מאמן השבוע של שוונג || מישאל דגן

הוא אחד המאמנים הבולטים בארץ, הקים את מועדון הריצה "תל אביב 100" ומעיד על עצמו שהוא פריק קונטרול. הוא ציניקן ומנהל העמוד הכי משעשע לרצים בפייסבוק "רצים עילאיים ומתנשאים". בואו להכיר מקרוב את מאמן השבוע של שוונג - מישאל דגן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מישאל דגן צילום: אלבום פרטי

לכל מאמני השבוע של שוונג

מישאל דגן, 35, מאמן מועדון הריצה "תל אביב 100" והמרכז לסדנאות ריצה RUNNING A-Z

צילום: הנס אנגלסמן

"אני מאמן באופן ישיר את כל הספורטאים שלי ולא מי מטעמי" | צילום: הנס אנגלסמן

מקום מגורים: תל אביב

למה רצית להיות מאמן?
"מגיל צעיר חיפשתי את הקהל ואת ההמולה סביבי, בגן, בבית הספר ובשירות הצבאי. נושא האימון וההובלה נותנים לי מענה לצורך הזה ומבטאים את כישוריי בצורה הטובה ביותר".

מה שיטת האימון הייחודית בה אתה דוגל?
"אני משתדל לעיין וללמוד את הספרות המקצועית כבסיס לידע בלבד. הניסיון שאני צובר מהדינמיקה ביני לבין הספורטאי ומתחרות לתחרות, מהישג להישג הוא זה שמעצב את השיטה הייחודית שלי. אני מאמין ב'להסביר' את ההיגיון מאחורי כל אימון או תקופת אימונים ובכך ליצור הבנה שתוביל למחויבות בקרב הספורטאים".

מישאל דגן צילום: עינת טורס

"אני מאמין ב'להסביר' את ההיגיון מאחורי כל אימון או תקופת אימונים" | צילום: עינת טורס

את מי אתה מאמן?
"טווח הגילאים של הספורטאים שלי די רחב בין הגילאים 30-60. רובם אנשי קריירה ומשפחה המנהלים אורח חיים נורמלי ומאוזן, 'אנשים מן המניין' שמתייחסים לעולם הריצה ואורח החיים הבריא ברצינות אך בפרופורציות הנכונות. חלקם במסגרות הקבוצתיות, וחלקם במסגרת ליווי אישי-אינטרנטי כולל מספר רב של מתאמנים ישראלים 'מעבר לים' המתאמנים ליעדים שונים באופן זה".

מאיזה אימונים אתה הכי נהנה?
"אימוני אצטדיון הם החביבים עלי במיוחד. האימון מתקיים על מסלול הריצה באופן כזה שאני יכול להשפיע על כל אחד מהספורטאים בין הקפה להקפה, יכול לזהות באגים טכניים בסגנון הריצה ולתקן אותם באופן ממוקד אצל כל אחד וכן לכוון כל אחד לקצב הנכון עבורו בשל כך. אימון האצטדיון נהנה מהיתרונות הקבוצתיים אך מאפשר לי כמאמן זווית אישית מול כל אחד".

כיצד אתה בוחר את צוות המאמנים שלך.
"במועדון הריצה אני עובד לבד וללא מאמני משנה, וזוהי בעצם המהות של המועדון. אני מאמן באופן ישיר את כל הספורטאים שלי ולא מי מטעמי. התאמתי את המהות של המועדון לאופי שלי כ'פריק קונטרול' שחייב לשלוט בעצמו בכל פרט, ואני רואה את היתרון בכך בקשר האישי שנוצר עם כל אחד המקדם אותו אל הישגיו באופן הבטוח ביותר. במרכז הסדנאות אני נעזר במאמנים נוספים, אותם אני בוחר בעיקר על פי יכולות ההדרכה והגישה המתאימה למתאמן".

מישאל דגן צילום: אלבום פרטי

"אני רוצה לקוות שאומרים עלי שאני מאמן עם דרישות גבוהות" | צילום: אלבום פרטי

אם לא היית מאמן, באיזו עבודה היית בוחר?
"אני מניח שהייתי בתחום הבמה, רדיו או טלוויזיה וכדומה שיש בכך המון מן הדמיון למקצוע האימון והעבודה מול קהל".

מה לדעתך אומרים עליך המתאמנים?
"אני רוצה לקוות שאומרים עלי שאני מאמן עם דרישות גבוהות ומוזרות לפעמים, אך עושה זאת ברגישות ומסתכל בגובה העיניים של הספורטאים, מחובר אליהם ומצליח לגרום להם לפרוץ גבולות אישיים בספורט".

השאלה הכי נפוצה ששואלים אותך?
"כשאני נותן את התדריך לפני האימון ואומר את המילה 'חזק', לדוגמה, 400 מטר חזק, 3 דקות אחרונות חזק וכדומה, תמיד יהיה את זה שישאל 'כמה זה 'חזק'?'".

מישאל דגן צילום: אלבום פרטי

"אני מניח שהייתי בתחום הבמה, רדיו או טלוויזיה וכדומה שיש בכך המון מן הדמיון למקצוע האימון" | צילום: אלבום פרטי

משפט מפתח שאתה נוהג לומר?
"אני ציניקן ידוע ומתעב קלישאות אבל מבחינה מקצועית, אם נתמקד בעולם הריצה, אחד המסרים המרכזיים שאני מנסה להעביר לספורטאים הוא החשיבות של הריצה הקלה והאיטית בדרך לשיפור ההישגים. או אם תרצו בצורת קלישאה בכל זאת: 'כדי להצליח לרוץ מהר צריך לדעת לרוץ לאט'. מסר נוסף אותו אני מנסה להשריש הוא לא להרבות בתחרויות ומירוצים, אלא להתמקד במספר מרוצים בשנה מתוכננים מראש ולהתאמן לכל אחד מהם בצורה מבוקרת".

מה האתגר הבא?
"בחודש ספטמבר אנחנו צפויים לקיים מחנה אימונים מרכזי ברמת הגולן, לקראת היעדים הקרובים שלנו בחודש אוקטובר: משלחת למרתון מינכן, ובמקביל קבוצה גדולה המתאמנת לקראת המקצים השונים ב'סובב עמק'. לאחר מכן אנחנו עם הפנים קדימה למרתוני האביב בעולם".

לכל מאמני השבוע של שוונג




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אהרן לוי הגיב:

    האם ניתן לקבל את הטלפון של מישאל ?
    פעם הוא היה רץ בקבוצת המשטרה ואני הייתי ר הקבוצה
    ואני רוצה לדבר איתו
    תודה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג