פרק חמישי – מנוחה או השבתה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:הראל נחמני




שלושה שבועות נותרו לפני תחילת המסע לטראנסאלפ. את האימונים, ההתרגשות, הפציעות הקלות, התכנון וההשקעה כבר עברנו, מה נותר כעת לעשות? ממשיכים להתאמן, משביתים את הגוף, נחים קלות?






הראל נחמני


שלושה שבועות בדיוק לפני הזינוק לטראנסאלפ, תמה לה תקופת השיא של האימונים לקראת הטור המתיש והגיע הזמן לשאלת מליון הדולר – כמה זמן לפני התחרות עלינו להוריד הילוך, ומה העצימות האידיאלית של האימונים בתקופה זו של הורדת עומס.

לטובת הקוראים שאינם בקיאים בנקודה זו, אבהיר שמדובר בתקופת זמן של מספר שבועות, בה אנו מורידים את עומס האימוני מחד, אך אמורים לשמר את הכושר אליו הגענו בתקופת השיא של האימונים. תקופה זו שיש המכנים אותה taper, אמורה לאפשר לגופנו לנוח ולהגיע רעננים לקו הזינוק.

לעיתים, הגוף יותר חכם מאיתנו, וקובע עובדות בשטח הלכה למעשה, אשר לא מאפשרות לנו בחירה. באופן רשמי סיימנו אני ושותפי לטור רונן שיריזלי את תקופת השיא ב- 15 ליוני (לפני שבוע) באימון שנערך בהרי ירושלים (135 ק"מ, 3 ק"מ טיפוס מצטבר, כ- 5 שעות) ובו טיפסנו את כל העליות המוכרות: צובא (פעמיים), בר גיורא, נס הרים ועוד. יום לאחר אימון זה שהיה כאמור סופה של תקופת השיא באימונים, הגוף שלי "שיחרר" את כל העומסים שהצטברו בו בחודשים האחרונים, וכך מצאתי עצמי שלושה שבועות לפני הטור, מצונן ועם כאבי גב חזקים.

מצד אחד, אפשר לאמר שהייתי מושבת למשך 4 ימים בהם לא קיימתי שום פעילות ספורטיבית, מצד שני ניתן לאמר שנתתי 4 ימי מנוחה יקרים לגופי, רגע לפני שאני הולך "לקרוע" אותו במשך 7 ימים בעליות האימתניות של הרי האלפים.

ניסיון העבר מלמד אותי שמספר ימי מנוחה ברגעים קריטייים, כמה שבועות לפני התחרות, יעשו לגופי רק טוב, חבל רק שהייתי צריך "להיענש" על ידי גופי בכאבי גב ובהצטננות כדי לקבל מנוחה זו ולא השכלתי לקחת אותה בעצמי בשלב שבו הדבר היה עוד בשליטתי.

השבוע חזרתי מההשבתה או מהמנוחה (תלוי איך מסתכלים על זה) לאימונים על פי התוכנית של מאמננו גדעון חן, ואנו מקווים להגיע לקו הזינוק בשיא הכושר אך לא עייפים מדי.

הנני מבקש להודות לכל אותם ספונסרים שבזכותם אנו נוסעים לטור טראנסאלפ מצויידים היטב:

  • מר עמי אלעזרי – מנכ"ל חברת מילניום אלקטריק וכל עובדי החברה.
  • ארז ומוטי בעלי חברת DAA – יבואני אופני Canondale System 6 עליהם אנו רוכבים בטור
  • צח ודני הנפלאים מבית הטריאתלטים Time Trial.
  • חברת אוויס השכרת רכב.
  • רוני ענר הלא הוא מר Rudy project.
  • אורן ניסטל מניסטל ביטוחים.
  • ניר, יריב ואמיר מאתר www.shvoong.co.il המסקר את הטור וההכנות אליו.

ותודה רבה למשפחות, למקומות העבודה ולכל החברים שמפרגנים לאורך כל הדרך.
אנו נדווח גם במהלך הטור טראנסאלפ (6-12 ליולי) וכמובן נסכם את כל הדרך שעברנו עם סיום הטור.

לעוד כתבות על הטראנסאלפ לחץ כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג