שוונג ומראות אימג' בנק בוחרים את התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק שלישי

הבריטיים וויגינס והוי זכו לתהילת עולם, קונטדור הספרדי חזר בגדול, וארמסטרונג איבד את עולמו. אלה היו שיאי השנה החולפת בענף האופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הבריטיים וויגינס והוי זכו לתהילת עולם, קונטדור הספרדי חזר בגדול, וארמסטרונג איבד את עולמו. אלה היו שיאי השנה החולפת בענף האופניים

מאת:מערכת שוונג ושרלי שטרית (אימג'בנק)


שנת הטור דה פורס של וויגינס
2012 היתה בהחלט ה-שנה של ברדלי וויגינס. לאחר שניצח שנתיים רצופות ב'דופינה ליברה', מרוץ ההכנה ל'טור דה פראנס' ולאחר ניצחון ב'פריס-ניס', השלב השני במרוץ העולמי של איגוד האופניים הבינלאומי, הגיע וויגינס ל'טור דה פראנס' והיה לבריטי הראשון בהיסטוריה שניצח בו. חמישה ימים אחר כך, התכבד בצלצול פעמון ההשקה של האולימפיאדה. חודש מאוחר יותר נכנס לספר השיאים של גינס כראשון שזכה בתוך שנה גם ב'טור דה פראנס' וגם במדליית זהב אולימפית (במרוץ נגד השעון).


סיבוב ניצחון: וויגינס חולף על פני שער הניצחון בפריז, בתום השלב האחרון במרוץ, 22 ביולי 2012 (צילום: Doug Pensinger, אימג'בנק, מראות אימג')

הוי, כמה מדליות!
כריס הוי, וליתר דיוק סר כריס הוי, הגיע למשחקים האולימפיים כשבאמתחתו 4 מדליות זהב אולימפיות (ומדליית כסף אחת), ו-11 מדליות זהב מתוך 25 שאסף מאליפויות העולם. בלונדון 2012 נוספו לסקוטי שתיים מזהב, ובכך השווה את כמות המדליות האולימפיות לעמיתו ברדלי וויגינס. הוי הוא הספורטאי הבריטי המצליח ביותר בתולדות האולימפיאדה, ויותר מזה: הוא רוכב האופניים המצליח ביותר בתולדות האולימפיאדה.

למטה, בקטן: הוי בדרך לשיא עולמי בספרינט הקבוצתי, לונדון 2012 
(צילום: Mike Hewitt, אימג'בנק, מראות אימג')

שובו של "רואה החשבון"
לאחר שהושעה וניטלו ממנו הניצחונות בטור דה פראנס 2010 והג'ירו 2011, בעקבות הרשעתו בפרשת שימוש בחומרים אסורים, חזר השנה אלברטו קונטדור, רוכב הגרנד טור הטוב של הדור הנוכחי, ובגדול. את חזרתו הוא עשה בגרנד טור הביתי שלו – הוואלטה א'אספנייה, בו ניצח בשנת 2008. לאחר מאבק עיקש לאורך שבועיים במרוץ הוא הצליח להכריע את יריביו בקטע ה-17 ולשמור על יתרונות על לסיום במדריד. הוואלטה א'אספנייה 2012 היה הניצחון השביעי של קונטאדור בגרנד טור. לאחר פסילת הניצחונות שלו בג'ירו ובטור הוא עדיין עם חמשה ניצחונות בגרנד טור ונחשב לאחד מרוכבי האופניים הטובים בכל הזמנים.


הפעם לא היה קל: קונטדור על קו הסיום של הקטע ה-17, 5 בספטמבר 2012
(צילום: JAIME REINA, אימג'בנק, מראות אימג')

האגדה שעלתה בלהבות
הטרגדיה הגדולה של העשור: 18 מדליות, 14 מהן זהב – כולל שבעה ניצחונות ב'טור דה פראנס' – נשללו מלאנס ארמסטרונג, בגין שימוש ממושך בסמים משפרי ביצועים. ביוני 2012 הושעה מתחרויות, וחודשיים לאחר מכן נשללו כל תאריו מאז 1998. חשיפתו כ"רמאי הסמים הגדול בהיסטוריה של הספורט", כהגדרת הסוכנות האמריקנית למלחמה בסמים, גררה תגובות מעורבות – מתמיכה בו ועד ביזויו ברבים (בתמונה).

"אופני מרוץ למכירה": בובת ארמסטרונג בגובה 9 מטרים, שהוכנה על ידי האמן הבריטי פרנק שפרד, לקראת פסטיבל מדורות בקנט, אנגליה. דמותו של ארמסטרונג עלתה בלהבות ונשרפה כליל במהלך אותו סוף שבוע בסוף אוקטובר (צילום: AFP, אימג'בנק, מראות אימג')


25.12.2012


כתבה זו נכתבה בשיתוףמחלקת התוכן של חברת אימג' בנק (מראותאימג' בע"מ), המספקת לציבור תמונות ארכיון ותמונות איכותיות בכל נושאומכל העולם.


• שוונג ואימג'בנק בוחרים את התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק ראשון – לחצו מראות אימג'
• שוונג ואימג'בנק בוחרים את התמונות הגדולות של שנת 2012 – חלק שני – לחצו מראות אימג'

פינת "השבוע לפני" בשיתוף אימג'בנק לחצו מראות אימג'



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג