מדוע חזר אברום בורג מדושן עונג ממרתון ג׳נבה?

המסלול (מאלוהים), הארגון (מופתי), תחנות הרענון (מדושנות), כתבנו אברום בורג רץ את המרתון ולא מבין למה זה נגמר כל כך מהר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

זה היה סוף שבוע של מרתונים. שלושה אירועי מרתון משמעותיים התחוללו בו. אליוד קיפצ׳וגה והצוות של נייקי כמעט וירדו ממחסום השעתיים. ובת זוגי ואני סיימנו את מרתון ג׳נבה בפחות מחמש שעות. אני לא יודע מה היה מצב רוחו של קיפצ׳וגה אחרי חווית הבוקר שלו בשבת, שלנו היה נהדר. נהרה של ניו-אייג׳ים מוארים נסוכה על פנינו כבר כמה שעות ולא ניתנת למחיקה. התחזית צפתה גשם ואכזבה. הטמפרטורה היתה קרה ועמדה על 7 מעלות בזינוק, וכל השאר גם מושלם פלוס.

המסלול שטוח כמעט לחלוטין ומאפשר ריצה יציבה | צילום: באדיבות מרתון ג'נבה

העיר שוכנת לחוף אגם הנושא את שמה. הריצה יוצאת מאזור הנקרא Chêne-Bourg, אחת מ 45 הרשויות המקומיות של קנטון ז׳נבה. המסלול עובר בניחותא של יום ראשון, בעיירות וכפרים כמו בגלויות, שטחים חקלאיים מוריקים, פארקים מטופחים, ההרים המושלגים מלמעלה והאגם הכחול מעבר לכביש, הירוק של העונה חדש ואביבי. פרחים, פרות ומעודדים. וכל החוויה הזאת של ״Harmony Marathon״, מסתיימת על שפת האגם בטיילת הגן האנגלי, מול המזרקה המפורסמת. זהו אחד המרתונים הציוריים ביותר באירופה, מהמהירים שבהם. בשנת 2015 למעלה מ 50% מהמשתתפים שיפרו כאן את השיא האישי שלהם. והיום עשתה זאת בת זוגי הגברת קיפצ׳וגה-בורג שקיזזה 5.5 דקות משיא האישי. המסלול שטוח כמעט לחלוטין ומאפשר ריצה יציבה, מתוכננת ונשלטת. הארגון – מופת שוויצרי, המסלול מאלוהים והרצים שמחים מאד בחלקם.

"המסלול מאלוהים והרצים שמחים מאד בחלקם" | צילום: באדיבות מרתון ג'נבה

בקרב חובבי המרתונים הישראלים יש שתי סיעות. הגדולה והדומיננטית אוהבת את המרתונים הגדולים ואת ההמולה הנלווית להם. הייתי בחלקם של הגדולים וכיום אני שייך לאוהבי מרוצי הבוטיק. מרתונים קטנים, כמעט אישיים. לא צפוף, אומרים שלום, אף אחד לא דורך עליך, ובכלל אומרים לך תודה שבאת. לפעמים באקספו נדמה לך שאת דוגמאות המזון של החטיפים, הג׳לים ותוספי המזון המקוריים והאיכותיים אפו השוויצרים הבוקר בבית, במיוחד בשבילך. לאורך הדרך, מהקילומטר ה-6 ועד לסיום היו פרוסות 11 תחנות רענון מדשנות ובכל אחת מהן: מים, פלחי תפוזים, בננות, קרקרים, משקה אנרגיה וג׳לים של איזוסטאר.

אומרים לך תודה שבאת. כפר המרתון בג'נבה | צילום: אברום בורג

זאת השנה השלישית ברציפות שזה לא רק מרתון עבור הרצים, אלא מרתון של הרצים עבור יוניסף, עבור ילדי יוניסף הנזקקים באשר הם ברחבי העולם. כל הכספים שיאספו במרוץ יתרמו ליוניסף כדי להקים משאבות מים טהורים, ראויים לשתייה עבור ילדים ובני משפחותיהם במדינות העולם השלישי ובאזורי מצוקה מובהקים. כל רץ יכול לתרום כסף במישרין (תרמנו), להקים לעצמו אתר אינטרנט לגיוס משאבים מקרוביו, משפחתו ואנשי הקשר שלו (לא הקמנו). והשנה, לראשונה, מוצע מייל (1.6 ק"מ) נוסף לריצה אחרי קו הסיום. על כל רץ שירוץ אותו מתחייבת חברת מונטבלאן הידועה לתרום למאמץ המים הטובים של יוניסף. אז רצנו בכיף ומי ייתן ואגלי הזיעה הנוספים שלנו יביאו מעט רוויה ומזור לצמאי העולם וקרבנותיו. אגב, לידיעה. קרן יוניסף הבינלאומית פועלת גם בישראל באמצעות הקרן הישראלית למען יוניסף שהמנכ״לית החדשה שלו, דברה לונדון היא רצת מרתון ותיקה ומנוסה.

17,400 רצים יצאו לדרך. 2,300 מהם למרתון המלא. ובתוכם אנחנו. זוגתי שתחיה ואני – נושא כליה. היה נהדר. אבל למה זה נגמר כל כך מהר? מזל שלא התאמצנו לרדת מהשעתיים זה יכול היה לחָרֶב את כל ההנאה.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג