מדינת ישראל נגד שבילי האופניים

ביום ראשון החליטו חברי ועדת שרים לענייני חקיקה להתנגד להצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים. מדובר בהצעת החוק שזכתה עד כה, לתמיכה ציבורית רחבה ולתמיכת כל סיעות הכנסת עברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ברוב של (66:1)
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ביום ראשון החליטו חברי ועדת שרים לענייני חקיקה להתנגד להצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים. מדובר בהצעת החוק שזכתה עד כה, לתמיכה ציבורית רחבה ולתמיכת כל סיעות הכנסת עברה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת ברוב של (66:1)

מאת:שוונג תקשורת


בין יוזמי הצעת החוק, השר להגנת הסביבה ושר החינוך ובין התומכים בה בקריאה הראשונה היו ישראל כץ, שר התחבורה, לימור לבנת, שרת התרבות והספורט, מיכאל איתן, השר לשיפור השירות הממשלתי לציבור, משה כחלון, שר התקשורת, השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, יולי אדלשטיין, שר ההסברה והתפוצות, השר יעקוב מרגי, יצחק הרצוג,  שר הרווחה והשירותים החברתיים,  והשר משולם נהרי.

הצעת החוק כוללת פיתוח שבילי אופניים בערים, הסדרת האפשרות להעלות אופניים על הרכבת, מתקני חניה רבים לאופניים במקומות עבודה, ויצירת מנגנון של תמריצים כלכליים לרכיבה לעבודה. בדברי ההסבר לחוק הודגש כי "רשת הכבישים בישראל צפופה, הגודש בדרכים רב מאוד ורבים מאזרחי המדינה מבלים מדי יום שעות ארוכות בהמתנה בפקקים. לרכיבה על אופניים חשיבות גדולה כאמצעי תחבורה חלופי לרכב הפרטי אשר יפחית את הגודש בדרכים ויקטין את מספר הפקקים".

יותם אביזוהר, מנכ"ל עמותת ישראל בשביל אופניים : "השבוע נפצע באופן קשה עוד רוכב אופניים מפגיעת רכב כתוצאה מהעדר תשתיות ומאוזלת היד של ממשלת ישראל. אני בטוח שכחלק מהמחויבות של ממשלת ישראל למלחמה בתאונות הדרכים, לקידום איכות החיים, איכות הסביבה ובריאות הציבור, תצטרף ממשלת ישראל לכנסת ישראל, לארגונים ולציבור הרחב ותתמוך בסופו של דבר, בדיון חוזר  בהצעת החוק."

נאור ירושלמי, סמנכ"ל חיים וסביבה הוסיף כי: "על רקע משבר שינויי האקלים, משבר האנרגיה, והמשבר הכלכלי, הצעת החוק לעידוד תחבורת אופניים רלוונטית מתמיד."
 
גיל יעקב, מנכ"ל מגמה ירוקה הדגיש כי: "הצעת החוק, יחד עם מדיניות של קידום תחבורה ציבורית, תייצר אלטרנטיבה סביבתית, חברתית, כלכלית ותחבורתית טובה יותר מהרכב הפרטי."

עו"ד ציפי איסר איציק, מנכ"ל אדם טבע: "החוק לעידוד תחבורת אופניים מציע שורה של הסדרים לקידום ועידוד השימוש באופניים ככלי תחבורה חלופי לרכב הפרטי, באופן שיפחית את הגודש בדרכים, ויצמצם את זיהום האוויר ואת התלות בדלקים. הרכיבה על אופניים היא אחד מאמצעי התחבורה הידידותיים ביותר לסביבה והיא תורמת לבריאות הרוכב, לאיכות הסביבה ובריאות הציבור, לצד תרומתה לשיפור הנגישות לתעסוקה ולחינוך עבור מגזרים רחבים.
——————————————————————————
באדיבות אתר מגזין אופניים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג