צ'מטאי-סלפטר לקראת מרתון ת"א: רוצה לשבור שיא עולם

במסגרת מסיבת עיתונאים לקראת האירוע שיתקיים בעוד חודש בדיוק, הצהירה שיאנית ישראל על כוונותיה לקראת ריצת ה-10 ק"מ המיוחדת שעתידה לבצע במסגרת המרתון. ראש עיריית ת"א רון חולדאי: "אירוע מצוין לשבירת שיאים"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
לונה צ'מטאי סלפטר ורון חולדאי במסיבת העיתונאים | צילום: מרתון פלייטיקה ת"א

ההכנות למרתון פלייטיקה תל אביב, ובפרט למקצה המיוחד לשבירת שיא העולם, נמשכות והיום (שלישי), התקיימה במלון "פורט טאואר" בתל אביב מסיבת עיתונאים לקראת האירוע, שיתקיים ביום שישי 24 בפברואר. במסע"ת נכחו ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, הרצה הבכירה לונה צ'מטאי סלפטר, מנהל רשות הספורט בעיריית תל אביב-יפו אופיר וגמן וסמנכ"ל השיווק הגלובאלי של פלייטיקה נותנת החסות, ניר קורצ'ק.

כזכור, עיריית תל אביב-יפו הכריזה לא מכבר כי תקיים לראשונה בישראל פרויקט לשבירת שיא עולמי שיציב את אירוע הספורט הגדול בישראל בשורה אחת לצד המרתונים המובילים בעולם. במסגרת המרתון, שיתקיים תחת התקן הרשמי של ה-IAAF (איגוד האתלטיקה העולמי), 30 רצות בכירות מהארץ ומהעולם, ובהן הרצה הישראלית הבכירה לונה צ'מטאי סלפטר, ישתתפו במקצה מיוחד של 10 ק"מ לנשים, בניסיון לשבור את השיא העולמי בו מחזיקה אגנס גבט, העומד על 30:01 דקות (מדובר בשיא במרוץ לנשים בלבד). צ'מטאי סלפטר מחזיקה כיום בשיא אישי של 30:05 דקות בריצה למרחק זה.

לונה צ'מטאי סלפטר, שתרוץ גם בהמשך השנה במרתון בוסטון, אמרה לקראת פרויקט שבירת השיא: "אני שמחה להיות כאן ומעריכה את המאמץ הזה. השנה אני רוצה לשבור שיא עולם במרתון פלייטיקה תל-אביב. זה כבוד גדול עבורי, ואני תמיד עושה מאמץ שהמדינה שלי ישראל תהיה גאה בי. בואו לרוץ איתי, לעודד אותי וביחד נשבור שיאים!"

שמחה להיות כאן ומעריכה את המאמץ הזה | צילום: מרתון פלייטיקה ת"א

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "המרתון הוא אירוע מצוין לשבירת שיאים – כל אחד ואחת והשיא שלו. אני מזמין את כל מי שרוצה לשבור שיא להגיע ולרוץ ולקחת חלק באירוע. אם אתם מאלה שלא אוהבים להזיע, בואו לעודד את הרצות והרצים בדרכם להישג אותו הציבו לעצמם".

במטרה להפוך את המרתון לאחד הירוקים בעולם, הציגו מארגני המרתון את התכנית הסביבתית שתתקיים שנה שנייה ברציפות לאחר הצלחה מרובה בשנה שעברה. להשגת המטרה, יימזגו בנקודות השתייה לאורך המסלול מים לכוסות מתכלות שייאספו בסיום ויועברו למתקן קומפוסט באופן שיחסוך 75 אחוז מבקבוקי הפלסטיק שיועדו לשימוש. עוד יתקיים פרויקט "מעבירים את זה הלאה" בחסות חברת התעופה האמריקאית "דלתא" המעודד את המשתתפים להעביר ביגוד שאין להם צורך בו לאלה שזקוקים לו, כאשר צוות המרתון יחד עם "דלתא" מתחייבים לכבסם, לקפלם ולהעביר לעמותות של נזקקים.

מרתון פלייטיקה תל-אביב 2023 יתקיים השנה זו הפעם ה-15 בלב העיר תל אביב-יפו ביום שישי, 24 בפברואר. האירוע, ביוזמת עיריית תל אביב-יפו יתקיים בהשתתפות למעלה מ-40,000 רצות ורצים הצפויים לקחת חלק באחד מששת המסלולים האורבניים העוברים ברחבי העיר. במסגרת האירוע יוזנקו: מרתון (42.195 ק"מ), חצי מרתון (21 ק"מ), מרוץ 10 ק"מ, מרוץ 5 ק"מ ומרוץ אופני יד לנכים. מקצה מיני מרתון לילדים יתקיים ביום רביעי, 22 בפברואר (800 מטר ו-1.5 ק"מ).



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג