ערב פתיחת עונה מרשים של איגוד האופניים

אירוע פתיחת עונה תקדימי, מושקע ומרשים קיים אמש איגוד האופניים הישראלי
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אירוע פתיחת עונה תקדימי, מושקע ומרשים קיים אמש איגוד האופניים הישראלי

מאת:יאיר בן עמי

איגוד האופניים הישראלי סובל מאז הקמתו מהתנהלות המונעת ממנו את ההתקדמות הראויה והמקבילה להתפתחות תרבות רכיבת האופניים בישראל.

באמצע שנת 2013 קיימנו ראיון חזרה לתפקיד עם ד"ר יוני ירום, ששב לכהונה שנייה כיו"ר איגוד האופניים הישראלי. הוא הבטיח גישה חדשה שתביא לשינוי בענף.


יו"ר איגוד האופניים ד"ר יוני ירום. הבטיח שילוב העממי עם התחרותי


המהלך הגדול הראשון של ד"ר ירום היה מינוי ירון דור לתפקיד מנכ"ל האיגוד. בראיון שקיימנו עם דור בסוף 2013 הוא הציג גישה חדשה, שינוי כיווני מבט מהפכניים במושגי איגוד האופניים הישראלי והבטיח כי גם יציג קבלות תוך זמן קצר. במהלך השבועות האחרונים מונו שני מאמני נבחרות חדשים, אילן אולמן לנבחרת הכביש ואביעד עזריאל לנבחרת השטח, כחלק משרשרת מנויים ושינויים הנראים מהצד כמרחיקי לכת.


אמש, (שלישי) קיים איגוד האופניים אירוע פתיחת עונה מרשים וחסר תקדים במוזיאון העיצוב בחולון, בו מוצגת תערוכת אופניים מרשימה ומומלצת מאז נובמבר האחרון. נראה כי מעט מאוד ממובילי הענף בישראל נעדרו מהאירוע, אם בכלל. לאחר סיורים במתחם התערוכה פתח ד"רירום , את החלק השני כשסיפר על השינויים, המנויים והדרך החדשה של איגוד האופניים הישראלי, "מטרתנו היא לשלב את העממי עם התחרותי" אמר, במה שנראה כשינוי הגישה הבולט ביותר.


מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פורמן, היתה הבאה לנאום והעידה על עצמה כרוכבת תרבות פנאי קלאסית ובעיקר של סופי שבוע. היא הציגה כמה נתונים מרשימים אשר אמורים לקדם את ענף האופניים הישראלי.


מנכ"לית משרד התרבות והספורט, אורלי פורמן סיפרה שהיא רוכבת אופניים בעצמה



פורמן הדגישה את העובדה כי ענף האופניים נבחר כאחד מעשרת הענפים המועדפים לחלוקת כספים של המועצה להסדר ההימורים, על פי ההמלצות של ועדת לוביצקי אותה מינתה שרת התרבות והספורט לימור לבנת.

עוד היא הוסיפה כי הוקצו 275 מיליון שקלים שיחולקו בין עשרת הענפים עליהם המליצה ועדת לוביצקי ומטרה מוגדרת של הקמת קבוצות ילדים בגילאי 8-10 באותם ענפים מועדפים, כמו גם 5 מיליון שקלים לטובת שכר מאמנים לאומיים באותם הענפים ועל מנת שאלו יהיו פנויים להשקיע את הנדרש באימון בלבד. עוד הדגישה פורמן כי היא רואה חשיבות רבה המשכיות ובקידום סלילת כבישי אופניים.


אורי שפר, סמנכ"ל וראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, הגיע אף הוא לאירוע והוגדר על ידי ד"ר ירום כחבר יקר של ענף האופניים. פורמן, שדיברה לפני שפר, גילתה במהלך דבריה כי גם שפר נוהג לרכוב על אופניים בסופי שבוע.


אורי שפר, סמנכ"ל וראש מינהל הספורט במשרד התרבות והספורט, הבטיח ולודרום



שפר דיבר על הצורך להכשיר עוד מאמנים ולהעשיר את הידע של המאמנים שכבר קיימים. הוא הביע דעתו כי היום יש מעט מדי מאמנים. הקהל שמילא את האולם בו התקיים האירוע הגיב במחיאות כפיים כששפר הצהיר כי הוא אוהד נלהב של רעיון הקמת ולודרום בישראל ועובד כדי לקדם את הנושא, "חמור שזה לא הוקם עד היום" אמר שפר.

מנכ"ל האיגוד, ירון דור, הציג את התוכנית החדשה של איגוד האופניים, את תוכנית התחרויות העשירה לעונת 2014 ואמר כי הוא מאמין ששני רוכבי אופניים ישראלים ייצגו את ישראל במשחקים האולימפיים בריו 2016.


דור ירון. הבטיח לחגוג עם שלומי חיימי בקופה קבנה


"אני אשתה מוחיטו עם שלומי בחוף קופהקבנה", אמר דור כשהצביע על שלומי חיימי כאחד מהרוכבים שהוא מאמין שיגיעו למשחקים אולימפיים בריו 2016.
לסיום הערב עלה צדוק יחזקאלי, העיתונאי ורוכב האופניים, לספר על פציעתו בגורי – גאורגיה באוגוסט 2008 כשהגיע לסקר את המלחמה שעמדה להסתיים שם אז.


יחזקאלי והתמונה שלו רגע לאחר הפציעה



יחזקאלי ריתק את הקהל בסיפורו על הפציעה הקשה, דרך השיקום, החזרה לרכיבה על אופניים ומסע האופניים המרתק, בן השלוש שנים, סביב העולם אותו סיים לא מזמן.


יחזקאלי עם צילום שלו במסע סביב העולם



רוח סיפורו של יחזקאלי אופיינה באופטימיות אין קץ, אל מול הקשיים האדירים שחווה בשיקום והוא תאם להפליא לרוח הערב וזו אותה מנסים קברניטי איגוד האופניים הישראלי להציג כדרכו החדשה של ענף האופניים הישראלי, בהובלת איגוד האופניים.

למעוניינים  – אפשר לראות את המצגת של תוכניות איגוד האופניים כאן.

22.1.2014


יאיר בן עמי - מציאות נושכתיאיר בן עמי
עורך לשעבר של אתר שוונג
בעל הטור מציאות נושכת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג