דעות || "מדוע לא השתתפתי בהתלהבות של 'קבוצה ישראלית ראשונה' בטור דה פראנס"

בעיניי חגי אשלגי עצם ההשתתפות בטור הצרפתי היא לא סיבה מספקת לגאווה לאומית ובעיניו עברו הימים של "העיקר ההשתתפות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס בשוונג – היכנסו
מסלול הטור דה פראנס 2020 המלא


1. מצטער שלא השתתפתי בהתלהבות של "קבוצה ישראלית ראשונה" ו"רוכב ישראלי ראשון" בטור דה פראנס. מרגש אמנם בשביל בעלי הקבוצה, רוני בראון, סילבן אדמס ומעל כולם בשביל גיא ניב, אבל בעיניי, עצם ההשתתפות היא לא סיבה מספקת לגאווה לאומית. עברו הימים של "העיקר ההשתתפות". ספורטאים מקצוענים צריכים להיות חלק מההתמודדות התחרותית.

גיא ניב | צילום: נועה ארנון

2. לכן היום, ביום השלישי של הטור, אחרי יומיים חסרי מעורבות בחוד המרוץ, מגיעות ברכות ל"ישראל סטארט אפ ניישן" (ISN)! אחד הספרינטרים שלה, הוגו הופסטטר, מתמרן כמעט לגמרי לבד כדי לחצות רביעי(!) את הקו. תום ואן אסברוק חוצה במקום ה-12.

בינתיים מחוץ לטור, בהופעה של ISN בהונגריה, איתמר איינהורן תחרותי לעילא ולעילא בארץ הגולאש, עם התמודדות חזקה על החולצה ירוקה שם סיים חמישי בקטע השני של הטור.

איתמר איינהורן מסיים חמישי בטור הונגריה | צילום: באדיבות ישראל סטארט אפ ניישן

3. קיילב יואן, האוסטרלי ממוצא חצי-קוריאני, שכל שנה מזכיר יותר ויותר את רובי מקיואן (למי שזוכר את הספרינטר האוסטרלי הקטן, המהיר, המתמרן, מנצל הפרצות ידוע, ועתיר ניצחונות, שרכב במדי אותה קבוצת לוטו הבלגית הותיקה שבמדיה רוכב יואן) ואולי אפילו את מארק קאוונדיש, מתמרן כמו נהג פורמולה 1 בסלאלום וחוצה ראשון את הקו ב-סיסטרון, בתאוצה מפוארת. ספרינט טקטי מעולה.

4. אינאוס ממשיכה להוביל את הדבוקה בין 5 ק"מ לסיום ל-3 ק"מ לסיום. נקודת זמן הקאט-אוף למקרה של התרסקות. הם דואגים שאגן ברנל יהיה הרחק מלפנים ללא חשש היקלעות להתרסקות, לפחות עד הקאט-אוף 3 ק"מ לסיום.

5. יומבו-ויסמה ההולנדית מאידך, מתנהלת כמובילת המרוץ. שלושה מרוכבי הנג"ש הטובים בעולם בעשור האחרון יושבים אצלה. טוני מרטין שהפך לדומסטיק-על, טום דומולאן ופרימוז רוגליץ' שהולכים על דירוג כללי. אם מוסיפים לזה את ואן ארט, והאחרים המצוינים, לא ברור למה הם עובדים כל כך הרבה מקדימה. הרי לקבוצה כזאת יהיה כמעט בלתי אפשרי לברוח.

6. המזל של יומבו הוא הניצחון והחולצה הצהובה של ג'וליאן אלאפיליפ אתמול, שגורם לקבוצתו, קוויקסטפ, לשבת שעות ראשונה עם הפנים לרוח.

7. מחר ספרינט סיום אחרי שיפוע עליה הדרגתי מ-10 ק"מ לסיום. פטר, פטר, איפה אתה? (או שמא יהיה זה זמנו של ואן ארט).




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג