תוכנית חומש לקידום ענף האופניים בישראל

תוכנית החומש לקידום ענף רכיבת אופניים שהוכנה על ידי משרד התיירות – אושרה היום על ידי הקבינט החברתי-כלכלי. שר התיירות, סטס מיסז’ניקוב: "פיתוח תשתית ארצית לרכיבה על אופנים, בהשקעה של למעלה מ-100 מלש"ח, תביא לתנופה בפעילות העסקית בפריפריה ותתרום להעשרת המגוון התיירותי, שיהפוך את ישראל ליעד אטרקטיבי עבור רוכבי אופנים מהארץ ומן העולם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


תוכנית החומש לקידום ענף רכיבת אופניים שהוכנה על ידי משרד התיירות – אושרה היום על ידי הקבינט החברתי-כלכלי. שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "פיתוח תשתית ארצית לרכיבה על אופנים, בהשקעה של למעלה מ-100 מלש"ח, תביא לתנופה בפעילות העסקית בפריפריה ותתרום להעשרת המגוון התיירותי, שיהפוך את ישראל ליעד אטרקטיבי עבור רוכבי אופנים מהארץ ומן העולם"

מאת:מערכת שוונג


שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, הציג היום בפני ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה (הקבינט החברתי-כלכלי), בראשות שר האוצר, יובל שטייניץ', את התכנית הרב שנתית לקידום ענף רכיבת האופניים בישראל, בהשקעה תקציבית המסתכמת בלמעלה מ- 100 מליון שקלים. התכנית כוללת פיתוח תשתית פיזית של רשת שבילים כוללת ונגישה, המבוססת על צירי אורך ורוחב, המקשרים בין ריכוזי אוכלוסיה לבין שטחים פתוחים, מגוון נופים ומוקדי ערך ועניין מובילים בישראל.

למעלה מ- 100 מליון שקלים הוקצו ליישום התכנית, שהוכנה בהתאם להחלטת הממשלה לקידום ענף הרכיבה על אופניים ממרץ 2008. בהתאם להחלטה, גיבש משרד התיירות, בשיתוף עם קק"ל, איגוד האופניים, רשות הטבע והגנים, הרשויות לפיתוח הגליל והנגב, משרדים וגופים נוספים, תכנית פעולה רב שנתית, הכוללת פיתוח תשתיות של כ- 4,900 ק"מ של שבילים מגוונים, מוקדי שירותים נלווים, פעילויות חינוך, קהילה והסברה בנושא.

שבילים אלה יתווספו לכ- 600 ק"מ של שבילים קיימים וכ- 1,400 ק"מ של שבילים המקודמים מתקציבים נפרדים. מערכת השבילים יחד עם תשתיות משלימות, יספקו מענה למכלול צרכים של תיירות אופניים מקומית וכן בסיס להתפתחות תיירות אופניים נכנסת, לפי קהלי יעד, נושאים, דרגות קושי, חבילות תיור וכו'.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "פיתוח תשתית ארצית לרכיבה על אופניים, יתרום להעשרת המגוון התיירותי בפריפריה ותנופה לפעילות העסקים הקטנים והבינוניים, תוך יצירת משרות חדשות. בנגב ובגליל יפותחו קרוב ל- 80% מכלל השבילים, בעלות של כ- 40 מלש"ח ואין ספק כי השקעה זו תניב פירות גם בהיבט האזורי וגם כתרומה למשק בכלל. חשוב להדגיש כי יצירת תשתית זו תהפוך את ישראל גם ליעד אטרקטיבי עבור רוכבי אופניים מכל העולם ותותאם לה בהמשך גם תוכנית שיווקית".

180,000 זוגות אופניים נמכרים בשנה בישראל

ענף הרכיבה על אופניים הפך זה מכבר לענף בולט ואופנתי בישראל, הנהנה מקצב גידול שנתי מרשים של כ- 10% ומונה כיום מאות אלפי רוכבי אופניים, הרוכבים בשטחים הפתוחים, בפארקים ובערים. בישראל נמכרים מידי שנה 180,000 זוגות אופניים במחזור הכנסות שנתי הנאמד ב- 220 מליון ₪. לישראל יש את הפוטנציאל להפוך ליעד לתיירות נכנסת בתחום רכיבת האופניים, והתכנית נותנת את הדגשים למימוש פוטנציאל זה.

היקף שוק תיירות האופניים העולמי נאמד במיליארדי דולרים ופוטנציאל הצמיחה שלו הוא מן הגבוהים. כ- 19 מליון רוכבים מטיילים מדי שנה ברחבי אירופה ולנים בכ- 30,000 מתקני אירוח. השקעה בתשתית אופניים לצרכי תיירות היא בעלת תועלת גבוהה ביותר ביחס להשקעה. מדובר בשוק תיירותי הולך וגדל הפונה לתיירים המשלבים פעילות רכיבת אופניים במהלך חופשתם, תיירי רכיבה מובהקים ואירועי ספורט.

יש לציין כי במסגרת התכנית, יוקצו תקציבים ניכרים, בשיתוף הגורמים השותפים לה, לקידום פרויקטים חינוכיים-קהילתיים, כדוגמת חינוך לרכיבה בטוחה, פרויקט "אופנים לכולם", שנועד לשלב בחוויית הרכיבה פעילויות חינוכיות שונות לבני נוער, ביניהם בני נוער מאוכלוסיות מעוטות יכולת. כן יוקמו, במסגרת הפרויקט כ- 50 מועדוני נוער מדי שנה, ובסה"כ עד לשנת 2013, מתוכננים על פי התכנית, לקום 250 מועדונים, בהם 8,000 רוכבים חדשים שיכנסו למעגל הרכיבה.

תמונה: גולדן רינג / רונן טופלברג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג