תזונה, קצבים ופנס ראש: טיפים לריצת לילה בשטח לקראת מרוץ מדבר ב-3 באוגוסט

רגע לפני המרוץ היפהפה שייערך ב-3 באוגוסט, ביקשנו מאיתן הירשפלד, שגמע כבר אלפי קילומטרים בשטח ובלילה, שיסייע לנו להיערך. מהמלצה לרוץ ללא אזניות, דרך ההבנה שהקצב בשטח יורד ועד המסקנה: "לרוץ במדבר בלילה זו חוויה מדהימה"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ מדבר | צילום: צלמי שוונג

מזג האוויר הלוהט בחודשי הקיץ בישראל לא מאפשר ריצה תחת השמש הקופחת, וכתוצאה מכך רצים ורצות רבים פונים אל עבר החלופה ההגיונית והזמינה ביותר: ריצה בלילה. אלא שאותם אנשים לעתים שוכחים שריצת לילה שונה מריצה באור יום. רגע לפני "מרוץ מדבר" שייערך ב-3 באוגוסט במצפה רמון, במקום המושלם לריצת לילה בתקופה זו של השנה, זמן מצוין להיערך לכך.

לכתבות נוספות בנושא:
"מרוץ כזה אין באף מקום, אחת החוויות שלא אשכח ושלא תרצו לפספס"
מסלול ייחודי, נופים עוצרי נשימה וירח מלא: הכל על מרוץ מדבר במצפה רמון
מחדשים את המסורת: מרוץ מדבר 2023 ייערך ב-3 באוגוסט, ההרשמה נפתחה!

"הראייה שלך בלילה שונה מהמצב שאליו אתה רגיל באור יום, וזה דורש ממך להסתכל כל הזמן שניים עד שלושה מטרים קדימה כדי להבין איפה אתה רץ ועל מה אתה דורך", מסביר איתן הירשפלד, אולטרה מרתוניסט, רץ שטח שנים ארוכות שמאחוריו מרוצים כמו מרתון האולימפוס, מקצה ה-100 ק"מ בסובב עמק, מקצה 85 ק"מ במרוץ ההיירוס ועוד.

אם עדיין לא שמעתם על כך, שוונג והמועצה המקומית מצפה רמון מחדשים מסורת ומוציאים מחדש לדרך את מרוץ מדבר ב-3 באוגוסט. המרוץ יוזנק מרובע דרכי הבשמים במצפה, ויכלול ריצת שטח למרחקים של 5, 10 ו-21.1 ק"מ בנופים הקסומים באזור. בליל המרוץ צפוי ירח מלא, רגע לפני ט"ו באב, מה שיהפוך את האירוע לבלתי נשכח.

"צריך לשים לב גם לקצבים במרוץ שטח בלילה", מוסיף הירשפלד, "הכל הופך איטי יותר. אם מרחק חצי מרתון עושים ביום לדוגמה בשעה ו-40 דקות, אז בלילה אפשר להגיע אפילו לשעתיים של ריצה".

זה אומר שצריך פנס. למה לשים לב בבחירה שלו?
"צריך לדעת שיש לך פנס טוב עם Lumuns (עוצמת תאורה) גבוהה שנעה בין 600 לקצת יותר מ-1,000. ככל שהפנס מאיר טוב יותר הרץ יוכל לראות טוב יותר, ויש לו זמן עבודה גדול יותר. זה מה שעוזר לשרוד את הלילה בצורה בטוחה כמה שאפשר. אני, לדוגמה ומשתמש בפנסים של חברת PETZL".

מרוץ מדבר | צילום: צלמי שוונג

עוד דבר שריצה בלילה דורשת ממך כרץ, היא הבנה שכל קו האופק שאתה רואה ביום שונה לגמרי בחשיכה. "קשה לאמוד מרחק בלילה", מבהיר הירשפלד, "כמעט בלתי אפשרי לרוב הרצים לדעת איפה הם נמצאים או עד כמה הם רחוקים מנקודה מסוימת. הריצה היא הרבה יותר סביב התחושה מאשר על הבנה מה קורה בשטח עצמו, בטח במרוץ. החושים צריכים להיות יותר מחודדים ומפוקסים, לכן גם עדיף לרוץ בלי מוזיקה. וחשוב לשים לב גם לחיות שעלולים לפגוש בלילה".

ומה לגבי תזונה ושינה במרוץ שמוזנק בלילה?
"חשוב לשתות הרבה במהלך היום, בין שלושה לארבעה ליטרים לפני המרוץ. מדובר בריצה שמגיעים אליה אחרי יום עבודה, בתום התעסקות עם מטלות הבית, מיילים, עצבים. אנחנו לא מגיעים רעננים כמו לריצת בוקר. לכן החשש הוא שנגיע פחות מחודדים, אז אם יש אפשרות לשים את הראש ל-30 דקות זה יהיה מושלם. קחו ג'ל לפני הריצה, שתו קפה שחור עד חצי שעה לפני, הכל כדי להכניס את הגוף להכנה למצב של מרוץ. אני, לדוגמה, מגיע לכל מרוץ לילה ארבע שעות לפני הזינוק. עושה בדיקה לציוד, מסתובב, מרגיש את האווירה ואז הולך למכונית, מוריד את המושב לאחור ונרדם לחצי שעה".

מרוץ מדבר | צילום: צלמי שוונג

הירשפלד התחרה בסוף השבוע האחרון בשני מרוצי שטח באנדורה, האחד מרוץ skyrace למרחק של 8 ק"מ עם 1,500 טיפוס ויום אחר כך מרוץ ל-24 ק"מ עם טיפוס של 2,500 מטרים. "ריצות שטח זה עולם אחר, חוויה שאין שנייה לה. ריצה בשבילים ובמקומות שסביר להניח לעולם לא נגיע אליהם, אתגר אדיר לגוף ולנפש", הסביר הירשפלד על החיבור שלו לענף.

"אני אישית מוצא בריצות האלו שלווה, ולכן גם ממליץ לכולם להגיע לאירועי ריצות שטח בארץ. לעצור לרגע את המרדף אחרי הזמנים ולהגיע בשביל הנשמה, האווירה המטורפת, הטבע, גם בלילה ובעיקר בשביל האתגר המדהים של חוויה שעוד לא ניסיתם. את אזור מצפה רמון אני מכיר מריצה אישית שלי שם שלא במסגרת מרוץ. לרוץ במדבר בלילה במכתש זו חוויה מדהימה: שמיים, כוכבים, שקט ורק אלומות פנסים שנראות מרחוק. מצפה רמון זה אזור קסום ביותר".

לפרטים נוספים ולהרשמה מהירה למרוץ מדבר לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג