קטוע רגל שלא נותן למוגבלות לעצור אותו ירכב בגראן פונדו

הגראן פונדו ערד-ים המלח הוא מסלול מפרך המזמן אליו גם רוכבים מקצועיים, אך גם רוכבים חובבים - אחד כזה הוא עופר שטל שמספר, "מבחינתי הרכיבה היא כמו סם"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מרוץ האופניים גראן פונדו (Gran Fondo) ה-5 יוצא לדרך בערד-ים המלח ב-2 במרץ ולרגל המאורע אספנו סיפורים מדהימים, של אנשים שמתגברים מדי יום על מכשולים, שנלחמים עם הספורט במוגבלות ונורמות חברתיות, שעשו שינוי יוצא דופן בחייהם בזכות האופניים. בשבילם מעלה העקרבים שבסוף המסלול הוא רק עוד אתגר שמצטרף לשורה רבה של הצלחות: אחד מהם הוא סיפורו של עופר שטל ממושב בית אלעזרי.

"זה החופש" | צילום: מאיר לביא

הסיפור של רינה גבאי לקראת הגראן פונדו

עופר שטל, יפתח את מרוץ טור ערד במסגרת מרוץ האופניים גראן פונדו ה-5 ב-2 במרץ יחד עם רוכבים מעמותת The Next Step, הפועלת למען גיוס כספים עבור קטועי רגליים. שטל, 47, נשוי ואב ל-3 ילדים, הוא קטוע רגל שלא נותן למוגבלות לעצור אותו, עבד בעבר במחלקת הביטחון של אל על. תאונת אופנוע ברומא קטעה את רגלו השמאלית בגיל 25 ומאז החל בתהליך שיקום מפרך. כיום הוא עובד כמדריך אופניים במשרה מלאה בעמותת "אתגרים" ומאמן גם קבוצות פרטיות באזור. בין לבין הוא מעביר הרצאות מוטיבציה המלמדות את המשתתפים איך ניתן להתגבר על מכשולים בעזרת הספורט.

להתגבר על מכשולים בעזרת הספורט

אל הרכיבה הגיע לאחר שהתנסה בשחייה והשתתף בתחרויות בינלאומיות ופרש, עבר לענף האופניים בשנת 1996, אבל גם פה ההתחלה היתה קשה. הוא התייאש והחליט לזנוח את הנושא. לפני 13 שנה עבר לגור במושב בית אלעזרי והחליט לחזור לכושר. כשגילה את השטח זה כבר הפך לחלק ממנו, תחילה התאמן לבד אך עד מהרה הצטרף לקבוצה והחליט להפוך את התחביב למקצוע. "מבחינתי הרכיבה היא כמו סם", הוא מספר, "זה החופש, האפשרות לכסות תוואי שטח מגוון. היכולת הקסומה לעלות על כלי ולעבור מרחקים וגבהים, לכסות אזורים גאוגרפיים ולחוות תחושה של העצמה אישית גדולה ביותר. אני לא עושה לעצמי שום הנחות בגלל הנכות וזה נותן לי תחושה של עצמה והצלחה".

עופר שטל לקראת גראן פונדו | צילום: אלבום פרטי

שטל ירכב בגראן פונדו, מרוץ בינלאומי שסוחף אליו רוכבים מהארץ ומהעולם במסגרת רכיבה לא תחרותית על מסלול כיומיים לפני האירוע הגדול. יחד עם עמותת The next ride , לצד רוכבים ישראליים ובינלאומיים ירכב עופר וחבריו במטרה לעודד איסוף תרומות לעמותה המסייעת לקטועי איברים וגפיים בישראל.

עמותת The Next step הוקמה על ידי הקרן הרפואית בישראל ב2015 כדי לתמוך ולסייע לילדים ולמבוגרים שעברו קטיעת גפיים ונעזרים בפרוטזות. בין הנתמכים בעמותה ישנם חיילים, נפגעי טרור, נפגעי תאונות דרכים ותאונות עבודה וקטועים בעקבות מחלה. העמותה שמה לה למטרה להעלות את המודעות לצרכיהם של קטועי הגפיים בישראל ובנוסף להציע תמיכה נפשית, טיפולית וסיוע טכני ברכישת פרוטזות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. אחת מהדרכים שבחרו על מנת לגייס משאבים לטובת פעילות העמותה, היא באמצעות חיבור למרוץ מיוחד שיתווסף למרוץ הגראן פונדו ערד-ים המלח 2017. המרוץ נקבע ליום חמישי על מנת לאפשר גם לרוכבים שומרי שבת לעשות את המסלול וליהנות מסיור חווייתי בישראל. כך תגיע לכאן קבוצת רוכבים-מתנדבים הישר מארה״ב וביחד יגייסו סכום נכבד עבור פעילות העמותה.
לדברי סם ולדמן יו״ר העמותה: "אנו רואים חשיבות עצומה בסיוע לקהילת הקטועים בישראל באמצעות פעילות ספורטיבית שתתבצע הן על ידי מי ששפר מזלם והם מסוגלים לעסוק בה והן על ידי קבוצת רוכבים שהם קטועים בעצמם המעוניינים בשיפור התפקוד הגופני שלהם. בנוסף, מצאנו שותפים נהדרים לדרך שלקחו על עצמם לסייע לנו להביא את דבר קיומה של העמותה לתודעה באמצעות המרוץ והחשיפה הרבה שהוא מקבל בתקשורת בארץ ובחו"ל ואנו אסירי תודה על ההזדמנות".

להרשמה באתר האירוע היכנסו לכאן
לפייסבוק התחרות היכנסו לכאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג