מציאות נושכת: חבל שהווידוי של ארמסטרונג לא יביא לשינוי

כתבתי כבר במדור שלי כי לדעתי ארמסטרונג היה כרוב המנהיגים המצליחים בעולם. אחרי הווידוי נראה כי העולם ימשיך להתנהל באותה הדרך. הספורט ימשיך להיות עסק של אחיזת עיניים ורמאות המובלים על ידי אותם עקרונות של משחק. מי שלא יידע לשחקו לא יגיע לקצה ההישגיות, התהילה והכסף הגדול. זה לא שונה מכל עסק אחר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כתבתי כבר במדור שלי כי לדעתי ארמסטרונג היה כרוב המנהיגים המצליחים בעולם. אחרי הווידוי נראה כי העולם ימשיך להתנהל באותה הדרך. הספורט ימשיך להיות עסק של אחיזת עיניים ורמאות המובלים על ידי אותם עקרונות של משחק. מי שלא יידע לשחקו לא יגיע לקצה ההישגיות, התהילה והכסף הגדול. זה לא שונה מכל עסק אחר

מאת:יאיר בן עמי


מישהו באמת עד כדי כך נאיבי ועיוור למציאות הקרובה והרחוקה ממנו, עד כי יאמין שאפשר להתקדם בעולם העסקים, להתעשר, להפוך לגיבור, בלי "לשחק את המשחק"?

"המשחק" הזה הוא לעגל פינות, לרמות כשצריך, לפגוע באנשים אחרים (בעיקר באלו שמנסים להצביע על הרמאות) וכדרך עבודה שבשגרה להרוג כל דבר המפריע להתקדמות למטרה.

הדבר היחיד שמעניין בכל הווידוי של ארמסטרונג ובעקבותיו, הוא האם מישהו (בעל השפעה כמובן) ישנה את דרך ההתייחסות לענישה?

אם ארמסטרונג ייענש בקנסות, הרחקה מספורט או ישיבה בכלא לא יבוא שינוי והספורט ההישגי העולמי ימשיך להיות תרמית, אחיזת עיניים ושקר הנמכר להמונים במטרה לגרוף רווחי ענק לרבים ומאוד לא טובים.

אם העונש יהיה לפצות את קריסטוף בואסון, פליפו סמיאוני, דוויד וולש, אמה אוריילי, הזוג אנדרו וכל אותם אנשים שהתריעו, נרדפו ונפגעו אז יש תקווה חלקית. לתקווה של ממש צריך הרבה יותר.

עכשיו אנחנו יודעים בוודאות כי האנשים שהתריעו היו הצדיקים, האמיצים ואלו שידעו לצאת כנגד כוחניות פושעת ומאפיונרית. הם אלו שידעו לעמוד מול כוחות אדירים, להיפגע ובכל זאת להפנות  את האצבע המאשימה כלפי הרמאים והפושעים. האם הם יקבלו הזדמנות להנהיג, או לפחות לסייע בשינוי? כנראה שלא. כנראה שהעולם ימשיך להיות מנוהל על ידי כל אותם "מנהיגים" שיודעים מתי לעגל את הפינה הנכונה, מתי לשתף פעולה עם רמאות כזו או אחרת ומתי לסגת כדי לתפוס את הכסא הנכון ביציעי המאשימים את אלו שנחשפה רמאותם.


האם אין ברשות הדואר מי שידעו ומיסכו על הרמאות? (צילום: de:Benutzer:Hase)


בפרשת ארמסטרונג יש את כל המרכיבים של המגעיל, הרע ומעורר הבחילה של עולם העסקים העולמי. בין אלו שימהרו עכשיו לתבוע את ארמסטרונג יהיו רבים שידעו על הרמאות. חלקם אפילו היו שותפים לדרך וסיפקו מימון ומיסוך שימנע חשיפה של המעשים בזמן אמת. הם פשוט מספיק חזקים (כלכלית בין השאר) כדי לתפוס כסא בשורת התובעים ולא ליפול עם הטובעים.

רשות הדואר האמריקאי, איגוד האופניים הבינלאומי ועוד גופים יכולים להתנער מכל מה שקרה, יש להם את המעמד העסקי החזק מספיק בשביל זה. אבל רק מי שטיפש מספיק יאמין כי הם לא ידעו על המתרחש במחנה ארמסטרונג בשנים שהוא היה אחד מהספורטאים הנערצים בעולם.

כל גוף ספורט הרוצה להתנהל ביושר ולנקות את גזרתו משימוש בחומרים משפרי ביצועים למיניהם יכול לעשות זאת עכשיו בקלות יתרה. כל מה שצריך זה לאסוף את כל המעורבים, אלו שהיו שם בזמן אמת, ולבקשם שיעבירו את הידע שהם צברו ברמאות. בפירוש כך – לקחת את אלו שהצליחו לפשוע בלי להיתפס בזמן אמת וללמוד מהם כיצד מרמים. או אז אפשר יהיה לדעת איפה היה הכישלון.

עוד שכלול שיומצא במעבדות לבדיקות דוגמיות שתן ודם או עוד חוקר פדראלי נחוש לא יעשו את השינוי ובמקרה הטוב רק יצליחו לדעת מה היה, בדיוק כמו במקרה של לאנס ארמסטרונג.



כל נותני החסות שנהנו מתהילת החולצה הצהובה, כפול שבע, לא ידעו מאום?

(צילום: Bjarte Hetland)



לפני שנים רבות היה נוכל שהצליח לשטות בכל המערכת הכלכלית העולמית. לאונרדו די קפריו שיחק את דמותו בסרט (המבוסס על חייו של פרנק אבגנייל) של סטיבן ספילברג ובכיכובם טום הנקס וכריסטופר ווקן. איני יודע עד כמה הסרט נאמן לאמת אך בסופו מגויס הנוכל לשורות החוק הרוצה ללמוד כיצד הצליח להערים עליו בצורה כה מוצלחת.

שימו בחדר אחד את לאנס ארמסטרונג וכל מי שהיה עימו בקבוצות הרכיבה ובמעגלי העסקים והוסיפו אליהם את אותם אנשים שנרדפו. הושיבו סביבם חוקרים טובים ואת אלו היכולים ללמוד על מעגלי הרמאות ובעיקר להסיק את המסקנות ולהוביל מהלכים של שינוי ואז נראה ספורט עולמי נקי מרמאות. הרי מה אותם רמאים רצו? כסף ותהילה, לא? את אלו אפשר לקבל גם מהצד הטוב של האנושות, כדוגמא בסיוע למלחמה ברמאות ובחסות החוק.

אם המהלכים הללו לא ייעשו אל תתפלאו כי לרשימה הבלתי נגמרת של כוכבים המתארחים לסצנת וידוי ובכי יצטרפו עוד ועוד כוכבי ספורט נערצים. זה לא ייגמר בארמסטרונג כמו שזה לא נגמר בבן ג'ונסון או מריון ג'ונס. ספורטאים אינם שונים מכל בעל שאיפות אחר. הם רוצים להגיע הכי רחוק ומעטים מהם יעמדו בפני הפיתוי של הרמאות.

כל ענפי הספורט זהים, בכל הקשור לאופי הספורטאים, המנהלים ומוביליהם. במקומות בהם יש כסף תמיד יהיו רמאים ונוכלים. ככל שיש יותר כסף הרמאויות יהיו גדולות יותר. מתוחכמות יותר ומזעזעות יותר… כשייחשפו. אופרה ווינפרי היא הצוחקת היחידה במקרים האלו, כל הדרך לבנק.


לאנס ארמסטרונג מודה: לקחתי סמים, חייתי בשקר – כאן
הדו"ח המלא של הסוכונות האמריקאית למלחמה בסימום ספורטיבי כאן
 ידיעה על פרשת ארמסטרונגכאן
כתבה שפורסמה בשוונג ב- 14 בחודש יוני 2012:
לאנס ארמסטרונג שוב מואשם, הפעם גם מושעה
 מציאות נושכת על הפרשה- כאן
מאמר של חגי אשלגי- עיתוי ופרופורציות
ארמסטרונג ממשיך לנצח גם כשהוא מושעה לכל החיים- כאן

19.1.2013


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי של אתר Shvoong ובעל הטור מציאות נושכת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אם אתה יותר מפחד להפסיד מאשר נרגש לנצח, אז זו הדרך הלא נכונה לגשת לתחרות", קייט קמפבל, שחיינית, אלופה אולימפית ושיאנית עולם


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג