתאמנים בני 30 או 40 ויותר, אני משתדל להזכיר שהם בעשירון, במאיון וחלקם גם באלפיון העליון של הכושר ביחס לאנשים אחרים בגילם ושהמטרה היא איכות חיים לטווח הארוך ולא כאן ועכשיו".

מה האתגר הבא?

"לפני שבועיים חזרה קבוצה ממרתון איינדהובן בהולנד וכרגע מטרות הקבוצה הן חצאי המרתון בעמק החולה ובבית שאן ומרתון ריגה בלטביה במאי 2018".

לכל מאמני השבוע לחצו כאן

אתם מאמנים? יש לכם קבוצה? אנחנו מזמינחים אתכם לשלוח לנו מייל [email protected] לדגנית ואולי גם אתם תופיעו במדור.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • גילת בם אבו הגיב:

    שרון רושנסקי תודה על מי שאתה ומה שאתה… מאמן מספר 1 !!!!
    הבאת אותי למהפך ממצב כורסא למצב חצי מרתוניסטית בארץ ובעולם . תודה !!!

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג