ערים למען תרבות האופניים

עיריית תל-אביב כבר ידועה כאחת הערים המקדמות את תרבות האופניים בתחומה, והסיבות ברורות, אך כיצד ערים אחרות בישראל מתכננות לקדם את תרבות האופניים בתחומן. בעיר נתניה יפתח ב- 11 ליוני ה- BIKE PARK, פארק אקסטרים מיוחד לאופניים ושם אומרים שזו רק ההתחלה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עיריית תל-אביב כבר ידועה כאחת הערים המקדמות את תרבות האופניים בתחומה, והסיבות ברורות, אך כיצד ערים אחרות בישראל מתכננות לקדם את תרבות האופניים בתחומן. בעיר נתניה יפתח ב- 11 ליוני ה- BIKE PARK, פארק אקסטרים מיוחד לאופניים ושם אומרים שזו רק ההתחלה

מאת:יריב זרביב


נתניה היא עיר תיירות, בעלת נתונים טבעיים נוחים לשבילי אופניים. הקמת שבילי אופניים הם חלק ממדיניות "מיתון תנועה" אשר צוברת תאוצה בהרבה ערים בעולם ובארץ. עידוד רכיבה על אופניים הוא חלק מאסטרטגיה של תחבורה ידידותית לסביבה.

במסגרת  התחרות הראשונה לתחבורה בת קיימא בישראל – "תחבורה היום ומחר" הגיעה נתניה לגמר בפרויקט תוכנית אב לשבילי אופניים שגובשה בשנים 2003 – 2002. הבקשה הוכנה על ידי אגף התכנון של עירית נתניה. התוכנית היא להקמת מערכת שבילי אופנים באורך עשרות קילומטרים המרשתת את נתניה, בצורת שתי וערב. השבילים מגיעים למרכזי חינוך, למוקדי תחבורה ומוקדי פנאי וספורט שונים כולל חוף הים. השבילים נועדו לשימוש התושבים ולשימושי תיירות, תוך שיכלול מערך הסברה לעידוד השימוש.

שנה שעברה, במסגרת  "קול קורא – תכנון וביצוע שבילי אופניים" קיבלה עירית נתניה תמיכה לתכנון שביל אופניים לאורך כביש החוף. ההצעה הוגשה בתאום עם איגוד האופניים בישראל ומתואמת עם מועצה אזורית חוף השרון. לטווח הארוך הכוונה היא כי קטע נתניה – ת"א יהיה חלוץ למערכת שבילים מטרופולינית. בשלב ראשון תתוכנן תוכנית כללית של השביל בצידו המערבי של כביש החוף. תוכנית לביצוע תהיה בצידו הצפוני של התוואי מבית ספר שי עגנון ועד מחלף הרצל. שביל זה הוא חלק ממערך שבילים המתוכנן עד תל אביב.

Bike Park – פארק אקסטרים לאופניים
החברה הכלכלית הקימה מתחם רכיבה ואימונים לאורך כביש 57, וניתן היום לראות את התקדמות בנייתו. הפארק ישמש לרכיבת אופניים אתגרית, תחרותית ועממית. האתר יכלול רכיבת שטח אתגרית, קפיצות, ו-down hill . התוכנית נמצאת בשלבי סיום על ידי אדריכל פרופ’ גדעון שריג. לפארק זה נגישות מצוינת מכבישים ארציים ומתחנת רכבת קריית אליעזר. מדובר בפארק ראשוני מסוגו בארץ המהווה את המילה האחרונה, טרנד התופש בשנים האחרונות אוהדים רבים.


תמונת הדמייה של הבייק-פארק

בפארק יוכלו המבקרים לרכוש אופניים, לתקן את האופניים שברשותם ולהצטייד באביזרים המתקדמים ביותר וכן לקבל הדרכה לטיולים בנתניה ובארץ בכלל, להיות חבר במועדון חברים, לשתות קפה ובעיקר לרכב בשבילי רכיבה אתגרית, תחרותית או עממית. על פי התכנון ישתרע הפארק על פני כ – 40 דונם והוא יוקם לאורך כביש 57 בין הרחובות פנקס, דגניה והכדר באזור התעשייה קרית אליעזר. לפארק תהיה נגישות מצוינת מכבישים ארציים ומתחנת רכבת קריית אליעזר, הפתיחה מתוכננת בעוד כחצי שנה.

פרויקטים נוספים עליהם עובדים בימים אלה בעיריית נתניה:
עיר ימים –
שכונת מגורים שתמנה 4000 יחידות דיור. בשכונה יש רצון להסתייע בתכנון שימוש אינטנסיבי באופניים ברחבי השכונה. כל מערכת הדרכים בשכונה מרושתת בשבילי אופניים ברוחב 2.5 מטר כך שניתן לרכב באופן דו סטרי. האורך הכולל של השבילים הוא כ – 7500 מטר והם מבוצעים על פי קצב האכלוס.
שביל אופניים מסביב לשלולית החורף – בימים אלה הושלמה הקמה של שביל הולכי רגל ואופניים מסביב לשלולית.  אורכו של השביל ההיקפי הוא  1.6 ק"מ ורוחבו נע בין ארבעה לששה מטר.
שביל אופניים בין השמורות – במסגרת השקעות החברה הממשלתית בנתניה תקבל העירייה תמיכה לביצוע שביל אופניים תיירותי בין שלולית החורף, שמורת האירוסים ושמורת פולג עד ויינגייט.
שביל אופניים מסביב לאצטדיון – במסגרת עבודות הפיתוח של האצטדיון יבוצע  לצד המדרכה שביל אופניים היקפי.

תמונת שער: ליאור דיין



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג