4 תחליפי חלב מעניינים ששווה לספורטאים להכיר

אנשים רבים נפרדים מחלב ומוצריו ומחפשים תחליפים טעימים ויצירתיים, לכן חשבנו על תחליפי חלב שאולי עוד לא יצא לכם להכיר על מנת שתוכלו להכין אותם בקלות בבית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בימים אלו, כאשר טבעונות והצמחונות הם כבר לא נחלתם של כמה שוחרי בריאות אלא ספורטאים רבים בוחרים בדרך חיים זו, שווה לכם להכיר כמה תחליפי חלב טעימים, מזינים שאתם יכולים להכין בבית תוך מספר דקות. בעבר ניתן היה למצוא במדפי הסופר רק תחליף משקה סויה, אולם היום תמצאו שפע של היצע, החל מסויה בטעמים, משקה אורז, משקה קוקוס או משקה שקדים. ספורטאים רבים בוחרים להשתמש בתחליפי חלב אלו בהכנת שייקים אחרי אימון או סתם כתוספת לקפה.

1. משקה שיבולת שועל

משקה המבוסס על הצמח, שיבולת שועל, הפך לנפוץ מאוד בשנים האחרונות, כנראה בשל טעמו העדין המשתלב נהדר עם כל משקה. אמנם בכוס אחת של משקה שיבולת שועל תמצאו רק כ-3 גרם חלבון, אך בשילוב עם מוצרים נוספים עשירים יותר בחלבון, משקה שיבולת שועל יכול להיות דרך טובה להחזיר לגופכם סידן, ויטמינים ומינרלים שאבדו באימון.

2. משקה בוטנים

משקה מבוסס בוטנים הדומה בערכיו התזונתיים למשקאות המבוססים על אגוזים דוגמת קשיו ואגוזים. כוס של משקה בוטנים מכילה כ-8 גרם חלבון, ממש דומה לכוס חלב, אולם בניגוד לחלב פרה, במשקה בוטנים תמצאו כמויות גבוהות יותר של שומנים רב בלתי רוויים וסיבים. בניגוד למשקאות מבוססי אגוזים אחרים כמו שקדים ואגוזים, משקה בוטנים הטעם הוא דומיננטי מאוד. תוכלו להכין אותו בבית בעצמכם.

כתבות נוספות בנושא
6 רעיונות כיצד ליצור חלבון מלא ואיכותי ללא שימוש במוצרים מהחי
האם יש חשיבות לשתיית חלב אצל ספורטאים
5 סיבות לשתיית חלב לאחר אימון

משקה המפ

בעשור האחרון, כל המוצרים עשויים מהמפ (קנאביס) כמו שמן, זרעים וכדומה, חווים פריחה ושגשוג, אולם ההמפ היה כאן מאז ימי קדם ונחשב לאחד המזונות העתיקים ביותר. בישראל ניתן לרכוש כיום זרעי המפ לאכילה ואף שמן. חשוב להדגיש כי למרות שהמפ לאכילה הוא זן של קנאביס סאטיבה, הוא מכיל כמויות מזעריות של THC, החומר הפסיכו-אקטיבי המוכר. קליפת זרע המפ מכילה כ-35% חלבון, 47% שומן ו-12% פחמימות. הם מכילים חומצות אמינו נחוצות וחומצות שומן חיוניות לגופנו. זרעי המפ תוכלו למצוא שפע של ויטמינים ומינרלים מה שהופך אותם מזון מומלץ עבור ספורטאים. הכנה של משקה מבוסס זרעי המפ עורכת רק מספר דקות והיא קלה וטעימה מאוד. את המשקה שנוצר תוכלו להוסיף לשייק אחרי אימון או למאכלים אהובים אחרים.

משקה אפונה

משקה אפונה מכיל כמויות גבוהות יותר של חלבון, כ-8 גרם חלבון למנה, ממש בדומה לכוס חלב פרה. במשקה אפונה תוכלו למצוא ויטמינים ומינרלים כמו ברזל וסידן החיוניים מאוד לספורטאים ובעיקר כאלו שאינם ניזונים ממוצרי חלב. אם אתם מחפשים משקה שיכול להחזיר לכם את מה שאבד לכם באימון, נראה שמשקה אפונה בהחלט יכול להיות הדבר הבא בשבילכם. הוא קל מאוד להכנה בבית ומרכיביו זולים ניתנים להשגה בכל סופר.

משקה תפוחי אדמה

משקה עשוי תפוח אדמה מקור טוב לויטמינים ומינרלים | צילום: pixabay

נכון שמשקה עשוי מתפוחי אדמה יכול להישמע לכם ברגע הראשון ממש מוזר, אך למעשה, הוא חלופה למוצרי חלב בדיוק כמו אפונה, המפ, אורז או סויה, אחרי שמקלפים את הקליפה כמובן. משקה מבוסס על תפוחי אדמה אינו מכיל גלוטן והוא מקור טוב לויטמינים ומינרלים, אך גם מכיל כמות גבוהה של עמילן. משקה עשוי מתפוח אדמה מכיל כמות קטנה מאוד של חלבון ולכן יהיה בחירה פחות טובה כמשקה התאוששות לאחר אימון.

ההכנה שלו היא פשוטה מאוד:
1.5 כוסות של תפוח אדמה לבן מקולף.
3.5 כוסות מים עם מעט מלח.
1/3 כוס שקדים פרוסים או קצוצים ללא קליפה.
2 כפות מולסה/דבש/מייפל /אגבה
מבשלים את תפוחי האדמה במים עם מעט מלח כאשר הם רכים, מודדים שיש 4 כוסות מים ואם יש צורך מוסיפים עוד. מכניסים את תפוחי האדמה המבושלים לבלנדר יחד עם שקדים, ממתיק וטוחנים מספר דקות. מסננים דרך רשת דקה ומצננים במקרר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג