שדר הספורט האגדי נסים קיוויתי הלך לעולמו

אחד מהקולות המזוהים ביותר עם הספורט הישראלי, ובפרט עם האתלטיקה והשחייה, נפטר בגיל 97. שידר בשישה משחקים אולימפיים ובשני מונדיאלים והיה המגיש של "מבט ספורט" המיתולוגית. יהי זכרו ברוך
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נסים קיוויתי | צילום מסך

אבל בספורט הישראלי. שדר הספורט והעיתונאי האגדי נסים קיוויתי, אחד מהקולות הבולטים של שידורי הספורט הישראליים לדורותיהם, הלך לעולמו בגיל 97.

קיוויתי נולד בתל אביב ב-1926 והיה אתלט מצטיין בצעירותו, כשבגיל 20 אף זכה בתואר אלוף ארץ ישראל בריצת 1,500 מטר, ומאוחר יותר באליפות ישראל ב-1949 זכה בתארים גם בריצות 400 מטר ו-800 מטר. הוא שירת כלוחם בחטיבת גבעתי במלחמת העצמאות ולאחר המלחמה עבר ללונדון כדי ללמוד הנדסה.

את תחילת דרכו בתקשורת עשה קיוויתי כאחד משדרני השידור העברי של רדיו ה-BBC, ששידרו בעברית בעיקר למאזינים בישראל, עד להפסקת השידורים בשנת 1968. ב-1952 נשלח על ידי הרשת לסקר את המשחקים האולימפיים בהלסינקי, הראשונים בהם התחרו ספורטאים מישראל. בעקבות הצלחתו שימש ככתב של הטלוויזיה הישראלית בלונדון, ובשנת 1973 קודם לתפקיד כתב ידיעות אחרונות בוושינגטון.

הוא הפך לקול המזוהה יותר מכל עם האתלטיקה והשחייה, כאשר שידר את התחרויות עבור הטלוויזיה הישראלית (הערוץ הראשון) במשך חמש אולימפיאדות רצוף. הראשונה שבהן הייתה במינכן בשנת 1972, אז סיקר גם את טבח י"א הספורטאים. לאחר מכן שידר גם ממונטריאול 76, ממוסקבה 1980, מלוס אנג'לס 1984 ומסיאול 1988. במקביל, שידר גם מאליפויות העולם בשני ענפים אלו, בהם היה בעל ידע רב.

במקביל, שידר גם ענפים נוספים והפך למזוהה גם עם הכדורגל והכדורסל, בהם שני מונדיאלים, כאשר זכה לשדר כמה רגעים איקוניים גם בענפים אלה, כולל שער הסלאלום הזכור של אלי אוחנה במדי נבחרת ישראל מול אוסטרליה. הוא היה אף המגיש של התכנית "מבט ספורט" הפופולרית בערוץ הראשון. בשנת 1991 יצא לגמלאות.

בהמשך קיבל לא מעט פרסים והוקרות על פועלו, כולל עיטור על מפעל חיים בספורט אותו קיבל ב-2014 ושנתיים לאחר מכן כאשר מלאו לו 90, הוזמן ללשכת נשיא המדינה דאז רובי ריבלין שאמר לו: "הבאת אלינו הביתה את יסודות הכדורגל, את יסודות הספורט כולו".

יהי זכרו ברוך



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג