8 טעויות שאסור לכם לעשות בריצה

הרצים והרצות אוהבים להסתכל קדימה, לכוון גבוה, לפעמים גבוה מדי, ולא להקפיד על דברים חשובים כמו שינה וכוח. ויש עוד טעויות שאם תימנעו מהם תוכלו לשרוד בעולם של הריצה עוד הרבה שנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ממשיכים במסע לעבר מרתון סאב 4 | צילום: shutterstock

הרוב המוחלט של הרצים והרצות הם חובבנים, כאלה שמתמידים בתחביב הזה בין עבודות, משימות ומטלות היום יום. וכפועל יוצא מכך הם לא יצליחו, ככל הנראה, להגיע במאת האחוזים לכל אימון, ויהיו להם גם ריצות שאי אפשר יהיה להגדיר אותן כ"מוצלחות". אבל זה בסדר – גם המקצוענים שבינינו לא תמיד יצליחו להוציא את המרב מעצמם בכל אימון. ובכל זאת ישנן כמה טעויות שכדאי להימנע מהן בכל הקשור לריצה שלכם, שאם תתמידו לא לבצע אותן תוכלו לשפר ולו במעט את היכולת על המסלול.

1. אל תסתכלו על קצב הריצה של אחרים

אחת הטעויות הנפוצות של רצים, לרוב מתחילים, היא להסתכל על זמני הריצה של חברים ולהתפלא איך הם יכולים לרוץ בקצב הזה ולשאול האם הם עצמם יוכלו להגיע לשם אי פעם. לרוב לא תדעו מה הרקע של כל רץ, כמה זמן הוא מתאמן ובאיזה מצב גופני הוא נמצא, לכן תסתכלו קודם על הריצה שלכם ותשאפו להיות הגרסה הטובה יותר של עצמכם בכל אימון.

2. אל תרוצו ריצה ארוכה עם נעליים שרק קניתם

נעלי ריצה חדשות, בדיוק כמו ג'ינס או כל בגד שרק נקנה, צריכות לקבל את הצורה של כף הרגל שלכן. בתחילה הן יהיו מעט קשות, לא נוחות, אולי אפילו לא נעימות. לכן עם כל זוג חדש צאו לריצה קלה של כחצי שעה, פעם ואפילו פעמיים, ואל תמהרו לרוץ את 30 הק"מ שלכם אחרת תסיימו אותם עם שלפוחיות, כאבים ושאר צרות.

3. אל תבחרו נעליים לפי המחיר היקר אלא לפי מה שנוח לכם

לא כל מה שיקר הוא בהכרח הטוב ביותר. אם יש לכם זוג מועדף שאיתו אתם רצים תקופה ארוכה, והוא שירת אתכם נאמנה, אל תחליפו אותו. פשוט קנו נעל חדשה מאותו הדגם, או בחרו בדגם החדש של אותה נעל. לבסוף, בכל הקשור לנעלי ריצה, אתם צריכים לבחור קודם כל במה שנוח ואת זה אתם תבינו רק לאחר כמה עשרות ק"מ שתעברו.

אל תעלו את המרחק בלי התאמה לסרגל המאמצים | צילום: shutterstock

4. אל תעלו את המרחק בלי התאמה לסרגל המאמצים הנכון

מרבית האנשים שעברו את מרחק ה-10 ק"מ רוצים מהר מאוד לעלות לחצי מרתון, ואלה שעברו את רף חצי המרתון רוצים להגיע מהר למרחק המרתון המלא. המבט קדימה הוא חיובי ומטרה שאליה אנחנו שואפים תמיד מגדירה עבורנו את הדרך, אבל ריצה מהירה מדי אל עבר המרחק הגדול יותר תוביל אתכם לפציעה מהירה וליציאה מהירה עוד יותר מענף הספורט הזה.

5. שינה מספיקה לפני האימונים ובכלל

אנשים נוטים לזלזל בהיבט של השינה, אבל היא אחד מגורמי ההתאוששות הטובים והחשובים ביותר. במידה ולא תוכלו להתאושש כראוי בין אימונים, ולא תתנו לגוף שלכם את המנוחה שלה הוא זקוק, אתם תגררו את העייפות הזו יום אחר יום עד שתגיע הפציעה שתשבית אתכם לתקופה ארוכה. המסקנה: פשוט תישנו, תנוחו ולפעמים אפילו תוותרו על אימון אם הגוף שלכם מאותת לכם.

6. פתיחה בקצב המתאים לכם בתחרות

מרוץ, מאות אנשים, מוזיקה, המון אנרגיה. התאמנתם לקצב מסוים וכבר שלושה ק"מ אחרי הזינוק אתם הולכים ודועכים. למה? כי לא תכננתם כראוי את הריצה שלכם, או שפשוט לא הקשבתם לעצמכם ופשוט רצתם עם זרם האנשים. הקשיבו לעצמכם, האמינו בתוכנית האימונים ופעלו לפיה. עבדתם כל כך קשה בשביל המרוץ הזה, אז לא חבל?

7. ללכת לשירותים לפני תחרות

אם אתם כבר בתחרות הדבר הכי לא נעים הוא להרגיש את הצורך הזה בשירותים באמצע המקצה. איך נמנעים מזה? קומו 10 דקות מוקדם יותר. בצעו ריצה קלה כדי להניע את מערכות הגוף לפני היציאה אל עבר המרוץ וכנסו לשירותים. כשתגיעו לאזור קו הזינוק כנסו לשירותים שוב פעם. אתם תודו לנו על זה.

8. אימוני כוח

המושג שכמעט כל רץ מפחד ממנו בלי להבין כמה הוא חיוני עבורו. אימוני כוח הופכים את הגוף שלכם ליעיל יותר, חזק יותר וכזה שיכול לספוג טוב יותר את זעזועי הריצה ובכך למנוע פציעות. רוצים לרוץ עוד הרבה שנים קדימה ובמצב טוב? הקפידו על אימוני התנגדות קבועים. זה ישרת אתכם גם מעבר לעולם הריצה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שאול רוקח הגיב:

    אהבתי וזה מעניין וחשוב

    1. דני הגיב:

      כתבה חשובה. תודה. תוספת קטנה: טיפים 2 ו 3 קשורים לנעליים. אני חושב שהעצה החשובה ביותר בהקשר הזה היא לעשות רוטציה בנעליים, כלומר להחזיק במקביל כמה נעלי ריצה ולרוץ כל אימון עם נעל אחרת. כך נמנעים מנזקים שמצטברים בעקבות נטיה של נעל מסתיימת וחוסכים פציעות.

  • שלמה הגיב:

    אלופים

  • אודי הגיב:

    מניסיוני הפרטי…לקום 10 דקות מוקדם יותר ולרוץ ריצה קלה…זו אשליה. ניסיתי.
    לוקח את הזמן, קם עוד יותר מוקדם, שותה מים קרים–> קפה שחור–> מים קרים, ואז יוצא לריצה קצרה עם סבלנות, וזה עובד.
    כ"א זה אחרת, אבל כרגיל- לנסות לפני בוקר התחרות וללמוד את גופך, כולל השפעת ארוחת הערב על היציאה בבוקר.
    בהצלחה.

  • אתי הגיב:

    כתבה מעניינת

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג