תחת שמי ים התיכון: מהי תזונה ים תיכונית?

מהי תזונה ים תיכונית, מה אוכלים בה וכיצד היא יעילה לספורטאים? הנה הדברים שכדאי שתדעו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

נכון שאנו חיים באגן הים התיכון ולכן מושפעים מאוד מהתזונה הים תיכונית שקיימת עמוק בדי.אנ.איי שלנו כישראלים. התזונה הים תיכונית היא בכלל דרך חיים, יותר מאשר תפריט מדעי מדויק. מדובר על אורח חיים הכולל בתוכו מעבר לאכילת ירקות, פירות ושמן זית, גם פעילות גופנית ובעיקר שלווה פנימית. גילו כי האנשים מאריכי החיים נמצאים באיים שונים ביוון, וחוקרים מכל העולם נוהרים מאז אל אותם מקומות נידחים על מנת לחקור ולנסות לפצח את סוד הקסם והנעורים אותו כולם רוצים לשמר ככל הניתן.

אנשים מאריכי החיים נמצאים באיים שונים ביוון | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
6 מזונות שטובים למוח שלנו
5 חוקי תזונה לאימונים ארוכים
4 דיאטות שיעזרו לכם לרדת במשקל וגם לשמור עליו

אך ישנם דברים שלא ניתן לשחזר או להעתיק כשמדובר על אורח חיים של שקט, שלווה, גידול עצמי של מזון, ובעיקר הניתוק מכל מקור של ציוויליזציה. כאשר מדברים על הדיאטה הים תיכונית, הדגשים המרכזיים הם אכילה מאוזנת של פירות, ירקות, דגנים מלאים, קטניות, זרעים ושמן זית. כמובן שלתוך החגיגה מצטרפים גם דגים ועופות בעלי חלבון רזה, עם צריכה מועטת של בשר אדום והגבלת צריכת שומנים שאינם בריאים. בטח תשמחו לדעת שגם יין אדום נכלל בין רשימת המזונות שמרכיבים את הדיאטה הים תיכונית. מחקר שנערך לאחרונה מהמכללה האמריקאית לקרדיולוגיה ונמשך כעשר שנים, מראה כי מבוגרים שצרכו תזונה ים תיכונית היו 47% פחות סיכון לפתח מחלות לב.

איך מתחילים והאם זה טוב לספורטאים?
קודם כל מגדילים את כמות הירקות, דגנים מלאים, שמנים טובים כמו שמן זית, קטניות, עשבי תיבול, דגים, עוף ופירות טריים. מומלץ לשלב הרבה ירקות ירוקים דוגמת סלט ירוק עם גבינת פטה או מוצרלה. העדיפו דגים או עוף שהם רזים יותר על פני בשר בקר אדום. הגבילו את צריכתו. הוסיפו עשבי תיבול לתזונה שלכם כמו בזיליקום, טימין, מרווה, שום ובצל, לכל אחד מהם סגולות מרפא. שלבו כוס יין אדום אחת ביום, כל עוד מדובר בצריכה מתונה אין שום בעיה.כיוון שמדובר על דיאטה מאוזנת ובריאה, עשירה בנוגדי חימצון, ויטמינים ומנרלים, שמנים בריאים וחלבון, התזונה הים תיכונית מומלצת לספורטאים מתחילים ומתקדמים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג