רשמי מסע ממרוץ סובב נגב

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:יגאל אביר




בסוף השבוע האחרון הסתיים ההפנינג הגדול של רכיבה על אופניים בנגב. מסלול רכיבה בכביש מדברי עם עליות וירידות תלולות, ארגון המקצים והליווי המשטרתי נתנו תחושת ביטחון והרכיבה עברה בצורה חלקה. יגאל אביר מסכם את האירוע בסיפור אישי שלו






נקודת הסיבוב על גבול מצרים צלם: אמיר כהן


יום שישי לפנות בוקר, קמתי ושפשפתי את עיניי, בחוץ עדיין היה חשוך. ניסיתי להבין למה אני צריך לקום בשעה המוזרה הזו, יום שישי נועד והוקדש בדרך כלל, לבילוי בוקר בבית קפה ולסידורים שנמנעו ממני לעשותם בשאר ימות השבוע העמוסים. אחרי שעיכלתי את ההשכמה הבנתי שצריך להגיע עד 07:30 למצפה רמון.

הרעיון להירשם למרוץ סובב נגב עלה לפני כמה שבועות כשנועם, השוטר שבחבורה, קרא באתר שוונג על האירוע הקרב וטלפן אלי. "יגאל. נוסעים למצפה רמון. אחלה מסלול, 80 ק"מ, תרשמו", אמר בהתלהבות שאפיינה אותו. הטלפון השני שצלצל היה לזוגתי, "תרשמי. נועם וקראן נרשמו, אחלה מסלול, ראיתי באתר שניתן לרכב מ- 20 ק"מ ועד 80 ק"מ על כביש מקסים ממצפה רמון להר חריף". זוגתי, שבדרך כלל נוטה לצנן את התלהבותי החלה דווקא בסדרת שאלות, מי עוד בא? המסלול קשה? למה דווקא 80 ק"מ ? זה מסוכן?






נטע אביר דוהרת בכביש בה"ד 1 צלם: אמיר כהן



למרות ששאלותיה הגיוניות, ואולי דווקא בגלל זה, הן תמיד מעצבנות אותי אינסטינקטיבית. ספרתי לה שראיתי את המסלול באתר, הוא מתחיל במצפה רמון, בצומות הרוחות, סמוך לבה"ד 1, נכנסים לכביש 171, רצים אתו עד הר חריף וחוזרים באותה דרך. מסלול מישורי ונוח, קלי קלות. הוספתי עוד כמה נתונים מזיכרוני הקלוש בזמן שהייתי בקורס קצינים בבה"ד 1. רצתי לא מעט על הכבישים בסביבה וזכרתי אותו כמישורי להפליא. רק שכחתי לציין באוזניה, שמעולם לא המשכתי מערבה על כביש זה, לא יותר מכמה ק"מ, ואין לי מושג ירוק מתרחש בהמשכו.

הגענו לחורשת קק"ל במצפה רמון, בשעה 07:40, המקום סודר ואורגן היטב, שלטי חסות של ישרוטל ושוונג התנוססו על רקע המדבר. שקט פסטורלי. ספרתי אולי עשרה רוכבים באזור. שולחנם של המארגנים הוצב שם שלידו יושבות שלוש עלמות חן משועממות הממתינות בצפייה לרוכבים. ניגשתי אליהן ושמחתי שאין צורך לעמוד בתור. מלמלתי לעצמי שטוב שיצאנו מוקדם, עוד מעט יהיה כאן בלגן כאשר כולם יגיעו בבת אחת. קבלתי חולצת טריקו יפה לי ולזוגתי, ושאר החברים נרשמו והתארגנו למסע.

סמוך לנקודת הזינוק התאספו כמה עשרות של רוכבים, לידם כמה ניידות משטרה ורכבים נוספים. מארגני האירוע תדרכו אותנו בקצרה ויצאנו לדרך. המשטרה עצרה את התנועה והתחושה של כולנו הייתה שהעסק בטוח. לאחר כמה ק"מ הגענו לצומת הרוחות ופנינו מערבה לכביש 171, כיוון הר חריף. הכביש היה ריק, מזג האוויר היה נעים בשעת בוקר, אך הבנו שהסיפור ילך ויתחמם.






נקודת הזינוק בכניסה למצפה רמון צלם: אמיר כהן



הבנתי שכביש 171 ריק מרכבים, ואין יותר מזמין מזה לרוכבי אופניים. חברינו משוונג דאגו לשלומנו וצלמו אותנו ללא הרף, רק המישור שהבטחתי לזוגתי ולחברי השתנה להררי. חשבתי לעצמי, בשעות הארוכות שאני רוכב בדד, לאחר שזוגתי הפצירה בי לעזוב אותה לנפשה. היא הבינה שה- 80 ק"מ הרגועים והקסומים שהבטחתי, התעקמו קצת. בעודי מהרהר לעצמי, ראיתי מרחוק את הר חריף מזדקר במלוא הדרו בתוך נוף מדברי קסום.






"זוגתי הפצירה בי לעזוב אותה לנפשה" צלם: אמיר כהן



ירדתי את הירידה החדה והתלולה במהירות של כ- 65 קמ"ש. תוך כדי ירידה הבנתי שבסיומה תתחיל עליה קשה מאד, אבל קצרה יחסית.פגשתי את נועם וקארן שדהרו כל הדרך הלוך, נפרדתי מהם, אחרי שסירבתי לעצור, כנראה מתוך פחד להתקרר ודהרתי בדרך חזרה. למרבה הפלא, התחושה שכל הדרך מורכבת רק מעליות חוזרת אלי מהר מאד. החום, מיותר לציין החל לתת את אותותיו ואולי הוא זה שגרם לי לראות את המציאות השונה.

המשכתי בדרך ובצעתי דרפטינג על רוכבת אמיצה שמדוושת יחד עם גבר נוסף, על חולצותיהם התנוססה הכתובת "טריאתלון נגב", הבנתי שאקבל מהם כוח והם ימשכו אותי. בשלב מסוים אמר הגבר לזוגתו, תוך שהוא מצביע עלי, "את יודעת שהוא עושה עליך דרפטינג", אך היא מצדה הגיבה בחיוך. למשמע ההערה קיבלתי כוחות ופרצתי קדימה במהירות.






"למשמע ההערה קיבלתי כוחות ופרצתי קדימה במהירות" צלם: אמיר כהן



העובדה, שכמה עשרות רוכבים פרוסים על פני 80 ק"מ, יצרה מצב שברוב הזמן הייתי רוכב לבד במדבר. מעת לעת ראיתי רוכב אחד או שניים שמדוושים במרץ ומייצרים אתגר לאלה התחרותיים שמקבלים סיפוק אחרי עקיפה. לאחר כ- 3 שעות וכמה דקות של רכיבה הגעתי לחניון קק"ל שמאחורי נמצאים חבריי הקרובים.






מנוחת הלוחמים צלם: אמיר כהן



בסיום אפשר לומר, שהיה אירוע מצוין. אווירה משפחתית ואינטימית, מסלול אתגרי עם הרבה עליות וירידות מול נוף יפה, מזג אוויר נעים וחם. ארגון האירוע היה מוצלח והליווי המשטרתי והשוונגי לאורך כל הדרך הוסיף המון ביטחון.

אני מצפה שבשנה הבאה, יגיעו מספר רב יותר של משתתפים ושיהיה קרנבל המוני כמו באירועים אחרים.

לתמונות מסובב נגב יום שישי עממי כביש לחץ כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג