רוכבי תל אביב פגשו את הפוליטקה בטורקיה

קבוצת האופניים "רוכבי תל אביב"  (TACC) יצאו לשני מרוצי קטעים בטורקיה. במרוץ הראשון הם גילו כי נבחרות מסוריה ועירק משתתפות ושתיהן פרשו מיד לאחר הקטע הראשון בגלל השתתפות הקבוצה משיראל. מארגני המרוץ הסבירו לישראלים כי אינם יכולים לוותר על הנוכחות של העירקים והסורים בטור השני ובקשו "יפה" מהישראלים לא לבוא למרוץ השני. נמרוד דובינסקי, מנהל מועדון רוכבי תל אביב, מביא את הסיפור המלא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


קבוצת האופניים "רוכבי תל אביב"  (TACC) יצאו לשני מרוצי קטעים בטורקיה. במרוץ הראשון הם גילו כי נבחרות מסוריה ועירק משתתפות ושתיהן פרשו מיד לאחר הקטע הראשון בגלל השתתפות הקבוצה משיראל. מארגני המרוץ הסבירו לישראלים כי אינם יכולים לוותר על הנוכחות של העירקים והסורים בטור השני ובקשו "יפה" מהישראלים לא לבוא למרוץ השני. נמרוד דובינסקי, מנהל מועדון רוכבי תל אביב, מביא את הסיפור המלא

מאת:נמרוד דובינסקי- מנהל מועדון רוכבי תל אביב


איגוד האופניים הטורקי מארגן השנה סדרת טורים בינלאומיים, כדי לקדם את הרוכבים שלו בסבב הקונטיננטלי האירופאי, ובדרך זו לזכות בכרטיס לאולימפיאדה. עבורנו, להתחרות בטורקיה זו הזדמנות טובה. הרמה מתאימה לנו והעלויות אינן גבוהות.
בעבר ניצלנו הזדמנות זו חמש פעמים – בשנת 2005, ב- 2007 פעמיים, ב- 2010 והשנה בטור טרקיה. במאי 2010, במהלך הטור הראשון של טרקיה, יו"ר האיגוד הטורקי הזמין אותנו להשתתף בטורים נוספים שמתקיימים בהמשך השנה. בעקבות אירועי המשט לא מימשנו את ההזמנה לשוב ולהתחרות ב 2010 בטורקיה. השנה הוזמנו להשתתף בסדרה של 7 טורים כאשר לטור שמתקיים במאי – הטור של טרקיה, יש טור אח שמתקיים שבוע מאוחר יותר. אישרנו השתתפותנו בשני טורים – טור טרקיה וטור איספרטה.

ב- 24 במאי, יומיים לפני תחילת טור טרקיה, כאשר נחתנו באיסטנבול ראינו שנבחרת עיראק הגיעו להשתתף בטור. למחרת בישיבת מנהלי הקבוצות גילינו שמשתתפות מלבדנו עוד 9 קבוצות, אחת מיוון, אחת מרומניה, אחת מגאורגיה, ארבע מטורקיה, אחת מעירק ואחת מסוריה. בסיום הישיבה הצגתי עצמי בפני ראשי המשלחות הסורית והעיראקית, ברכתי אותם בהצלחה והם ברכו אותי חזרה. למחרת, בשלב הראשון של הטור, גילינו שהסורים לא מזנקים למרוץ. העיראקים כן זינקו ודקות ספורות לפני הזינוק אפילו הצטלמנו איתם וסיפרנו להם על המוצא של רועי קאפח ואליעד דניאל. האווירה הייתה נעימה ולא פורמאלית.

לשלב השני העיראקים לא זינקו והשמועות אמרו, שכמו הסורים, גם העיראקים לא משתתפים בטור בגלל נוכחותנו. לא בדקנו עם המארגנים את הסיבה הרשמית לאי השתתפות העירקים והסורים אך המידע שקיבלנו משני מקורות אישרו שנוכחותנו לא מאפשרת להם להשתתף. מידע נוסף לא רשמי שקיבלנו דיבר על כך שבטור הבא הישראלים לא ישתתפו והסורים כן. מידע הפך היות משמועה לממשי יותר כאשר גילינו שהמשלחות הסורית והעיראקית נשארו בטורקיה ולא חזרו למדינות שלהן.


רוכבי תל אביב, בשבת 4 במאי 2011, התחרו במרוץ בר לב במקום בטור בטורקיה
צילום: אייל דולין


מיד בסיום השלב הרביעי והאחרון זומנתי יחד עם אריה ברץ, לשיחה עם סגן ראש האיגוד הטורקי מר אבדורחמן אצ'יקלין. הוא הציג בפנינו בפעם הראשונה באופן רשמי את הסיבה לאי השתתפות הסורים בטור ולפרישה של העירקים לאחר השלב הראשון. הסיבה לכך הייתה נוכחותנו שלא מאפשרת להם להשתתף בטור. הבהרתי לו שלא כך הדבר מהצד שלנו אלא להפך. אנחנו מוכנים להתחרות איתם בדיוק כפי שעשינו ב- 2007 בטור הנשיאותי הטורקי עם נבחרת אירן. מר אצ'יקלין אמר לנו שההתניה של הסורים והעיראקים אינה מקובלת עליו והוא לא מוכן לערב פוליטיקה וספורט. יחד עם זאת הוא אמר שיש לו בעיה עם ההשתתפות שלנו בטור השני – טור איספרטה – נוכח שני נושאים:
הראשון- בגלל שהסורים והעיראקים לא מוכנים להתחרות איתנו, ישנה כמות בלתי מספקת של קבוצות בינלאומיות, לכן כדי שהטור יוכר ע"י ה- UCI חייבות להשתתף כמות קבוצות מסוימת ואם אנחנו משתתפים, העירקים והסורים לא ישתתפו ואז חסרה לו קבוצה אחת.
הנושא השני הוא שנוכח התחממות היחסים בין טורקיה לסוריה ובין טורקיה לעירק, הוא קיבל הוראה ממשרד החוץ לפתור את הבעיה שבה הסורים והעירקים לא ישתתפו בטור השני- טור איספרטה.

הבקשה של מר אצ'יקלין הייתה שנעזור לו לפתור את המצב הבעייתי על ידי כך שנוותר על השתתפותנו בטור איספרטה. הוא אמר שנפוצה על הפרשי עלויות כרטיסי הטיסה הנובעות בהקדמת חזרתנו ארצה וביטול כרטיסים של שלושה רוכבים שתוכננו להגיע מישראל לטור זה. העליתי הצעה שתוזמן קבוצה מבולגריה השכנה כדי לפתור את עניין הקבוצות הבינלאומיות אך היא נדחתה על ידו. האפשרות היחידה שנותרה לנו שהייתה גם האפשרות היחידה שהוצעה לנו היא לוותר מרצוננו על השתתפותנו בטור כדי שהמצב הבעייתי שהוא נקלע אליו ייפתר לשביעות רצון הממונים עליו ממשרד החוץ.

אמרתי לו שאני אעדכן את איגוד האופניים הישראלי בנושא
לפני שאני עונה לו לגבי השתתפותנו בטור איספרטה. התקשרתי לארץ ליושבת ראש האיגוד בוני אשל ועדכנתי אותה בפרטים ומנקודה זו התקשורת התקיימה בינה לבין מר אצ'יקלין. במהלך ההתדיינות בין הצדדים ב- 24 השעות הבאות לא היה שינוי בבקשה שלו והקבוצה חזרה לארץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג