12 דרכים לשרוף סופגניה

פשוט בלתי אפשרי להתחמק מזה: חנוכה כבר בעיצומו ומי שהצליח להתאפק עד עכשיו ולא נגע בסופגניה חמה ומתוקה או בלביבה, סביר להניח שיישבר במשך ימי החג שנותרו. אז קודם כל ולפני הכל: זה לא נורא. לא יבטלו את ההרשמה שלכם לישראמן 2013. אבל עכשיו - לעבודה!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

פשוט בלתי אפשרי להתחמק מזה: חנוכה כבר בעיצומו ומי שהצליח להתאפק עד עכשיו ולא נגע בסופגניה חמה ומתוקה או בלביבה, סביר להניח שיישבר במשך ימי החג שנותרו. אז קודם כל ולפני הכל: זה לא נורא. לא יבטלו את ההרשמה שלכם לישראמן 2013. אבל עכשיו לעבודה!

מאת:דנה פלג

כבר בסיומם של חגי תשרי אפשר להריח באוויר את הריח הזה, המשכר והמהפנט של סופגניה חמה. 

באוקטובר ונובמבר ההתעלמות עדיין קלה, יחסית, אבל כשמגיע חג החנוכה זה כבר בלתי אפשרי. אלפי סופגניות בצבעים, טעמים וגדלים שונים נמצאות בכל מקום. בעבודה, במסיבה עם הילדים, בערב חג, בטיולי החג ואצל החותנת.

לפעמים לא נעים, בכל זאת סופגניה תוצרת בית דורשת מאמץ והשקעה, לא נעליב את העומלים… ולפעמים זה פשוט קשה מדי.

אז מה יש לנו שם?
ולמה מדובר בסכנה למשקל שלנו? בסופגניה רגילה בגודל בינוני במילוי ריבה יש כ-500 קלוריות. במילויים אחרים ובתוספת ציפוי, סופגניה בודדת יכולה להגיע גם ל-800 קלוריות ויותר. חוץ מקלוריות יש בה גם כ-40 גר' פחמימות, כ-7 גר' חלבונים, כ-14 גר' שומן, 25 מ"ג כולסטרול ו 316 מ"ג נתרן. כפית של אבקת סוכר או ריבה מוסיפה לכל החגיגה עוד כ-20 קלוריות ותערובת אלכוהולית לסופגניה תקפיץ את הערכים בכ-300 קלוריות.


צילום: Thinkstock


בחישוב מהיר, אם נאכל בכל יום של חג סופגניה "פשוטה" אבל איכותית אחת נגיע בסוף החג ליותר מ- 3500 קלוריות כלומר עליה של יותר מחצי קילו במשקל. 

האמת, לא כזה נורא… סופגניה אפויה תכיל כ-150 קלוריות, הבדל של 350 קלוריות, שזה הרבה, אבל גם הטעם, אך לומר את זה בעדינות, שונה.

לביבות, שנחשבות כביכול האופציה הבריאה יותר מכילות כ-270 קלוריות ללביבת תפוחי אדמה מסורתית, המכילה כ-8 גר' פחמימות וכ-14 גר' שומן. אבל אף פעם לא אוכלים לביבה אחת, מדובר בלפחות 2 או יותר אז אפשר להכפיל או לשלש את המספרים.

הרבה קלוריות = פעילות גופנית
אז כבר אכלנו, כי היינו חייבים, ברור. עכשיו – לעבודה. כדי שלא יhשארו עדויות למעידה נשלב בימי החג פעילות גופנית שתאזן. בכדי למצוא את הפעילות המתאימה לכם יש צורך להתחשב במספר נתונים כגון משקל, גובה, גיל, רמת השקעה וכמובן כמה באמת אכלתם.

האפשרויות הבאות מתhיחסות למתאמן/ת בני 35-40 במשקל של כ-70 ק"ג. מתאמנים במשקל של כ-100 ק"ג יצטרכו לעבוד קשה יותר לזמן ארוך יותר.

בכדי לשרוף כ-500 קלוריות אפשר:
1. לצאת לריצה או הליכה מהירה למרחק של לפחות 7 ק"מ.
2. לעשות אימון משקולות קשה וכבד במשך שעה.
3. לרכוב על אופניים נייחות במאמץ קל למשך כשעתיים וחצי, במאמץ מתון למשך כשעה או במאמץ קשה לכ-40 דקות.
4. אימון ספינינג של 40 דקות.
5. אימון אירובי מדרגה של כשעה.
6. רכיבת אופניים באויר הפתוח בשטח, בקצב של 16-19 קילומטר לשעה במשך כשעה או בקצב של 19-22 קילומטר לשעה במשך כ-50 דקות.
7. משחק טניס אינטנסיבי של כשעה.
8. שחייה בסגנון חתירה בקצב בינוני במשך של כשעה וחצי.
9. משחק כדורגל של יותר משעה, לא כשאתה השוער. 
10. משחק טניס שולחן של שעתיים.
11. משחק של כשעה כדורעף חופים.
12. והאפשרות שתהיה אולי הכי כייפית, וקשה לא פחות ואולי אפילו יותר, קפיצות של שעתיים בטרמפולינה. 

חג שמח!

12.12.2012


דנה פלג-  עיתונאית, אמא של שלושת המופלאים, שוחה, רוכבת כשלא חם ולא מוותרת על פילאטיס



 






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג