8 טיפים לתזונה בריאה בזמן צפייה בשידורי המשחקים האולימפים

איך שלא נסתכל על זה, אכילה מול מסך הטלויזיה לא בריאה ומשמינה את זה כבר הוכיחו מאות מחקרים ברחבי העולם. לשמונה ימי השידור האחרונים של המשחקים האולימפים הכינה דנה פלג שמונה טיפים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

איך שלא נסתכל על זה, אכילה מול מסך הטלויזיה לא בריאה ומשמינה את זה כבר הוכיחו מאות מחקרים ברחבי העולם. לשמונה ימי השידור האחרונים של המשחקים האולימפים הכינה דנה פלג שמונה טיפים

מאת:דנה פלג




לונדון 2012, כל הכתבות – כאן

לוח שידורי הטלוויזיה הישראלית – כאן
צילומים: אימג'בנק / Thinkstock


אולם מה לעשות הכי כייף הוא לנשנש מול המסך כאשר עוקבים אחרי התחרויות מלונדון.

אז מה בכל זאת אפשר לאכול בלי לעלות במשקל?

1. ירקות ופירות חתוכים

מגוון של ירקות חתוכים בצורות שונות, עיגולים, מקלות, פרחים כיד הדמיון. אפשר להוסיף מטבלים, אבל ממש לא חייבים.

2. פירות קיץ

פירות הקיץ יעשו את העבודה, אבטיח קר עם גבינה בולגרית, ענבים, מנגו ועוד.

3. פופקורן

עזבו את החטיפים בשקיות, הם מלאים בקלוריות, שומנים ועוד חומרים שעדיף להמנע מהם. במקום זה הכינו פופקורן, כמו פעם, ותרו¬ על המיקרוגל. מעט שמן, בכבישה קרה, בסיר רחב בעל מכסה מתאים, אל תשימו עכשיו מלח הוא לא ידבק לגרגירים. שופכים לסיר גרגירי תירס, בכמות שמכסה את תחתית הסיר, מניחים על הלהבה החזקה שעל הגז שלכם ומכסים. לא יקח הרבה זמן והגרגירים יתחילו להתפוצץ. בסיום תוסיפו מלח. גם כאן אין צורך להגזים. אין ספק שמדובר בחטיף האהוב על גדולים וקטנים.

5. אדממה

נשנוש נוסף בריא, במידה. הם אדממה. תרמילי סויה קפואים שאפשר לקנות ברשתות השיווק. חשוב לזכור שמדובר בסויה ולסויה בכמויות גדולות יש השפעה הורמונלית. גם כאן כמו כל דבר, בריא כששומרים על מידה. מכניסים את התרמילים לסיר עם מים רותחים ממולחים, כמו פסטה, אחרי שתיים שלוש דקות מוצאים לא שוטפים, נותנים קצת להתקרר ומפזרים מלח גבישי. את האדממה אוכלים חמים. רק לשם השוואה ב 100 גרם של צ'יפס בשקית יש  542 קלוריות ו- 4   גרם שומן רווי. ב- 100 גר אדממה יש  123 גרם  קלוריות ו- 0.5 גר שומן רווי.

6. מים ומיץ טבעי, תה קר

בירה קרה הולכת נהדר עם צפייה בתחרויות ספורט, בבירה יש 43  קלוריות בכוס ובבירה שחורה 35 קלוריות בכוס. במקום בירה אפשר לגוון במים או מיץ טבעי* שהכנתם. אם אתם רוצים לפנק את עצמכם, לכו על שיק ירוק. ואם בריאות כבר אמרנו אז גם תה ירוק זו אופציה בריאה ומרעננת.

7. קטן, יפה ומגוון

צלחת גדושה בלחמים מקמח מלא החתוכים לפרוסות קטנות עם ממרחים דלי קלוריות וירקות, מגוון צבעוני, מעורר תאבון. האולימפידה היא חגיגת ספורט, אין שום סיבה שגם על השולחן לא תהיה חגיגה. נסו להכין מיני פרוסות בצורת דגלי המדינות המשתתפות בתחרויות. שאתם משתמשים רק בלחם מלא, ממרחים בריאים וירקות. אפשר, במקום לחם, להכין את הסנדווצים על דפי אורז ולהכין מהם רול.

8. ארוחת משותפת ליד שולחן

אל תוותרו על ארוחה משפחתית אמיתית ליד שולחן האוכל, כשהטלוויזיה סגורה. אינספור מחקרים מפורסמים בעולם בזכות הארוחה המשפחתית. ההשפעות של הסעודה המשותפת לכל גיל, במיוחד גיל ההתבגרות הקריטי, נוגעות בהרגלי אכילה, בטחון עצמי, תחושת היחד המשפחתית ועוד ועוד. אז אל תוותרו, שבו יחד וספרו אחד לשני חויות ורשמים מתחרויות היום בלונדון.

*במיץ טבעי יש כמות דומה או גבוהה של קלוריות לעומת בירה ומצד שני במיץ טבעי יש סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרליים שחיוניים לתפקוד תקין ויעיל של מערכות הגוף.

5.8.2012


דנה פלג- 
עיתונאית, אמא
של שלושת
המופלאים,
שוחה, רוכבת כשלא
חם ולא מוותרת
על פילאטיס





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג