רצים בחושך

ב- 5.2 במסגרת מרוץ סביון ייקחו חלק כ- 30 רצים מפרויקט הריצה של אתגרים - מחציתם עיוורים ולקויי ראיה ומחציתם רואים, שירוצו יחד כדי לסיים את התחרות וגם כדי להראות לקהילת הרצים כי גם עיוורים ולקוי ראיה מסוגלים לקחת חלק באירוע כמו כולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


ב- 5.2 במסגרת מרוץ סביון ייקחו חלק כ- 30 רצים מפרויקט הריצה של אתגרים – מחציתם עיוורים ולקויי ראיה ומחציתם רואים, שירוצו יחד כדי לסיים את התחרות וגם כדי להראות לקהילת הרצים כי גם עיוורים ולקוי ראיה מסוגלים לקחת חלק באירוע כמו כולם

מאת:יריב זרביב


מרוץ סביון שיתקיים בסוף השבוע הבא חובה בתוכו מספר קבוצות מיוחדות שירוצו במרוץ, שמוסיף גם מקצה מיוחד במרוץ שליחים תחרותי של הורה וילד מול הורה וילד ממשפחה אחרת. במרוץ ישתתפו קבוצה של רצים עיוורים ומלווים, ביניהם הרץ האולימפי, בזה נבבה, ובתחרות ילדים ישתתפו רצים מפנימית הדסים שהמועדון אימץ.

עמותת אתגרים עוסקת מיום הקמתה בחינוך ושיקום של אנשים עם מוגבלויות במטרה לקדם את שילובם המלא בחברה, זאת באמצעות פעילות ספורט חוץ מועדוני. באמצעות אותן פעילויות מאפשרת אתגרים לציבור הנכים לממש את הפטונציאל האישי שלהם ומאפשרת שוויון הזדמנויות בשילוב בחברה.

פרויקט הריצה לעיוורים נולד מתוך פעילות יוצאת דופן שקיימה אתגרים בקידום ספורטאי עיוור בשם בזה נבבה. נבבה, שהיה חבר באתגרים מספר שנים והיה פעיל בפעילות האופניים לעיוורים שמקיימת אתגרים ברחבי הארץ, נדבק בחיידק הריצה ובזכות אתגרים והרבה עבודה קשה הגיע עד לאולימפיאדת בייג'ין כשיצא לייצג את ישראל באולימפיאדת הנכים בריצת המרתון לעיוורים.

 

 
בזה נבבה במרתון אמסטרדם / צילום: רזי לבנת

הריצה, שינתה את חייו של נבבה בכל היבט אפשרי: החל ברמה הגופנית שבה הפך בזה לפסורטאי מקצועי, בעל כושר גופני גבוה, דרך הכרה חברתית שלקחה אותו למחוזות חדשים בתחום החברתי ועד לקידום תעסוקתי באמצעות קורס מאמני ריצה שהשתתף. "כמי שליווה את בזה נבבה מן ההתחלה וראה את ההשפעה החיובית על חייו, החלטתי לקחת את נושא ריצת העיוורים צעד אחד קדימה ולהשתמש בריצה ככלי לשילוב עיוורים ולקוי ראיה בקהילה." סיפר גיא סלומון סמנכ"ל משאבי אנוש ופרויקטים בעמותת אתגרים, ומוסיף, "קבוצת ריצה לעיוורים ולקוי ראיה טומנת בחובה הזדמנויות רבות: שילוב בין עיוורים לאילו שאינם עיוורים, הרחבת המעגל החברתי של עיוורים שאינם פעילים בשעות הפנאי, שיפור היכולת הגופנית של אוכלוסיית העיוורים, הכרות בלתי אמצעית של הרצים הרואים עם קהילת לקויי הראיה ועוד."

שיתוף פעולה עם משרד הרווחה, משרד החינוך וגופים פרטיים הביא להקמת 2 קבוצות ריצה: אחת לרצים בוגרים בתל אביב והשנייה לבני נוער עיוורים בפתח תקווה. בשנת 2010 מתוכננות לקום עוד 2 קבוצות – אחת בצפון ואחת נוספת במרכז.

מתנדבים ורצים עיוורים הרוצים לקחת חלק בפרויקט מוזמנים לפנות אל גיא במייל.
פרטים נוספים על מרוץ סביון



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג