שערורייה: עורכת מגזין הריצה מואשמת כי זייפה את תוצאות המרתון שלה

בלוגר חשף כי קייט קרטר, עורכת בכירה במגזין הפופולרי Runner's World ושיאנית גינס, זייפה את המסלול שלה במרתון לונדון בשנה שעברה ומאשים אותה ב"התנהגות לא אתית". קרטר טוענת: "לא ניסיתי לרמות"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קייט קרטר | צילום: טוויטר

קייט קרטר, העורכת הבכירה של אחד ממגזיני הריצה הפופולריים בעולם Runner's World, עומדת במרכזה של שערורייה בקהילת הריצה. קרטר מואשמת בכך שזייפה לכאורה את תוצאת הריצה שלה ממרתון לונדון ופרסמה אותה ברשת, וכך גם לגבי מרוצים נוספים בהם השתתפה.

מלבד היותה עיתונאית מוכרת ומוערכת בתחום לאורך שנים רבות, קרטר מתגאה בכך שהיא מחזיקה בשיא גינס לאחר שב-2019 קבעה את "זמן המרתון המהיר ביותר בתחפושת של גוף מלא". היא גם מחזיקה במדליית ששת המייג'ורים, לאחר שהתחרתה בכל ששת המרתונים הגדולים.

מי שעלה על זיוף הוא הבלוגר דרק מרפי, שכותב בין היתר באתר marathoninvestigation הבודק רמאויות של רצים. הוא עלה על כך שקרטר פרסמה ברשת מפה מזויפת של נתוני הריצה שלה מאפליקציית סטראבה. לפי הפרסום, העורכת רצה ללא צ'יפ המעקב שמספק את הזמנים המדויקים במרוץ. למרות שרצה ללא השבב, היא פרסמה את נתוני הריצה שלה בסטראבה, אבל מרפי טוען: "מבלי להיכנס לפרטים מיותרים, נתוני ה-GPS נוצרו כמעט בוודאות באופן ידני. זה בהחלט לא תואם למסלול של מרתון לונדון מ-2023, אלא למסלול של 2019".

כעת, עולות שאלות גם לגבי התוצאות של קרטר ממרוצים אחרים, כשמרפי העלה שאלות גם לגבי תוצאתה מחצי מרתון לונדון, שם לא מופיע זמן ביניים שלה ב-10 ק"מ. הבלוגר מאשים את העורכת בהתנהגות "לא אתית" ומוסיף:  "קייט היא חברה מהימנה בקהילת הריצה בתקשורת, והיא מוטסת לחו"ל באופן קבוע על ידי מותגי בגדים לצורך כתבות ופרסום מתוקף תפקידה כעיתונאית".

עוד הוא כתב: "בגלל הצילום שלה של אליוד קיפצ'וגה בקו הזינוק, נראה שהיא הייתה גם VIP באירוע 2023. מידת הגישה והפריווילגיה הזו בקהילת הריצה, במיוחד סביב אירוע נחשק כמו מרתון לונדון, צריכה לבוא עם מידה גבוהה של כבוד ויושרה. אם החריגות האלה הן מה שהן נראות, ההתנהגות של קייט לגבי התוצאות שלה היא לא אתית ומנוגדת לחלוטין לעקרונות העיתונות, ולריצה בכל רמה".

המסלול בסטראבה שנטען שזויף | צילום מסך

התגובה של קרטר לא איחרה להגיע, אך לא סיפקה את המבקרים. לטענתה, היא מעולם לא חיפשה זמן מרוץ רשמי, מכיוון שהיא לא בכושר שיא, אבל היא רצה מהר מהצפוי ורצתה להעלות את הזמן לחשבון ה-Strava שלה. היא אמרה לטלגרף הבריטי בתגובה: "זה הרגע שבו עשיתי את הטעות כשניסיתי ליצור מסלול באופן ידני על סמך הזמן שלי זמן קצר לאחר מכן, הבנתי שזה טיפשי ומחקתי את זה מהפיד שלי".

עוד הוסיפה: "אני גם מרגישה שחשוב להודות שחלק מזה היה על האגו שלי. גם בעולם הריצה החובבני יש לחץ לשמור על צורה וזמנים. הרצון שלי שיראו אותי כשאני מצליחה, בתקופה שבה הרגשתי חלשה ומתחת לרמה, הביא לכשל רגעי של שיפוט, שאני מאוד מתחרטת עליו.

לגבי הטענות על זיוף הזמן בחצי המרתון היא הודתה כי "למרבה הצער ובצורה מביכה, הרטבתי את עצמי ולכן רציתי לרדת מהמסלול כדי לנסות ולסדר את עצמי, שזה משהו שקורה לרצים רבים. כשהצטרפתי מחדש למרוץ, ייתכן שעשיתי זאת בנקודה הלא נכונה במסלול, למרות שזו לא הייתה כוונתי. עשיתי כמה טעויות מטופשות באיך שרשמתי את הזמנים שלי ברשומה האישית שלי בסטארבה, אבל בשום אופן לא ניסיתי לרמות את המארגנים של אף אחד מהאירועים לגבי הזמנים שלי". אגב, קרטר מחקה או נעלה את כל חשבונותיה ברשתות החברתיות בעקבות התקרית.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג