שישה מרתונים בשישה שבועות? האתגר החדש של המרתוניסטית האולימפית שליין פלנגן

שליין פלנגן שניצחה במרתון ניו יורק לפני מספר שנים, תרוץ היום (ראשון) במרתון שיקגו ומתכננת לרוץ את כל ששת המרתונים של ה-World Marathon Majors בפחות משלוש שעות כל אחד מהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כאשר ששת המרתונים הגדולים בעולם  ובהם: ברלין, לונדון, שיקגו, בוסטון, טוקיו וניו יורק-נדחקו לחלון של שישה שבועות בסתיו הקרוב, רוב הרצים הבכירים קיבלו החלטה קשה באיזה מהם לרוץ, אך שליין פלנגן אחת המרתוניסטיות הבכירות והוותיקות בארצות הברית בחרה לרוץ בכל אחד ואחד מהם, כך נמסר בכתבתו של מתיו פוטרמן בניו יורק טיימס. ששת המרתונים הללו נקראים סבב ה-World Marathon Majors והם נחשבים המרתונים המרכזיים בעולם האתלטיקה שלהם מוענק פרס כספי מיוחד בהתאם לשיטת ניקוד המצטברת ממרוץ למרוץ.

פלנגן, שזכתה במרתון ניו יורק 2017, מאמנת בימים אלה את "מועדון הריצה בוארמן" (Bowerman Track Club) של נייקי בפורטלנד, אורגון. היא ראתה הזדמנות בכך שלוח הזמנים הצפוף שנוצר בעקבות מגיפת הקורונה, יצרה מצב בו שלושה מרוצי אביב נדחקו כולם לסתיו. רוב המרתוניסטים רצים בדרך כלל מרתון אחד או שניים בלבד, אך פלנגן מתכננת לרוץ בכל הששה ולנסות להשלים כל אחד מהם תוך פחות משלוש שעות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shalane Flanagan (@shalaneflanagan)

עד כה היא רצה את מרתון ברלין שהתקיים ב-26 בספטמבר בזמן של 2:38 שע' ושבוע לאחר מכן היא רצה את מרתון לונדון בזמן של 2:35:04 שע'. עכשיו מגיעה פלנגן לשבוע מתיש וזאת משום שמרתון שיקגו מתקיים היום (ראשון) וכבר מחר (שני) מתקיים מרתון בוסטון. כלומר שני מרתונים, במרחק של כמעט אלף מייל זה מזה, תוך 28 שעות. לא פשוט.

לאחר שני המרתונים הללו היא תעשה גם גרסה וירטואלית של מרתון טוקיו בבית שלה באורגון בסוף השבוע הבא, מכיוון שהמארגנים ביטלו את האירוע ההמוני בשל הקורונה. לאחר מכן היא תמשיך למרתון ניו יורק, שמתקיים ב-7 בנובמבר. זהו עומס כבד לאחר שני שחזורים גדולים לברכיים שעברה בשנת 2019.

"התגעגעתי לאתגר את עצמי", אמרה פלנגן, בת ה-40, "זה פשוט כיף לקבל שוב מטרה גדולה וזה מאוד מהנה לעשות דברים כאלו לאחר הפרישה מריצה תחרותית. כפי שמתברר, הרגלים ישנים, במיוחד עבור אנשים שבילו את רוב חייהם בתחרויות ושזהותם כל כך קשורה למרוצי ריצה, לוקח להם זמן רב עד שהם נעלמים".

שליין פלאנגן במרתון ניו יורק 2017 בו ניצחה | צילום: shutterstock

ואף על פי כן, לרוץ שישה מרתונים של פחות משלוש שעות תוך 43 ימים הם אתגר לא פשוט בכלל. אך זה יאפשר לפלאנגן, כותב מתיו פוטרמן, שרק לעתים רחוקות רצה יותר משני מרתונים בשנה בקריירה המקצועית שלה, להיכנס למועדון ה-Marathon Maniacs, קבוצה בטקומה, וושינגטון, המחייבת חברים שאפתנים לרוץ שני מרתונים בתוך 16 ימים או שלושה בתוך 90 יום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג