צפו בדרמה: התבלבלה בספירה ועדיין קבעה את תוצאת השנה בעולם

האתיופית דיריבה וולטג'י רצה 3,000 מטר בתחרות אולמות בצרפת והובילה בביטחה, אולם עצרה הקפה אחת לפני הסיום. למזלה, הצליחה להתעשת בזמן ועדיין הצליחה לנצח ולקבוע תוצאה נהדרת. צפו בריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דיריבה ווטלג'י בסיום הריצה | צילום: מתוך יוטיוב

לרצה דיריבה וולטג'י קרה השבוע אחד הסיוטים הגדולים של כל רץ מרחקים. האתיופית בת ה-20 זינקה לריצת 3,000 מטר ב-Meeting de l’Eure, תחרות גדולה באולם הנערכת בוואל-דה-רוי בצרפת, והייתה הפייבוריטית הברורה לזכייה, אולם טעות בספירה כמעט עלתה לה ביוקר.

וולטג'י התבלבלה במספר ההקפות שעברה ועצרה את הריצה הקפה אחת לפני הסיום. למזלה, אחת האתלטיות, שהייתה מכתיבת קצב בריצה ונכחה לצידי המסלול באותה עת, שמה לב במהרה לטעות ודחפה אותה חזרה אל המסלול כדי שתמשיך הקפה נוספת.

באופן מעורר השתאות, היא הצליחה לאגור כוחות להקפה מהירה אחת נוספת, על אף שניכר כי הגבירה קצב בהקפה האחרונה. לא רק שוולטג'י ניצחה את הריצה למרות הטעות, אלא שהיא שתה זאת בזמן נהדר של 8:33:44 דקות, התוצאה הטובה ביותר השנה בעולם וגם שיא אישי חדש עבורה.

צפו ברגעי הסיום הדרמטיים:

בריצה במרחקים ארוכים באולם קל יחסית להתבלבל, שכן אורך המסלול הוא 200 מטר בלבד, וב-3,000 על הרצים לעבור 15 הקפות. אם לא הייתה עוצרת, פרשנים מעריכים כי זמנה היה מהיר בכ-12-8 שניות מהזמן שהשיגה, מה שהיה מציב אותה ללא ספק בתוך עשר ההרצות המהירות בעולם בהיסטוריה (המקום העשירי עומד כיום על 8:26.77 דקות)

וולטג'י היא כבר כעת אחת מהרצות העולות במרחקים הבינוניים. כבר בגילה הצעיר, הספיקה לסיים במקום הרביעי באליפות העולם האחרונה ביוג'ין בריצת 800 מטר. עוד קודם, זכתה בתואר אלופת העולם עד גיל 20 באותו מרחק ובסגנית אלופת העולם ב-1,500 מטר. היא כבר הספיקה לייצג את אתיופיה במשחקים האולימפיים בגיל 19 בלבד, אז דורגה במקום ה-35 ב-1,500 מטר.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג