ראיון עם ראש העיר לקראת מרוץ חיפה

  ראש עיריית חיפה - יונה יהב: בראיון בלעדי לקראת המירוץ הוא היה זה שהחיה את מרוץ חיפה אחרי הפסקה של שנים. הוא מאמין כי בכל המתקשר לספורט ולתרבות, חיפה צריכה להיות עיר יוצרת ולא עיר שמעתיקה. הוא רוצה להביא תחרויות טריאתלון בינ"ל לחיפה, ולא, הוא אינו מתכוון לרוץ במרוץ חיפה בקרוב. קבלו את יונה יהב, ראש עיריית חיפה, בראיון חגיגי, רגע לפני שמרוץ הבית שלו יוצא לדרך.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

  ראש עיריית חיפה – יונה יהב: בראיון בלעדי לקראת המירוץ

הוא היה זה שהחיה את מרוץ חיפה אחרי הפסקה של שנים. הוא מאמין כי בכל המתקשר לספורט ולתרבות, חיפה צריכה להיות עיר יוצרת ולא עיר שמעתיקה. הוא רוצה להביא תחרויות טריאתלון בינ"ל לחיפה, ולא, הוא אינו מתכוון לרוץ במרוץ חיפה בקרוב. קבלו את יונה יהב, ראש עיריית חיפה, בראיון חגיגי, רגע לפני שמרוץ הבית שלו יוצא לדרך.

מאת:אילן גולדמן

כהקדמה לראיון הקצר אותו ערכתי עם יהב, אני רוצה להתוודות: אני חיפאי. ראיון עם ראש העיר ממנה אני מגיע, בא אני גר כיום, ובה אני מעביר מידי שבוע, שעות גדושות בפעילות גופנית, כמוהו כסגירת מעגל ישן. בעברי הייתי רוכב אופניים שייצג את העיר, ומאז שאני זוכר עצמי מקוננת בי תחושה לא נעימה, כי העיר תמיד הייתה למקדש פולחנו של הכדור. הראיון נתן לי הזדמנות פז, לברר שאלה שמעסיקה אותי וספורטאים טובים רבים מסביבי: לאן נושבות הרוחות האירוביות באחת מהערים היפות בצפון, אשר כה עשירה בתשתיות טבעיות המותאמות לענפינו שזה זועק. 
המסקנות לשיפוטכם

כבוד ראש העיר, השנה זוהי ההזנקה ה-14 של מרוץ חיפה. נראה כי מתחילה להיווצר כאן מסורת

לפני 3 שנים חדשתי את מרוץ חיפה אחרי הפסקה ארוכה. השנה אנו צופים כי 6000 איש ייקחו חלק במרוץ. המסורת של המירוץ היפה הזה לא תיפסק ואפילו תורחב. בסופו של דבר, אלפי אנשים מעורבים ועוסקים בריצה ברחבי העיר, זהו דבר שאנו נתקלים בו יום יום ורוצים לקדמו.


חיפה: מבט מהכרמל
צילום: david Shankbone

מרוץ חיפה הוא מרוץ של 10 ק"מ בלבד והנפח שלו מוגבל. האם יבוא היום בו נראה מרתון או חצי מרתון קורם עור וגידים בחיפה?

מרתון בהחלט נמצא על שולחן הדיונים, אך האמת שאיני יודע עדיין לתת תשובה בנושא. אנחנו רוצים שחיפה תזוהה עם הטריאתלון ואנו מאוד מתלבטים בין זה לבין מרתון או חצי מרתון. 

באופן כללי חיפה חותרת לכיוון הספורט, וחיפה היא עיר של ספורט. אנו בונים מתקני ספורט מהמובילים באירופה (אצטדיון כדורגל חדש במבואות העיר) ומשפצים את אלו הקיימים (היכל הספורט). לאחרונה חנכנו מרכז שייט חדש ואף ערכנו תחרויות בין לאומיות בעיר: כמו אליפות אירופה באופני הרים שהתקיימה במורדות נחל אזוב.
אנחנו מתכוונים להפיק את האירועים הספורטיביים ולהשקיע את הכספים הנחוצים. אנחנו ממצבים את חיפה כעיר שיכולה לארח אירועי ספורט בקנה מידה בין-לאומי וזו מטרתנו.


האם "הבאז" שהמרתונים בת"א וירושלים יצרו אינו מפתה אותך? אחרי הכול ראשי הערים היו מעורבים בכל פרט בהפקה ובתכנון שהביאו להצלחה של אירועי הענק הללו

אני לא מאמין שצריך להעתיק משהו שקיים. אלא ליצור משהו חדש ושונה. לכן הבאת הטריאתלון הבינ"ל לחיפה מאוד נראית לי. גם בתחום התרבות, חיפה היא עיר חלוצה שאינה מעתיקה מאחרים. לאיזו עוד עיר יש את "צאו בחוץ," או "קלבת שבת" (אירועי תרבות מקומיים) אני מעדיף כי חיפה תארח טריאתלון בינ"ל וארועי ספורט ענקיים בקנה מידה בינ"ל מאשר תעתיק משהו שכבר קיים. 




יונה יהב: "לא מאמין בהעתקת אירועים"
צילום: jim greenhill

הרבה דובר על ספורט בראיון, אך האם יונה יהב עוסק בעצמו בספורט?

לא מאז צעירותי. כשהייתי יותר צעיר אמנם שיחקתי כדור-מים ושחיתי, אך מאז ועד היום לא עסקתי בספורט. רואים קצת על הכרס שלי הייתי אומר (יהב צוחק).


האם נראה אותך יום אחד בתור ראש עיר משתתף כרץ מן המניין במרוץ חיפה?

בוא נגיד את זה ככה, אני אמשיך בקרוב להיות זה שמחזיק את האקדח ומזניק אתכם למרוץ. אין לי תכניות לרוץ בקרוב.

בסוף הראיון שאל אותי יהב "מה אני מרגיש שחסר לי כספורטאי חיפאי." התשובה הייתה: "עוד, עוד, עוד ועוד"… יהב הבטיח כי כל עוד הוא מנווט את הספינה הוא יעשה כל שביכולתו לקידום הספורט בעיר.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג