קבוצת סאקסו בנק בגליל המערבי

במסיבת עיתונאים שנערכה במלון אסיינדה,ליד מעלות, הצהירו רעיה שטראוס, אלון ניסן (מנכ"ל אפקטיב) לצד באירנה ריס (הבעלים ומנהל קבוצת סאקסו בנק) ואלברטו קונטאדור (מנצח הטור דה פראנס) על המטרה להפוך את הגליל המערבי למרכז עולמי של רכיבה על אופניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במסיבת עיתונאים שנערכה במלון אסיינדה,ליד מעלות, הצהירו רעיה שטראוס, אלון ניסן (מנכ"ל אפקטיב) לצד באירנה ריס (הבעלים ומנהל קבוצת סאקסו בנק) ואלברטו קונטאדור (מנצח הטור דה פראנס) על המטרה להפוך את הגליל המערבי למרכז עולמי של רכיבה על אופניים

מאת:יאיר בן עמי


לפני מספר שנים נעמד ילד מול הוריו והצהיר כי הוא יהיה הרוכב הישראלי הראשון בטור דה פראנס. הבוקר, 30 בחודש נובמבר 2011, ישב אותו ילד במסיבת עיתונאים לצד שני מנצחי טור דה פראנס וההתרגשותו הייתה בולטת. הילד מסלון הוריו הוא רן מרגליות והבוקר הוא נראה רוכב ברחבי הגליל המערבי לצד הרוכבים מאחת הקבוצות המובילות העולם ושני מנצחי טור דה פראנס.


מסיבת העיתונאים. קונטאדור שני מימין לצידו של איספרו מנהל קבוצת ישראל גו פרו. ביארן ריס עם האוזניות במרכז ולצדו רעיה שטראוס. אלון ניסן שלישי מימין, טרי גרינווד לצידו ומרגליות קיצוני משמאל.


במסיבת העיתונאים, אשר נערכה במלון אסיינדה במעלות, הצהירו כל המשתתפים על הכוונה להפוך את הגליל המערבי למרכז רכיבה עולמי על אופניים. רעיה שטראוס סיפרה על כך שנולדה בגלילה המערבי, החיבור שלה למקום ורצונה להביא פעילות תרבותית לאזור: "לאחר בדיקה של שנתיים הבנו שקידום דרך תיירות יוצרת תקדם את הגלילה המערבי ודרך הביקור של קבוצת האופניים הטובה בעולם נקווה להפוך את הגליל המערבי למרכז עולמי של אופניים".


קבוצת סאקסו בנק. ביארן ריס קיצוני משמאל מחבק את רן מרגליות


אחד האנשים המרכזיים בפרויקט הנרקם הוא אלון ניסן, מנכ"ל חברת אקטיב, שאימץ את רן מרגליות לפני כמה שנים. ניסן פתח את דבריו לרוכבי קבוצת סאקסו בנק: "אם תשרדו את מה שמחכה לכם כאן בוודאי תנצחו בגרנד טור". על רן מרגליות אמר ניסן: "רן הוא פטריוט אמיתי ונשמה שמשך אותנו למסע הקסום הזה". על קבוצת סאקסו בנק אמר ניסן: "גיליתי קבוצה של אנשים מדהימים וכבוד לנו שהם באו. המטרה לקדם, דרך האופניים, שהפך ממש לספורט לאומי בישראל והקבוצה תהה כשגרירה של ישראל".

בהמשך סיפר ניסן כי נוצרה חברות של ממש בין ביארן ריס לרעיה שטראוס וגם עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת. על החברות עם ברקת סיפר ניסן: "נוצרה חברות אישית בין ריס לברקת וזו הולידה תחרות בעיר העתיקה, אני מקווה שהיא תהפוך לבינלאומית".בהמשך הוא פנה לקונ טאדור ואמר לו: "הבנתי שהשם שלך הוא רואה חשבון אז אחרי שתפרוש תזכור שתמיד אנחנו מחפשים אנשים טובים בחברה שלנו"


חואן חוזה הידו, המאיץ המצטיין של סאקסו בנק, לפני אימון פתיחת העונה



רן מרגליות היה מאוד נרגש במהלך מסיבת העיתונאים ולהתרגשותו הוסיפו המילים שהרעיפו עליו ריס וניסן שאמר: "כל מה שקורה כאן זה מהחלום של רן". מרגליות עצמו אמר שזו התחלה של הגשמת חלום.

אלברטו קונטאדור היה מרכז ההתעניינות של התקשורת. כשנשאל על התוכניות לשנה הבאה הוא אמר כי המטרה היחידה היא הניצחון בטור דה פראנס ואולי הוא ישתתף גם בוואלטה א'אספנייה.


ביארן ריס מכוון את האופניים לפני היציאה לאימון


לאחר מסיבת העיתונאים ניגש אליי טרי גרינוולד, מנכ"ל "קבוצת ריס"
(הקבוצה שבבעלות ביארן ריס ונקראת סאקסו בנק). במהלך מסיבת העיתונאים בקשתי כי יסביר מדוע בחרו ברן מרגליות כרוכב בקבוצה למרות שהיגעה ממדינה בלי מסורת ועומק של רוכבים או תחרויות. ריס עצמו השיב באופן מאוד דיפלומטי וגרינווד ביקש שנשב לדבר על השאלה: "אני לא בטוח שהבנו את השאלה וחשוב לנו לבהיר את הנושא". כשהסברתי לגרינווד על המשמעות, עבור ענף האופניים בישראלי, בעצם החתמתו של רוכב ישראלי בקבוצה לצד מנצח טור ובניהול מנצח טור הוא הסביר: "יש לנו פניות מברזיל,ארגנטינה, יפן ורוכבים מכל העולם. אנחנו לא מחפשים כוכבים אלא בני אדם מיוחדים וכנית שיתאימו לקבוצה וכדי לחזק את היחד של הקבוצה. ריס הכיר את רן לפני כמה שנים כשביקר בישראל ולפני כמה זמן ניתנה לנו הזדמנות להכיר אותו יותר טוב ואז הייתה לנו הרגשה לגביו. הוא מאוד מיוחד ומלא באמביציה וגילינו שהוא מתאים לקבוצה".


קונטאדור ביציאה לאימון ראשון של עונת 2012


עוד לפני מסיבת העיתונאים התבקשנו (נציגי התקשורת) לא לשאול על המשפט בו מעורב אלברטו קונטאדור ועל ההרגשה של הרוכבים בעקבות נפילת הטילים על הגליל בימים האחרונים. אבל בשיחה אישית עם גרינווד העליתי את השאלה: "שמענו על הטילים עוד לפני שעלינו למטוס ואם זה היה מונע מאיתנו להגיע זה היה טראגי. לא היה סיכוי שנשנה את התוכניות שלנו בגלל מעשים כאלו ואנחנו כאן כדי להראות שיש חיים נורמאלים כאן".

ביום שישי, 2 בחודש דצמבר, יתגייסו רוכבי קבוצת סאקסו בנק לבניית בית ספר לאופניים בעכו. הרוכבים ישתתפו פיזית בבניית בית הספר אשר הוא פרי יוזמה משותפת עם מרכז שמעון פרס לשלום. בהמשך מתוכנן להם ביקור וקבלת פנים במשכן הנשיא שמעון פרס.


ביארן ריס בראיון לטלוויזיה



ביום שבת, 3 בחודש דצמבר, תתקיים רכיבה פתוחה של קבוצת סאקסו בנק ברחבי הגליל. במהלך הרכיבה תעצור הדבוקה באגם מונפורט לטובת טקס לזכר שלום גרוסמן ויצחק סימון שנדרסו בעת שהיו ברכיבת שבת עם חברים.


מטאו טוסאטו, מנצח קטעי טור דה פראנס וג'ירו ד'איטליה לפני האימון


מערכת שוונג ממשיכה ללוות את הביקור של קבוצת סאקסו בנק בישראל
וכל הדיווחים יועלו לאתר במהלך ימי השהות של הקבוצה בישראל.


קונטאדור משמאל עם אלוף דנמרק ניקי סורנסן

שוונג מלווה את סאקסו בנק בישראל:

כתבה 1 – קבוצת סאקסו בנק בגליל המערבי

כתבה 2 – שוונג מלווה את ביקור סאקסו בנק בישראל

כתבה 3 – קבוצת סאקסו בנק הקימה בית ספר לאופניים בעכו

כתבה 4 – מאות רוכבים הגיעו לרכיבה עם סאקסו בנק

כתבה 5 – קבוצת סאקסו בנק תזנק לקריטריום בעיר העתיקה

כתבה 6 – סאקסו בנק אצל הנשיא ומפכ"ל המשטרה

כתבה 7 – כשאומנים כובשים את העיר העתיקה בירושלים

כתבה 8 – כנס אופניים עם קבוצת סאקסו בנק

כתבה 9 – רעיה שטראוס: "מעכשיו אצפה בטור דה פראנס"

כתבה 10 – קבוצת סאקסו בנק בישראל – הסרט



יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך ראשי אתר Shvoong בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג