רוכבים בידידות במדבר

כל תלמידי כיתות ח’ בבתי הספר של המועצה האזורית אבו בסמה זכו במהלך חול המועד לאפיקומן מיוחד – 800 זוגות אופני שטח. הכל תרומת נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין שנענה לפניית ראש המועצה, עמרם קלעג’י, כדי לאפשר גם לתלמידים הבדואים להצטרף למיזם "אופניים לכולם" של איגוד האופניים בישראל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


כל תלמידי כיתות ח' בבתי הספר של המועצה האזורית אבו בסמה זכו במהלך חול המועד לאפיקומן מיוחד – 800 זוגות אופני שטח. הכל תרומת נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין שנענה לפניית ראש המועצה, עמרם קלעג'י, כדי לאפשר גם לתלמידים הבדואים להצטרף למיזם "אופניים לכולם" של איגוד האופניים בישראל

מאת:מערכת שוונג

המיזם החינוכי חברתי הושק במהלך חול המועד בהפנינג אופניים ענק שהתקיים ביישוב אום בטין, במעמד השר לענייני מיעוטים, הפרופ' אבישי ברוורמן, ראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, ד"ר אורי שפר, יו"ר ועד היישוב אום בטין, ג'אבר אבו כיף ועשרות רוכבים מכל רחבי הארץ.

 


רוכבים בידידות / צילום: שי גיטרמן

השר לענייני מיעוטים, הפרופסור אבישי ברוורמן הדגיש בדבריו את המחויבות של המדינה להביא ליישובי הבדואים בנגב תשתיות נאותות, כבישים, חשמל ומים. "אופניים זה יפה ומשמח אבל אסור שבזה זה ייגמר" ציין השר ברוורמן ואמר כי פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שיחזיר את היקף ההשקעות הממלכתיות במגזר הערבי להיקף שהיה בזמן ממשלת רבין. "השוויון מגיע לבני ישמעאל בדיוק כמו שהוא מגיע לבני ישראל" הטעים השר ברוורמן.

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, ציין במעמד הענקת האופניים כי "אזרחי ישראל הבדואים נמצאים, לצערי, בשולי החברה הישראלית. הקרן לידידות גאה לתמוך בפרויקטים המסייעים לקידום שיווין בין אזרחי המדינה, מעצימים את דור העתיד ותורמים ליצירת גשרים בין בני כל הדתות" הרב אקשטיין פנה לשר ברוורמן וביקשו להעביר מסר לממשלה כי "עת לעשות היא. די לדיבורים ולהבטחות. הממשלה חייבת לפעול לחיזוק כלל החברה הישראלית על שלל גווניה כי רק כך נבטיח את העתיד ונביא תקווה לישראל".


צילום: שי גיטרמן

יו"ר המועצה האזורית אבו בסמה, מר עמרם קלעג'י הודה לרב יחיאל אקשטיין וליו"ר "הקרן לידידות" דבורה גנני על ההירתמות המדהימה וציין כי המיזם נועד לקרב את בני הנוער הבדואים לחברה הישראלית, לספק להם מסגרת חינוכית ומעצימה לשעות הפנאי, תוך קידום העיסוק הספורטיבי וערכים של ההגנה על הסביבה. "בשיתוף איגוד האופניים בישראל הכשרנו מדריכים מקומיים ל-25 מועדוני הרכיבה שהקמנו בבתי הספר של אבו בסמה והתרומה של הקרן לידידות מאפשרת לנו להעניק את החוויה הספורטיבית והערכית לעוד מאות תלמידים".

ראש ועד הכפר, ג'אבר אבו כף, שהפתיע את הילדים – רבים מהם בגיל נכדיו, והראה להם כיצד לרכב על אופניים עם הגב לכיוון הנסיעה, אמר בהתרגשות כי רבים מגיעים לכפרי הבדואים מדברים ומבטיחים אבל אח"כ לא כל כך מספיקים גם לעשות… "אבל לא כך קרן הידידות של הרב אקשטיין. את הרב אני פוגש היום לראשונה אבל לעשייה הברוכה שלו כבר עדויות רבות בשטח. התרומה שלך היא ברכה לכל הילדים ואני מקווה שגם הקרן לידידות וגם השר ברוורמן ימשיכו ויסייעו לראש המועצה עמרם קלעג'י להתגבר על כל המכשולים הבירוקרטים ולהאיץ את פיתוח היישובים שלנו בנגב" אמר אבו כף. 

יושבת ראש איגוד האופניים בישראל, בוני אשל ומנהל המיזם "אופניים לכולם" מטעם האיגוד, אייל הרשטיק אמרו, כי כשהוקם המיזם "אופניים לכולם" זה היה החזון וכעת, בזכות הקרן לידידות אנו ניצבים בפני הגשמתו. אשל והרשטיק הזמינו את קהילת רוכבי האופניים מכל המגזרים והדתות לבוא ולקחת חלק בפעילות כחלק מדו-קיום על גלגלים". 

מנהל אגף הספורט והנוער באבו בסמה, עלי אלהוושלה, הוסיפו כי אומנם אפשר שמקרב הנערים הללו יצמח הלאנס ארמסטרונג הבא, אבל חשוב לא פחות שמיזם האופנים יהווה עבור בני הנוער הבדואים אמצעי נוסף לגיבוש מנהיגי הקהילה לעתיד לבוא. איגוד האופניים בישראל מברך על פרוייקט חשוב זה ומודה לרב יחיאל אקשטיין – הקרן לידידות על תרומתה, אשר בלעדיה, לא היה יוצא מיזם ייחודי זה לדרך ולכל העושים במלאכה חשובה זו.

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג