רוכבים 60 למדינה בדרום אפריקה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ארז אזרחי




משלחת של שישה רוכבים מבית שמש ומטה יהודה ייצגו את ישראל באירוע רכיבה ביוהנסבורג לכבוד 60 שנים למדינת ישראל. למרות הסכנות הכרוכות במסע שכזה הביקור היה מוצלח ואף מעבר למצופה. לרכב קרוב לגוב אריות ושאר חיות הפרא נשמע קצת הזוי, לא?









משלחת של שישה רוכבי אופניים מבית שמש ומטה יהודה מטעם "שותפות 2000" יצאה באמצע יוני לביקור ורכיבה בדרום אפריקה, במטרה לייצג את ישראל באירוע רכיבה ביוהנסבורג לכבוד 60 למדינת ישראל, ולעודד את רוכבי האופניים היהודיים מדרום אפריקה לבוא לישראל ולהשתתף באירועי אופניים בישראל בכלל ובאזור מטה יהודה ובית שמש בפרט.



במשלחת השתתפו רוכבי אופנים מבית שמש ומטה יהודה: סימה מנורה, עולה מארה"ב, תושבת בית שמש תכשיטנית ורוכבת שטח; זאב מוסקוביץ, גם הוא תושב בית שמש, החל לרכב רק לפני שנה בהמלצת רופא הספורט ד"ר יוני ירום לאחר פציעה קשה; אילן ולני ממסילת ציון, חבלן במשטרה, רוכב כביש ושטח; אלון כהן מגבעת ישעיהו, צעיר הרוכבים במשלחת, אדריכל ורוכב פרי-רייד נלהב; עלא ברהום, תושב עין רפא, מהנדס בעיריית ירושלים מדריך אופניים ורכז הנוער של עין רפא; ואנוכי ד"ר ארז אזרחי ממושב מטע, מנהל 'גלגלי אהבה' מסע האופניים למען ילדי בית חולים אלין וחבר נבחרת ישראל בניווט אופני הרים. המשלחת הייתה מגוונת ביותר ולמעשה ייצגה את הקשת האנושית הרחבה שניתן למצוא באזורינו – דתיים וחילונים, יהודים וערבים, צברים ועולים, רוכבי כביש ורוכבי שטח…



הגענו לדרום אפריקה ביום רביעי וזכינו לקבלת פנים חמה במרכז "ביחד" של הקהילה היהודית ביוהנסבורג. המארחים אמרו כי ביקור באפריקה אינו שלם ללא תצפית על בעלי החיים. על כן, דבר ראשון לאחר קבלת הפנים המרגשת, נסענו לצפות על אריות ועוד בעלי חיים בפארק האריות ליד העיר. זהו מעין ספארי עם אריות, זברות, ג'ירפות, כלבי פרא ועוד. התרגשנו במיוחד להיכנס למתחם גורי האריות ללטפם ולשחק עימם.




בית ספר קינג דיויד לינקספילד


סוואטו היא עיר אפריקאית גדולה הסמוכה ליוהנסבורג. למעשה זהו רצף מיושב אדיר ממדים שנקרא בעגה המקומית "טאונשיפ" – שילוב של כפר ועיירה. נראה שבדרום אפריקה אוהבים קיצורים, ולכן ליוהנסבורג יקראו Joburg וסוואטו היא פשוט הקיצור שלSouth West Township כלומר המרחב המיושב הדרום-מערבי, בגלל מיקומו לצד יוהנסבורג.



הרושם הכללי הוא שבדרך כלל, כף רגלו של לבן מקומי לא תדרוך פה, מרוב פחד וחשש שנובע מאין-ספור סיפורים על מאורעות מהעבר הקרוב והרחוק. אולם אנו זכינו לבילוי מרתק בן ארבע שעות על גלגלי אופניים בסמטאות ובפינות הנסתרות. הסיור החל בביקור בפאב מקומי – סככת פח עלובה ביותר בגודל של 3X4 מטר בה מקובצים כמה עשרות מקומיים ומעבירים דלי בירה מקומית ופשוטה וצוחקים בזולו ועוד בליל של שפות מבין 11 השפות הרשמיות של המדינה.



אחרי לגימה זהירה המשכנו בסיור המשלב רכיבה בסמטאות וביקורים חטופים בבתים ונקודות עניין. להפתעתנו, האנשים ברחוב היו ידידותיים להפליא, ואף שמחו מאוד לדבר ולשתף בצרותיהם. העוני גדול מאוד ומצבם הפוליטי, למרות הפלת משטר האפרטהייד, נותר עגום להחריד. אולם נראה שהם לא עושים הרבה כדי לצאת ממצב זה, וממשיכים להתבוסס בביוב הזורם באדמה סביב הצריפים והילדים מסתובבים ולא הולכים לבתי הספר.



יוהנסבורג Joburg


אחרי הסיור בסוואטו, ערכנו סיור רכוב ביוהנסבורג, הפעם רק במכוניות עם חלונות סגורים ודלתות נעולות. שטחה של יוהנסבורג משובץ בבתי ענק סגורים בחומות גבוהים. מצדי הרחובות השקטים והנאים רואים קילומטרים של חומות גבוהים עם שערי ברזל ושומרים. החיים מתנהלים בעיקר בבתים פנימה, ונדיר לראות לבנים מסתובבים ברחובות ברגל. הבתים אמנם גדולים ועשירים, אבל סגנון החיים כה שונה וזר שקשה להבין.



יוהנסבורג Joburg


ביום שישי הוזמנו לשאת דברים בפני תלמידי בית הספר קינג דיויד לינקספילד, אחד מבתי הספר הותיקים והמפורסמים בעיר, אשר אירח מכובדים רבים מישראל החל מבן גוריון, משה דיין, יצחק רבין ועוד. לפני קהל של מאות התלמידים סיפרנו מעט על עצמנו כישראלים וכרוכבי אופניים. עלא סיפר כיצד הוא נעזר באופניים כדי למשוך את הנוער של עין רפא לעשייה חברתית חיובית וערכית, ושבזכות האופניים הם מקיימים מפגשים עם נוער יהודי שאינם מכירים. אלון ואילן תיארו את חוויותיהם כחייל משמר הגבול וכחבלן במשטרה בהתאמה. סימה סיפרה על רכיבה בישראל ועל השתתפותה כרוכבת במסע גלגלי אהבה למען ילדי אלין. ארז הוסיף על גלגלי אהבה, וסיפר כיצד מגיעים אליו רוכבים מכל העולם על מנת לגלות את ישראל בשבוע רכיבה מיוחד ומגייסים תרומות למען ילדי בית החולים אלין.



המעגל נסגר בדבריו של זאב, אשר תאר בהתרגשות כיצד התגלה ברגלו גידול בגיל 11 שבעקבותיו כמעט כרתו אותה, אך למזלו הגיע לבית חולים אלין ושם בזכות טיפול מסור וחדשני הצליחו להציל את הרגל. רק עכשיו לאחר שנים רבות של חלומות ובזכות המלצה של רופא ספורט הוא החל לרכב, והיעד שלו הוא להצטרף למסע על מנת לתרום חזרה לאלין ולסגור את המעגל.



שבת בבוקר


בשבת בבוקר הצטרפתי למספר רוכבי שטח לרכיבה של כ-40 ק"מ לאורך Braamfontein Spruit Trail – "ספרויט" פירושו ערוץ נחל קטן. בפועל, מצאתי נהר שוצף עם מפלים ופינות חמד שאצלנו היה מקבל תואר של פארק לאומי. לאורך הנהר נפרש על פני קילומטרים רבים שביל צר ארוך ויפה שבסופי שבוע מקבץ אליו רוכבי אופניים רבים. אלו מברכים זה את זה בחולפים ב- Howzit מהיר, הקיצור המקומי של How is it.






סינגל ארוך









מעבר נחל





רוכבים לכבוד ישראל


ביום ראשון התקיים האירוע המרכזי לכבודו הגענו לדרום אפריקה – הרכיבה לכבוד ישראל. בשעה 7 בבוקר התקבצו כ- 250 רוכבי אופניים יהודיים מיוהנסבורג לאירוע הראשון מסוגו בדרום אפריקה. המסלול באורך 12 ק"מ יצא מבית ספר קינג דיויד לינקספילד בינות לבתים הענקיים של השכונות הסמוכות. היעד היה לגמוע חמישה סיבובים כלומר 60 ק"מ לציון 60 לישראל, אך המארגנים אפשרו גם לעשות פחות סיבובים.



הכבישים לא נסגרו הרמטית אבל לאורך הנתיב המסומן כהלכה היו מרשלים רבים אשר סימנו לרכבים לעצור ואפשרו זרימה בטוחה וחלקה. הרגשנו את ההתלהבות הרבה של הרוכבים ושמחנו להיות חלק בלתי נפרד מהרכיבה, הרכיבה למען המטרה הייתה ללא ספק רגעי השיא של המשלחת, בעזרת הרכיבה על אופניים הבאנו ליהודים מדרום אפריקה את אווירת ארץ ישראל בתקווה שבפעם הבאה שנרכב יחד נעשה זאת על אדמת ארץ ישראל.



ברצוני להודות בשמי ובשמם של סימה ועלא – חברי מועדון רוכבי שמשון, וכן אילן, זאב ואלון לשותפות 2000 – בית שמש ומטה יהודה – אשר שלחו אותנו לחוויה מיוחדת זו, ולמשפחות המארחות שפתחו בפנינו את בתיהן ואירחו אותנו נהדר.



ונסיים בברכת פרידה הנפוצה בדרום אפריקה – See you just now. אל תטעו לחשוב שפירושו הוא שנתראה כעת, אלא יותר כמו "בעוד רגע" בעברית, רגע שיכול להמשך גם שעה ויותר, אך בוא יבוא.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג