איך משפיע גודל החזה אצל נשים על תדירות האימונים שלהן?

ברוב המקרים נשים בעלות חזה גדול נמנעות מפעילויות גופניות המאופיינות באימפקט בגלל החשש מכאבים. יש מה לעשות בעניין
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
חזיית ספורט

פעילות גופנית קבועה משפרת את הבריאות ומשפיעה לחיוב על משתנים נוספים, אבל במקרים רבים היא מקשה על נשים בעלות חזה גדול. זאת בעיקר בשל תנועת החזה בפעילויות המאופיינות באימפקט (ניתוק כף הרגל מהקרקע) כמו ריצה.

מתאמנת עם חזיית ספורט

מתי זה מתחיל להפריע? | צילום: Alex Proimos

עוד כתבות בנושא 
איך פעילויות אירוביות שונות משפיעות על האסתטיקה הגופנית? 
מה הדרך הנכונה לקוביות בבטן? 
למה יש אנשים שמתאמנים ועדיין מוזנחים מבחינה גופנית? 

הכוונה היא לשדיים שגודלם עשוי להשפיע על האופן שבו נשים פעילות גופנית. השדיים מכילים כמויות ניכרות של רקמת שומן, כך שהפחתת אחוז השומן באופן כללי תשפיע במידה זו או אחרת על גודלם. במידה ומדובר על נשים שאחוז השומן אצלן נמוך מהממוצע יהיו לכך השלכות, בדרך כלל, גם על גודלם של השדיים. בנוסף, מה שמשפיע עוד על גודלם של השדיים: הגנטיקה, הריונות בעבר ורמות ההורמונים.

השדיים לא יגדלו/יקטנו בעקבות ביצוע התרגילים השונים לחיזוק שרירי החזה אך כן יושפעו משינוי הרכב הגוף. חשוב לציין שאופן פיזור השומן בגוף האדם וגם אופן הפחתתו (בשל שינוי אורח החיים, דיאטה היפוקלורית, הגברת ההוצאה הקלורית היומית עם/בלי פעילות גופנית משמעותית ועוד) הנה אישית, כך שאצל נשים עם אחוזי שומן זהים (לדוגמה 30%) גם הצד האסתטי עשוי להיות שונה למרות אחוזי השומן הזהים.

ממחקרים שנעשו בתחום עולה שיש נשים שנמנעות מביצוע פעילות גופנית הכרוכה באימפקט בשל אי נוחות באזור החזה. מדובר על מקרים בהם השדיים עצמם גדולים ולא נתמכים כראוי עם חזייה מתאימה. לכך ישנה השפעה מהותית על אי נוחות בעת ביצוע הפעילות הגופנית.

במאמר שהתפרסם ב- New York times (ראה מקורות מטה) התייחסו למחקר שנערך על ידי מעבדת המחקר לביומכניקה באוניברסיטת וולונגונג שבאוסטרליה ולמחקרים נוספים בהם נשאלו הנשים לגבי הרגלים שלהן בביצוע פעילות גופנית מסוגים שונים כגון: אופן הנשימה בעת הפעילות הגופנית, האם גודל השד השפיע על אופי הפעילות? ועוד.

בנוסף, באחד המחקרים השתמשו החוקרים בסריקה תלת-ממדית כדי למדוד במדויק את נפח השדיים של כל אישה ולסווג אותם כקטנים, בינוניים, גדולים או גדולים מאוד (המדענים לא הסתמכו על גודל החזייה) ולאחר מכן הם השוו את הרגלי ההתעמלות בקרב הקבוצות. התוצאות היו עקביות ומדאיגות למדי. ככל שהשדיים היו גדולים יותר מידת ההשתתפות בפעילות גופנית ירדה בהתאמה. במיוחד אם התרגיל היה נמרץ. ברם, מעט מאוד נשים עם חזה גדול במיוחד רצו. בנוסף, רבות מן הנשים בעלות החזה הגדול דיווחו כי הן האמינו שגודל החזה שלהן מנע מהן להתאמן בקלות, אפילו בפעילויות בעלות השפעה נמוכה כגון הליכה או שחייה.

נשים רזות נטו להיות עם שדיים קטנים יותר ולהפך. אך נשים עם שדיים גדולים יותר, ללא קשר ל- BMI שלהן, ביצעו פחות פעילות גופנית מאלו עם השדיים הקטנים יותר. מסקנות החוקרים הן שיש לעודד נשים למצוא חזיות ספורט איכותיות מותאמות ונוחות עבורן, על מנת להביא לנוחות רבה יותר בעת ביצוע הפעילות הגופנית ובמיוחד זו המאופיינת באימפקט אצל נשים עם חזה גדול במיוחד.

צריך חזייה מתאימה, ולפעמים אפילו שתיים | צילום: pixabay

צוות המחקר שכלל את החוקרת סלסט קולטמן (אוניברסיטת קנברה באוסטרליה) ועוד 2 פרופסורים מאוניברסיטת וולונגונג פיתח אפליקציה לשימוש חופשי כדי לסייע לנשים להעריך את גודל החזה שלהן ואת גודל החזייה הנדרש עבורן. לפי אחת ההמלצות, יתכן שבחלק מהמקרים נשים עם חזה גדול זקוקות לשתי חזיות בו זמנית כדי לקבל תמיכה מספקת עבור ריצה נוחה. מומלץ שאותן נשים ישקלו לבצע פעילויות ספורטיביות שלא כרוכות באימפקט משמעותי כגון: הליכה, רכיבה על אופניים ועוד, או בכלל ללא אימפקט כגון שחייה, וזאת במידה והן יכולות למצוא בגד ים נוח עם חזייה מובנית. המסקנה – יש לעודד נשים ללמוד להתאים חזייה איכותית כדי שפעילות ספורטיבית תהיה נוחה ונעימה יותר מבחינת מנח החזה במהלך הפעילות, לרבות זו עם אימפקט מתמשך.

ד"ר איתי זיו (Ph.D) | עוסק מזה שנים בתחום הפעילות גופנית, ספורט וחדרי כושר. מנהל קורסי הכשרה מתקדמים במכללה האקדמית בוינגייט. הוציא לאור את הספרים: "עוצמות חדשות – כושר במעגלי החיים", "במשקל הנכון – פעילות גופנית ותזונה מאוזנת השילוב המנצח" ו"ילדים בריאים כדרך חיים"

מקורות:

https://www.nytimes.com/2019/03/06/well/move/how-breast-size-affects-how-women-exercise.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30244978

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18523041

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17021004




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג