5 טיפים לשמירה על המשקל בפסח

המצות, הפיצוחים, העוגיות, ארוחות החג. פסח הוא ללא ספק החג הקשה ביותר בשנה למי שמנסה לשמור על משקלו. מה עושים?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

המצות, הפיצוחים, העוגיות, ארוחות החג. פסח הוא ללא ספק החג הקשה ביותר בשנה למי שמנסה לשמור על משקלו. מה עושים?

מאת:אורנית יונה


1. מצה.
 כולם נבהלים מכמה המצות משמינות – אך מבחינת קלוריות מצה שווה לשתי פרוסות לחם. עם זאת, אנחנו נוטים לאכול ממנה יותר כיוון שהיא אינה מכילה מים, ולכן משביעה פחות מלחם. מה עושים? עשו לכם סנדוויץ' ממצה אחת בלבד (רצוי להעדיף מצות מחיטה מלאה או לשלב עם ירקות כדי למנוע את העצירות הנפוצה בפסח). לדוגמא – מצה + כף מיונז לייט + חביתה + מלפפון וכוס מים.


2. כל הירקות כשרים לפסח.


נצלו את זה – הכינו לכם מגוון סלטים, מוקפצים, מרקים ופשטידות רזות. כך תשבעו יותר, תשמרו על המשקל ותרוויחו קצת בריאות על הדרך.

3. עוגיות פסח.
בוטנים וקוקוס הם מקבוצת השומנים ולכן עשירים בקלוריות. כל עוגייה שוות ערך ל-150 קלוריות (גם המצה…) – העדיפו קינוחים כמו פירות, בננות, תמרים, תותים, עוגיות מרנג או חטיפי אנרגיה.

4. אגוזים ופיצוחים.
בליל פסח נוהגים לתת אגוזים לילדים, כדי שישחקו בהם, יפצחו ויאכלו אותם, וכדי לשמור על מנהגי החג אנו קונים הרבה אגוזים ואוכלים אותם בעצמנו… מבחינה בריאותית, אגוזים וגרעינים ידועים בתרומתם לבריאות הלב מאחר שהם מכילים שומן חד בלתי רווי, אבל הם גם בעלי ערך קלורי גבוה מאוד (כ-700 קלוריות ל-100 גרם, שזה חופן וקצת). הגבילו את צריכת האגוזים ל-2-3 ביום (כ-150 קלוריות).

5. שתייה מרובה של מים.
השתייה תעזור ליציאות תקינות ותסייע בשמירה על המשקל. יש להימנע ממיצים המכילים כמות גבוה של סוכר וקלוריות.


4.4.2012


אורנית יונה, תזונאית קלינית B.Sc, ברשת סטודיו C , סניף רמת-גן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג