7 סיבות מדוע כדאי לשלב טריינר בשגרת אימוני הרכיבה שלכם

יותר ויותר רוכבים נמנעים מלצאת לרכיבה בכביש בשל הסכנות הגלומות בכך ועוברים לאימוני רכיבה על טריינר. על כל התועלות, הטכניקה ומצבי העבודה השונים על טרנייר ביתי בכתבה הבאה שתעשה לכם חשק להתחיל ולהתאמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הטריינר החכם מסוגל לייצר התנגדות מדויקת | צילום: באדיבות TACX

עבור לא מעט אנשים רכיבה על טריינר מייצרת תחושת רתיעה וחשש משעמום. רכיבה סטטית מצטיירת כמשהו שעל פניו מנוגד לעצם המהות של ספורט הרכיבה הנועד לביצוע בתנועה מתמדת באוויר הפתוח. יחד עם זאת בפלטפורמה זו גלומים לא מעט יתרונות ששווה לתת עליהם את הדעת ולכן החלטתי לקחת על עצמי את המשימה לנסות ולשכנע אתכם מדוע בכל זאת כדאי לכם לשלב טריינר כחלק משמעותי משגרת הרכיבה השבועית שלכם.

אבל לפני הכול וכמו עם כל דבר בחיים, מיצוי ההנאה והתועלות הצפויות מתחיל בתיאום ציפיות ריאלי. למרות מספר לא מבוטל של יתרונות ישנם שני היבטים עיקריים ברכיבה שאותם תתקשו להשיג ולשפר ברכיבה על טריינר וחשוב לציין ולהכיר בהם כבר בפתיחה: מיומנות רכיבה ואינטואיציית שטח.

למרות התקדמות אדירה בכל מה שקשור לטכנולוגיית סימולטורים למיניהם, כל האינטראקציה שבין הרוכב לאופניים הקשורה למיומנות רכיבה ושליטה וכישורי שטח כגון שיווי משקל, בלימה, ביצוע פניות, התנהלות בפלטון, רכיבה בירידה תלולה, קריאה נכונה ומתוזמנת של תוואי הדרך ועוד, לא ניתנים לתרגול ושיפור כאשר אנו רוכבים על מכשיר סטטי בין כותלי הבית. אבל אחרי שהפנמנו וציינו מה לא נקבל מהטריינר, הגיע הזמן לנסות ולהבין מהם בכל זאת היתרונות במכשיר זה וכאלה כאמור יש לא מעט.

1. חיסכון בזמן ובכסף – אין הפרעות – נטו זמן לאימון

רכיבה באמצעות טריינר יכולה לעזור לכם לבצע אימון שאחרת הייתם מוותרים עליו מפאת קוצר זמן. רבים מאיתנו גרים במרכזי ערים מה שאומר שרכיבות בחוץ מצריכות מאיתנו זמן יקר לטובת העמסה של האופניים לרכב ונסיעה לנקודה מרוחקת כלשהי. כמובן שבסיום האימון יש צורך לחזור על התהליך על מנת לשוב הביתה וכל זה עוד לפני שלוקחים בחשבון את הזמן שלקח לכם להחליט מה ללבוש כי חלילה שמישהו יראה אותכם בסט לא תואם. הטריינר לעומת זאת זמין לשימוש מיידי. מחברים אליו את האופניים ומתחילים באימון.

הזמן שלכם על הטריינר מוקדש נטו לאימון עצמו. אין הפרעות ובזבוזי זמן בדמות פנצ'רים, רמזורים, תנועת רכבים, טעויות בניווט או החלטות אופנה הרות גורל. העובדה שאין צורך לשוב לנקודת ההתחלה בה החניתם את הרכב על מנת לשוב הביתה, מאפשרת לכם גמישות מקסימלית במשך האימון ובסוגו. כשמחירי הדלק בשמים כפי שהם היום, מדובר גם בחיסכון של לא מעט כסף שמצטבר לכל אימון (עלות טריינרים של TACX מתחילה מכ-890 ש"ח).

התאונות על כבישי ישראל גורמות ליותר ויותר רוכבים לעבור לטריינרים | צילום: shutterstock

2. פתרון אידאלי למזג אוויר ותנאי ראות גרועים

נכון שברוב ימות השנה אין בארץ יותר מדי ימי חורף קשים, במיוחד מבחינת טמפרטורה ומשקעים שהופכים את הרכיבה בחוץ לזוועתית אבל גם חום, שרב ולחות גבוהה הם תענוג מפוקפק. ברכיבה על הטריינר אתם מבצעים את האימון באקלים מבוקר ונוח באמצעות השלט של המזגן והחוגה של המאוורר. תירוצים של "קר/חם לי מדי" אינם רלוונטיים יותר. גם אם אתם מאלה ששואבים סיפוק מרכיבה בשלוליות כשקר, רטוב וכל הגוף מכוסה בבוץ, השכל הישר דואג להזכיר לנו שמדובר בסיכון בטיחותי מסוים, מה שמוביל אותי היישר לנקודה הבאה.

מאפשר רכיבה בכל מזג אוויר לכל אורך השנה | צילום: באדיבות TACX

3. זה בטוח יותר

אין רוכב שלא מודע לסיכון הבטיחותי ברכיבת אופניים. בין אם אתם רוכבי כביש החולקים את הדרך עם הנהג הישראלי הטיפוסי ובין אם אתם רוכבים בשטח וחשופים לאתגרי הדרך הפראית. כולנו מצויים בסוג מסוים של סיכון בספורט הזה על הכביש. תוסיפו לכך מפגעי דרך, מזג אוויר, תאונות ותקלות שונות ומשונות העשויות לפגוש אותכם בפתאומיות ובמהירות גבוהה ותוכלו להבין מדוע יש מישהו שדואג לכם בבית. שימוש בטריינר לביצוע חלק מהאימונים השבועיים שלכם עוזר לכם במידה ניכרת להפחית את הסיכון.

4. אימונים מדויקים ויעילים מבוססי הספק (POWER)

טריינר חכם כדוגמת Tacx Flux S (ומעלה) הינו האמצעי הטוב ביותר למקסם כל אימון מהשנייה הראשונה ועד האחרונה שכן הוא מאפשר מצד אחד סביבת עבודה סטרילית נטולה מהפרעות ומצד שני מספק את כל הכלים למדידה אמפירית ומדויקת של המאמץ המושקע בכל שלב ואינטרוול המרכיבים את האימון.

באמצעות היכולת של הטריינר למדוד ולשדר הספק (וואטים) כל אימון ניתן להגדרה וכוונון מדויקים בהיבט מטרה, זמן ועצימות. עמידה ביעדי האימון תלויה אך ורק בכושר וביכולת שלכם עם תלות מינימלית בתנאי הסביבה.

כשאומרים "כוח" אנחנו נוטים ישר לחשוב על אימונים עצימים, אבל הטריינר הוא גם כלי נפלא לאימוני התאוששות בהם נרצה בעיקר לסובב רגליים בעצימות נמוכה. מסוג האימונים שאנחנו נוטים לוותר עליהם במידה ונדרש לרכוב בחוץ, אבל על הטריינר נוח ופשוט לבצעם.

5. מצבי עבודה מגוונים

הטריינר החכם מסוגל לייצר התנגדות מדויקת מבוססת הספק והוא תומך בשני מצבי עבודה עיקריים:

ERG – מצב של "טייס אוטומטי" שבו הטריינר מכתיב את ההתנגדות הנדרשת הנמדדת בוואטים, בהתאם להוראות האימון. אין צורך להחליף הילוכים שכן הטריינר כופה עליכם את העצימות הנדרשת בכל אינטרוול בלי קשר לסל"ד ולהילוך.

SIM/SLOPE – המוד הנפוץ ביותר כאשר אנו רוכבים מסלולים מול אפליקציה כלשהי. במוד זה הטריינר מסמל התנגדות בהתאמה לאחוז השיפוע של המסלול המוכתב על ידי האפליקציה השולטת על הטריינר. בדרך כלל לצורך קביעת התנגדות מיטבית יילקחו בחשבון גם נתונים דוגמת משקל הרוכב, משקל האופניים וכדומה. במצב זה אתם שולטים על העצימות ע"י חילופי הילוכים ושינויי סל"ד.

6. כבר לא משעמם וזו הזדמנות מצוינת להכיר מסלולים אייקונים מכל רחבי העולם

זה נכון שלרכיבה באוויר הפתוח ובנוף המתגלגל אין תחליף, לבטח כשמשווים זאת לאלטרנטיבה של רכיבה סטטית בבית מול קיר עם צבע מתקלף. אבל זה בדיוק המקום שהטכנולוגיה נכנסת לתמונה ובשנים האחרונות עושה פלאים בכל מה שקשור לחוויית הסימולציה ותחושת הרכיבה עם טריינר.

הטריינר הוא כלי לאימוני התאוששות בהם נרצה בעיקר לסובב רגליים בעצימות נמוכה | צילום: באדיבות TACX

זה מתחיל בחומרה עם פלטפורמות טריינרים המאפשרות תזוזה ונדנוד של האופניים מצד לצד (כמו Tacx Neo 2T עם תוספת של ה-Motion plats) על מנת לספק תחושת רכיבה מציאותית יותר, היגוי, חיקוי של תוואי הדרך מבחינת רעידות ורעשים ואפילו הטיה של הגלגל הקדמי מעלה ומטה בהתאם לשיפועי המסלול הווירטואלי אותו אתם רוכבים.

וזה ממשיך דרך אפליקציות מתקדמות המאפשרות לכם באמצעות מכשיר הטלפון או מחשב נייד, לרכוב ולהכיר כל מסלול שתרצו בין אם מדובר ב"משולש לטרון", "נחל פרצים" או מסלול אייקוני מרחבי העולם באיכות צילום של 4K. תוכלו גם לבצע תוכניות ואימונים מובנים מבוססי התנגדות, לרכוב בעולמות ומסלולים דמיוניים מבוססי גרפיקת משחק עשירה או להשתתף באינספור רכיבות קבוצתיות, תחרויות ומרוצים בכל רמה שתרצו מול חברים ורוכבים אחרים מכל רחבי העולם.

7. שיפור טכניקה והזדמנות מצוינת לניסוי וטעיה

ציינתי שישנן מיומנויות רכיבה מסוימות כגון אינסטינקט ואינטואיציות כביש שלא תוכלו לפתח בעזרת טריינר, מצד שני יש לא מעט מיומנויות שבהחלט תוכלו לשפר ולהתאמן עליהם דוגמת תרגול רכיבה בסל"ד מסוים, רכיבה בעמידה או בתנוחת נג"ש, עבודה וחיזוק כל רגל בנפרד ועוד.

הטריינר מספק סביבה בטוחה להתנסות בדברים שאולי אתם חוששים לבצעם על הכביש או בשטח. יתרה מכך בכל מה שקשור לכוונון ובדיקת מנח האופניים, הטריינר הינו הפתרון המושלם לכך. תוכלו להתנסות ולכוונן כל רכיב באופניים בין אם זה גובה כיסא המושב, האוכף עצמו או הכידון על מנת למצוא את המידות האידיאליות עבורכם ממש כאילו אתם נמצאים במעבדה של Bike Fitter.


בשיתוף TACX 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג