שיאים ישראלים מרשימים ללונה צ'מטאי ואדוה כהן

לונה צ'מטאי סלפטר קטפה תואר נוסף ב-10,000 מטר עם שני שיאים ישראלים וקריטריונים לאליפות אירופה, כולל בחצי המרחק. אדוה כהן ירדה לראשונה מ-10 דקות ב-3,000 מכשולים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר ומאור טיורי באליפות ישראל בריצת 10,000 מטר
לונה צ'מטאי סלפטר ומאור טיורי באליפות ישראל בריצת 10,000 מטר

אחרי ששברה ארבעה שיאים ישראלים במרוץ כביש אחד במסגרת אליפות העולם בחצי מרתון, לונה צ'מטאי סלפטר שברה ביום חמישי גם את שיאה הישראלי בריצת 10,000 על מסלול, ועל הדרך גם את השיא בחצי המרחק, במסגרת אליפות ישראל בריצת 10,000 מטר בהדר יוסף.

מנצחות אליפות ישראל בריצת 10,000 מטר לונה צ'מטאי ומאור טיורי

כולם התעלו על עצמן. לונה צ'מטאי ומאור טיורי (שתיהן במרכז) | צילום: טיבור יגר

המטרה של צ'מטאי סלפטר בריצה זו היתה לרוץ חזק את חצי המרחק במטרה לקבוע קריטריון לאליפות אירופה שתתקיים בקיץ בברלין בריצת ה-5,000 מטר, ולאחר מכן לשמור כמה כוחות שאפשר כדי לנצח את המרחק המלא. את חצי המרחק היא עברה בזמן של 15:26.80 דק'. זה אומר שהיא גם היתה מהירה בקרוב ל-14 שניות מהקריטריון, וגם שברה ביותר מ-40 שניות את השיא הטרי שנקבע לאחרונה על ידי אדוה כהן בארצות הברית. באופן מפתיע, לצ'מטאי סלפטר נותרו כוחות גם בחצי המרחק השני, והיא ניצחה את ריצת ה-10,000 מטרים בזמן של 31:39.63 דק'. היא שיפרה את שיאה הישראלי במרחק זה ביותר מ-1.04 שניות, וקבעה גם בריצת ה-10,000 את הקריטריון לאליפות אירופה. היא הקדימה את האורחת מקניה שהגיעה כמכתיבת קצב, אמאקולאטה ג'בט ואת חברתה לאימונים סלאמאוויט באיולין, שנמצאת בתהליך התאזרחות. מאור טיורי סיימה במקום הרביעי בזמן של 33:43.16 דק' ושיפרה ביותר מ-26 שניות את שיאה האישי.

באליפות ישראל לגברים ניצח איימרו עלמיה שקבע 28:55.89 דק' והחמיץ ב-89 מאיות את הקריטריון להשתתפות באליפות אירופה.

עוד שיא ישראלי לאדוה כהן ב-3,000 מכשולים 

פרט לצ'מטאי סלפטר, הרצה הישראלית השנייה הבולטת השנה למרחקים ארוכים היא אדוה כהן, שמתאמנת ומתחרה במכללות בארצות הברית. כהן אמנם איבדה את שיאה הטרי ב-5,000 מטרים לצ'מטאי סלפטר, אבל המרחק שבו היא מתמחה הוא 3,000 מכשולים ובו היא רשמה היסטוריה, כשהפכה לישראלית הראשונה שהשיגה קריטריון לאליפות אירופה בריצה זו.

גם היא באליפות אירופה. אדוה כהן | צילום: טיבור יגר

בתחרות דרייק רילייס שהתקיימה באיווה, כהן ירדה לראשונה בחייה מ-10 דקות בריצה זו, וניצחה בתוצאה של 9:52.37 דק' כשהיא משפרת את שיאה הקודם ב-11.63 שניות.

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"נשמו פנימה את העוצמות, נשמו החוצה את החולשות", איימי קראג (הייסטינגס), מרתונסיטית אולימפית..


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג