ריצת חייו: רץ בן 75 הצליח לרדת מ-6 דקות למייל

לין רטיין עבר לקטגוריית גיל חדשה והתכונן לשבור שיאים באליפות המאסטרס של ארה"ב שבוטלה בגלל הקורונה. למזלו הוא מצא מרוץ אחר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לין רטיין, מאמן ריצת שדה בבית ספר תיכון בגרנד איילנד שבנברסקה ארצות הברית ופיזיותרפיסט בפנסיה, רץ באופן קבוע ב-40 השנים האחרונות, אבל הוא אף פעם לא חשב על שבירה של שיאי גילאים בריצה, עד שהבן שלו הסב את תשומת לבו.

השתתף באליפות ארה"ב באתלטיקה למאסטרס | צילום: יוטיוב

זה קרה בינואר האחרון, כשרטיין חגג את יום הולדתו ה-75 ואז דברים החלו להיראות קצת אחרת. הוא נרשם לאליפות ארצות הברית באתלטיקה למאסטרס (ותיקים) גם באולם וגם באצטדיון אבל הקורונה הרסה את כל התכניות שלו לנסות ולעשות משהו שאפשר להתגאות בו.

למזלו של רטיין בעיר לינקולן שבנברסקה ארגנו ב-9 באוגוסט מרוץ קהילתי למרחק של מייל ושם הוא הצליח להביא לידי ביטוי את העבודה הקשה באימונים וגם לשבור את השיא האמריקאי במייל (1.6 קילומטר) לגילאי 75-79 כשקבע 5:59.18 דק'. הוא הצליח לקזז לא פחות מ-17 שניות מהשיא הקודם שנקבע ב-2017 ואין ספק שזה היה ביצוע מרשים של נגטיב-ספליט לאור העובדה שלחצי המרחק הוא הגיע בדיוק אחרי 3:00 דקות.

"היה לי ספרינט מצוין בסיום ויכולתי לראות מולי את המספרים על השעון הגדול, מה שנתן לי מוטיבציה לרדת מ-6 דקות", אמר בסיום רטיין שבעברו היה אתלט בבית הספר התיכון, אבל עזב את הספורט עד גיל 35 ומאז הוא רץ באופן קבוע אבל לא יותר מדי, כלומר הוא משתדל שלא לעבור קילומטראז' שבועי אבל איכותי של 20 מייל (32 קילומטרים). הוא מספר שבתור פיזיותרפיסט הוא ראה יותר מדי רצים שהתאמנו חזק מדי או יותר מדי.

רטיין שאף פעם לא יוצא לריצות ארוכות ובדרך כלל רץ 4 מיילים בכל אימון, אומר שאת הפציעה הראשונה שלו הוא חווה רק בשנה שעברה וגם אז היה מדובר בשריר ירך תפוס. כמובן שהוא דואג לשלב גם אימוני כוח בשגרת האימונים שלו.

הוא מתחרה בעיקר במרוצי מסלול למרחקים בינוניים עד 5 קילומטרים ו-6 שבועות לפני מרוץ הוא מבצע אימונים שכוללים ריצת טמפו של 3 קילומטרים בקצב חזק ואימוני אינטרוולים עם חזרות של 200 עד 400 מטר על המסלול. לפני שנה הוא השתתף באליפות ארצות הברית למאסטרס בקטגוריית הגיל הקודמת ורץ 1,500 מטר בזמן של 5:25.26 דק' וסיים שני. זה מה שגרם לו להבין שהוא יכול לככב בקטגוריית הגיל הבאה שלו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג