שמורת נאות קדומים – גן עדן לאופניים קרוב לבית

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר

שמורת נאות קדומים היא פנינת נוף אמיתית השוכנת בסמוך ליער בן שמן על אם הדרך לעיר מודיעין (כ 10 ק"מ מערבית למודיעין).

במערכת של גנים המשתרעת על שטח של כ 2500 דונם, שוחזרו, הלכה למעשה, נופי טבע שונים הנזכרים במקרא. בסיסו של הרעיון היה לתרגם את אותם נופים, צמחים ואורחות החיים של אבותינו המתוארים במקורות, למראות מוחשיים.

שני אפיונים עיקריים היוו את הקו המנחה ליצירתם של הגנים:
האחד, בבואה של אזורי הארץ השונים על נופי הצומח המאפיינים אותם (הכרמל, המדבר, יער השרון ועוד…) והשני, נושאים שונים הנזכרים במקורות. למשל: גיא "שיר השירים" בו ניתן לראות בין היתר, את "גינת אגוז" (מטע אגוזי מלך) ו"מעלה הבשמים" (גן ובו צמחי קטורת ובושם אשר מוזכרים ככאלה במקורות), גינת שבעת המינים עם כרמי הזית והגפן ושדות החיטה והשעורה, וכן מתקנים חקלאיים עתיקים כגת יין, בית בד, גורן, בור מים ועוד… השמורה כולה הינה מעשה ידי אדם מה שמאפשר למטייל בה לחזות במגוון גדול של נופי צומח ארצישראליים הסמוכים אחד אל השני.
כך תוכלו לראות בגן מסוים, נוף המאפיין נחלים בגליל ובמרחק קצר ממנו, את נופיו הצחיחים של המדבר.


נופים מרהיבים של נאות קדומים

כרוכב אופניים בשנה וחצי האחרונות, וכמנהל האירועים של המקום, גילה אילן מלאכי את האפשרויות הרבות הגלומות במקום לרוכבי אופניים ולאוהבי צעידה בטבע. השמורה ממוקמת על גבעות השפלה הפנימית (כ 250 מ' מעל פני הים) כך שהטופוגרפיה מצוינת לחובבי עליות, מגודרת מכל צידיה ויש גם שמירה, צופנת בחובה כ 10 ק"מ של שבילי אספלט ועוד הרבה מאוד שבילי כורכר – "שטח לייט", כמה סינגלים קצרים ונחמדים ואפשרויות רבות גם לחובבי השטח היותר אתגרי ובעיקר נוף נפלא ומגוון של צמחייה א"י טבעית, שישה אגמי מים, שפע מתקנים חקלאיים עתיקים ובעלי חיים.

בקיצור, 25 דקות מגוש דן (ביום טוב רואים מאצלנו את חוף ימה של ת"א) ו 40 דקות מירושלים ניצבת לה פינת חמד שמראותיה כשל ארץ בראשית. טבע אמיתי והרבה!


טיול בשמורה ניתן לקיים בכמה אופנים:
להזמין מראש סיור מודרך לקבוצה (יש לנו צוות הדרכה נהדר ומגוון גדול של תכניות הדרכה, אפשרי גם לקבוצות רוכבי אופניים וניתן לקיים גם סיור לילי), להגיע בתור מטיילים רגליים סתם כך ולהצטייד בחוברת הדרכה עצמית איתה תצאו לאחד מן המסלולים העצמיים (מומלץ במיוחד בימי שישי בבוקר-שלווה אמיתית), להצטרף לטיול אופניים המאורגן מטעמנו אחת לכמה זמן.
פרטים נוספים ניתן למצוא אצל אילן , הטיול הראשון מתקיים ביום שישי הקרוב (7.6) וכולם מוזמנים.

נאות קדומים – טל: 08-9770777
פתוח בימים א' – ה' בשעות 8:30 עד שקיעה.
ימי ו' וערבי חג, 8:30 עד 13:00.
סגור בשבתות ובחגים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג