רצים לקצץ: נייקי מתכננת פיטורים משמעותיים

ענקית נעלי הריצה מאבדת קשר עם הרצים היומיומיים בזמן שחברות אחרות נוגסות ברווחים שלה, אבל צפויה להשיק נעליים עם טכנולוגיה חדשה לקראת האולימפיאדה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נייקי. צילום:Shane Aldendorff

ענקית נעלי הספורט וההלבשה האמריקאית "נייקי", הודיעה לאחרונה על הכוונה לנקוט בצעדי ייעול שיחסכו לחברה כשני מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות. החברה הבהירה שבין הצעדים שינקטו יהיו גם פיטורים של עובדים.

נייקי מעסיקה כ-84 אלף עובדים ברחבי העולם. היא דיוחה על מכירות בגובה 13.4 מיליארד דולר ברבעון האחרון, עליה של 1%. אבל, בעוד החברה מצליחה בתחום נעלי הכדורסל ובנעליים מיוחדות לרצים מקצועיים, במיוחד בתחום המרתון, היא מאבדת גובה בשנים האחרונות בתחום שהזניקה אותה – נעלי ריצה לחובבנים ונעליים יומיומיות.

לדברי אנליטים בארה"ב, החברה איבדה קשר עם תרבות הריצה המודרנית, וחברות קטנות שמתמחות בנעלי ריצה יומיומיות דוגמת ON ו-HOKA נוגסות לאט לאט ברווחים של נייקי. חובבי נעליים מתלוננים שהחברה לא מחדשת יותר בתחום ההנעלה היומיומית, ומשקיעה יותר בנעלי על, שמיועדות לרצים שמוכנים להשקיע מאות דולרים עבור זוג נעלי ריצה.

המכירות של החברה נפגעו בתקופת הקורונה, כאשר בתחילת המגיפה לא היה מספיק היצע, ובהמשך מחסני החברה התמלאו בכמויות גדולות של נעליים ללא ביקוש. בחברה מודעים לבעיות האלה, והוציאו לפני מספר חודשים נעלי ריצה זולות יותר, וגם הודיעו על הכוונה להשיק נעליים עם טכנולוגיית ריצה חדשה לקראת אולימפיאדת פריס.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג