רכיבה חורפית

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:סער גלוון

&nbsp

לרכוב בעונת החורף עם אופני שטח מיועדים כשהקרקע בוצית וחלקה, ומזג האוויר קר וגשום הופך את חווית הרכיבה למאתגרת יותר. סער גלוון מסביר כיצד להתכונן נכון ולהכין את האופניים לרכיבה חורפית מבלי לקחת סיכונים מיותרים, מכיוון שרכיבה חורפית נחשבת למסוכנת גם באופן כללי

אז הנה הגיע החורף, והוא החל להפגין יכולות גם בטמפרטורה וגם בממטרים שהוא מרעיף עלינו. למרות הדעה הרווחת, החורף אינו סיבה להפסיק לרכב, עם הציוד הנכון וההכנות המתאימות טיול חורפי יכול להיות חוויה כיפית מאוד.

מאחר ולא כל מזג אויר מתאים לרכיבה, יש להתחשב בתחזית כדי להמנע מסיכונים מיותרים. רכיבה בקור עז, רוחות חזקות או גשם שוטף הינה לרוב סיכון מיותר. הרכיבה בשטח הינה פעילות אתגרית לכשעצמה ואין לנו צורך להוסיף לה סיכונים מיותרים, לכן כאשר אנו יוצאים לרכיבה נתכונן כיאות כדי שנוכל לשוב הביתה עם חוויות חיוביות.

בחירת המסלול

לאחר גשם האדמה בוצית והסלעים רטובים וחלקים. רכיבה בשדות או שטחים חקלאיים תהיה מועדת לפורענות מאחר והבוץ הכהה ידבק ויצטבר על הגלגלים, עד שהבוץ על הגלגלים יתקע בשילדה ובמזלג והם לא יוכלו להסתובב יותר. דבר זה יאלץ את הרוכב לרדת מאופניו ולשאת את האופניים על כתפיו כאשר הוא מדשדש בבוץ הדביק. אם אין לכם צינור מים זמין, אתם תאלצו להשתמש בכל הבא ליד כדי לגרד את הבוץ מהגלגלים והנעליים למען תוכלו להמשיך לרכוב.

סלעים חלקים הינם מתכון בטוח לנפילות עבור מי שאינו מיומן ברכיבת חורף טכנית, המנעו ככל שתוכלו מעליה או ירידה על סלעים רטובים. אם בכל זאת אתם צריכים לחצות משטחי סלע בדרככם, עשו זאת באיטיות כאשר אתם משתמשים עם הבלמים שלכם ברגש ובעדינות. השימוש במגינים הופך מומלץ ביותר ברכיבת חורף טכנית, ולו מהסיבה הפשוטה, שהכל כואב יותר כאשר קר לנו.

כאשר עבר מספיק זמן מהגשם האחרון כך שהסלעים יבשים והאדמה אינה בוצית, התנאים לרכיבה הינם אידיאלים. הקרקע תהיה מהודקת ותספק אחיזה טובה מאוד לצמיגים. גם הסלעים לרוב יהיו נקיים ויספקו אחיזה טובה. שבילים לבנים ומסלולים הרריים יהיו בדרך כלל בחירה טובה לרכיבות חורפיות לאחר הגשם. אם מצאתם לכם מסלול בתוך יער תרויחו גם הגנה טובה מהרוח הנושבת.

הכנת האופניים

אופניים מאלומיניום לא יחלידו במים, ורוב מערכות האופניים בנויות לתפקד ולשרוד גם כאשר הם רטובות. נקודות רגישות למים ובוץ הן כל הנקודות שבהן יש לנו מיסבים – צירי הגלגלים, הציר המרכזי, מיסבי ההיגוי והמיתלים. לפני החורף רצוי לטפל במייסבים ולגרז אותם היטב לקראת התקופה הגשומה שהולכת לעבור עליהם. מומלץ לשטוף ולשמן את השרשרת אחרי כל רכיבה וכך למנוע חלודה ושחיקה מואצת אשר לרוב יביאו לקריעתה תחת עומס. במדור הכתבות הטכניות תוכלו למצוא הסברים מפורטים כיצד לטפל במיסבי הגלגלים וההיגוי של האופניים (מדריך לתיקון וטיפול באופניים חלק א' וחלק ב').

עבור אלו מאיתנו שהבוץ אינו חביב עליהם ניתן להשיג מגיני בוץ עבור הגלגלים ברוב חנויות האופניים. בתנאי בוץ רפידות הבלמים מועדות לשחיקה מואצת ויש לבדוק את תקינות הבלמים לפני כל רכיבה. כבלים חלודים יכולים לפגוע קשות בתפקוד המעצורים וההילוכים, וחשוב לתת להם טיפול מונע בצורת שימון או גירוז בתחילת החורף וטיפול נוסף לפי הצורך בהמשך. על טיפול בבלמים מסוג V ניתן לקרוא במדריך לתיקון וטיפול באופניים.

ברכיבה בבוץ יש לשים לב שלא מצטבר בוץ על המעביר האחורי. הצטברות שכזו יכולה לגרום לחיכוך גדול בין השרשרת למעביר או בין הגלגלות לצירים ולגרות לכך שהשרשרת תתקע במעביר ותגרום לתלישתו. במקרה הטוב זה יסתיים בהחלפת אוזן המעביר, אך במקרה הגרוע אתם יכולים למצוא את עצמכם עם מעביר שבור וגם הגלגל יכול להפגע קשות אם המעביר יכנס אל בין החישורים של הגלגל. חשוב מאוד להצטייד באוזן נוספת אשר מתאימה לאופניים שלכם ולהחזיק אותה בתיק הרכיבה שלכם. רצוי ללמוד כיצד מחליפים אוזן כזאת למקרה ותצטרכו להחליפה לבדכם בשטח.

צמיגים שחוקים יחליקו הרבה יותר בתנאים רטובים, בדיקה של מצב הצמיגים ובחירת צמיגים נבונה תוכל לחסוך לכם הרבה עוגמת נפש. גשו לחנות שאתם סומכים עליה או למישהו שיש לו ניסיון בעניין אם אתם לא בטוחים בקשר לצמיגים שלכם. ככלל אצבע, צמיגים עם קוביות בולטות ולא צפופות יאפשרו אחיזה ופינוי בוץ טובים.

בחירת הציוד

בחורף יש סיכוי טוב שיתפוס אותנו טיפטוף גם אם בחרנו לצאת ביום יפה או בהפוגה בין הגשמים. מאחר וחשוב לשמור על טמפרטורת הגוף בזמן הרכיבה, נבחר לבוש בהתאם לתנאים בשטח. המטרה היא לפנות חום מהגוף מבלי להרטב עד לשד עצמותינו. לשם כך נתחיל בפריט שהינו חובה בכל טיול חורפי שנצא אליו, מעיל גשם קל ונושם. מעיל כזה ישמור אותנו יבשים מהגשם ויאפשר לנו לנדף זיעה בזמן מאמץ. בהעדר מעיל נושם, מעיל גשם רגיל יספיק, חשוב לפתוח אותו מעט מדי פעם כדי לתת לזיעה להתנדף כדי שלא נצא ספוגים לגמרי מהרכיבה.

כמו זיעה, גם הגשם נוטה לזלוג לו ישירות לתוך עינינו בזמן הרכיבה, בנדנה או סרט סופג שיכול לפנות את הזיעה מקידמת ראשנו יועילו מאוד ברכיבה. מחממי אוזניים או כובע פליז ארוך יהיה פיתרון טוב לאוזניים קפואות. חשוב לשים לב שכובע צמר אינו פיתרון מוצלח לרכיבה מאחר והוא יתפוס הרבה מאוד מקום בקסדה ויאפשר מעבר כמעט חופשי של רוח וגשם אל ראשינו.

מעבר למעיל גשם או רוח טובה והגנה לראשינו, יש כאלו שיבחרו להשתמש בשרוולי חימום לידיים ולרגליים, יש לבחור שרוולים צמודים שלא יפלו לכם בזמן הרכיבה. חולצה ארוכה ונושמת וטייץ ארוך יכולים להוות פיתרון עבור מי שלא נוחים לו השרוולים. אם יצאתם לרכיבה בבוקר או לילה קר במיוחד, חשוב שתצטיידו בחולצה או סווטשירט העשוי מפליז, הפליז מחמם היטב ועדיין הינו מאוורר מספיק כדי שהזיעה תוכל להתאדות דרכו.

נעלי רכיבה טובות, לרוב יהיו מאוורות למדי ויזמינו הרבה רוח וגשם פנימה אל הגרביים שלכם. אם אתם מרבים לרכב בגשם ומתעקשים על נעלי רכיבה מאווררות ניתן למצוא ערדליים אשר יגנו על הנעליים שלכם בצורה סבירה מגשם ורוח.

גם כפפות הקיץ כמו נעליים טובות יהיו מאווררות למדי. כפפות חורף רציניות יהיו אטומות לגשם ועם שכבת ריפוד מחממת אשר תשאיר לכם גם קצת תחושה כדי שתוכלו לתפעל את מנופי ההילוכים והבלמים בצורה נוחה יחסית. כפפות טובות בהחלט שוות את ההשקעה אם אתם כבר יוצאים לרכב בגשם.

לסיכום, הכינו את אופניכם לחורף, התחשבו במזג האויר, הצטיידו בהתאם וצאו לרכוב!



תמונות באדיבות סער גלוון מנהל אתר אופניים.נט

&nbsp



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג