6 אסטרטגיות שישאירו אתכם בפוקוס בזמן "הריצה הארוכה"

יש לנו בשבילכם שש אסטרטגיות על מנת להישאר מרוכזים ולא לצאת מפוקוס בזמן ריצה ארוכה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעבור קהילת הרצים, המילה ״ארוכה״ היא קיצור לריצה הארוכה שלרוב מגיעה בסופי השבוע. בין אם מדובר באימון "טמפו" או בזמן ריצה קלה על מנת לגלגל רגליים בסך הכל, חשוב מאוד להיות מרוכזים ובפוקוס כדי לא לטעות; כך לא תאבדו ריכוז ותישארו (או תנסו לפחות) בפוקוס במשך כל העת.

צרו "מנטרה" שתלווה אתכם לאורך הריצה | Photo by RUN 4 FFWPU from Pexels

1. צרו "מנטרה"

אנחנו (עדיין לא) אליוד קיפצ׳וגה וכמובן אפילו לא קרובים לתוצאות שלו, אבל לכל רץ מרחקים באשר הוא מומלץ שתהיה מנטרה אישית מסוימת או לכל הפחות – מעין משפט מוטיבציה שהוא מזדהה איתו. אלופת מרתון בוסטון 2018 למשל, דזרי לינדן האמריקאית, מספרת כי כל הדרך לקו הסיום, החל מקו הזינוק היא נשארת בפוקוס בעזרת המלים שהיא אומרת לעצמה בראש "תירגעי-רגוע. אני חוזרת על המנטרה הזו בכל פעם וזה משאיר אותי במרחב שלי״, סיפרה. חשוב לזכור כי אם התחברתם וברצונכם להשתמש באסטרטגיה הזו, יש להמציא מנטרה משל עצמכם שאתם מזדהים עימה.

2. דברו עם עצמכם

אל תדאגו, אתם לא תרוצו ישר לאבחון פסיכיאטרי, אבל על מנת להישאר בפוקוס יש לשאוב עידוד מדי פעם והדרך הכי טובה לעשות זאת היא, תתפלאו, לדבר עם עצמכם (רק לא בקול רם כמובן). לפני שתנסו זאת, יש טוויסט קטן: נסו לדבר עם עצמכם בגוף שלישי ולא בגוף ראשון, כלומר: ״קטן עלייך״, "יש לך את זה" וכו׳.

3. הגדירו יעד

ברור לכולם שסיום הריצה הוא היעד במקרה הנוכחי, אבל אנחנו מתכוונים לפירוק הריצה הארוכה למקטעים קצרים יותר. צרו לעצמכם יעד (או מרחק, לדוגמה 2 ק"מ) בראש שנמצא בהמשך הריצה שלכם. לאחר שתגיעו אליו, צרו שוב יעדים קטנים נוספים עד לסיום. היעד יכול להיות כל דבר, החל מתמרור שנמצא במרחק מכם, עץ, סימון כביש וכן הלאה.

אל תתפתו להסחות דעת | צילום: pexels

 

4. אל תתפתו להסחות דעת

לעתים קרובות, הרבה דברים מפתים אותנו במהלך הריצה עצמה. דיבור מכיוון לא צפוי, הסחת דעת בגלל איזה חפץ כזה או אחר וכו׳. אחת השיטות המוצלחות להישאר בפוקוס היא פשוט לא ליפול ולהתפתות לכל הסחות הדעת. אנחנו מודים שזה לא פשוט, אבל לגמרי אפשרי. זה כבר תלוי בכם.

5. צרו תכנית

נכון, לחלקנו כבר יש תכנית אישית של מאמן מוסמך או שאנחנו נעזרים בתוכנית גנרית, אבל הרוב המכריע והחובבני פשוט רץ לבד ללא מטרה ויעד מוגדר כלשהו. אנחנו לא אומרים לכם לשנות את כל שגרת האימונים שלכם ולהתאמן אצל מאמן, אבל פשוט צרו תכנית שכזו לפני ריצה ארוכה ולכו על פיה. הקצב ממש לא רלוונטי במקרה הזה, סביר להניח שאם תדעו שכבר יש לכם תכנית כזו – לא תאבדו את הפוקוס.

6. תיהנו מזה

לעתים הדרך הטובה ביותר היא גם הפשוטה ביותר. נכון, לכולנו לא נעים לעתים. אנחנו מתאמצים, יוצאים מאזור הנוחות ואפילו סובלים כאבים לעתים מפציעות או מתיחות, אבל אנחנו פשוט נהנים מזה ולא היינו מחליפים את זה תמורת שום דבר בעולם. בזמן הריצה הארוכה שלכם פשוט תחשבו כמה אתם נהנים מזה. השאר, אנחנו מבטיחים, כבר יבוא מעצמו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • זאב הגיב:

    "קטן עלייך", " יש לך את זה", אלה משפטים בגוף שני ולא גוף שלישי, כפי שמצויין בכתבה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג