ענף אופני הטריאל נכנס לישראל

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:תום בר

 

איגוד האופניים מברך על כניסת רוכבי ענף הטריאל למשפחת האיגוד. רכיבה על אופני טריאל קיימת בעולם כבר שלושה עשורים, אליפות העולם הראשונה הייתה ב- 1984, כעת הגיע תורם של הרוכבים בישראל לקבל הכרה למרות שמדובר בכמה בודדים – ההתחלה

 


תום בר וחברים בפעולה – לא לנסות בבית!

 

בשנות ה- 80, אחד אלופי העולם ברכיבת טריאל על אופנוע (Motorcycle Trials) החליט ללמד את בנו את בסיס רכיבת הטריאל, הוא בנה לו אופניים שמתאימים לאתגר (BMX בגודל 20" ישנים) וכך התפתח לו לאט ענף אופני הטריאל.

מאז ועד היום היו המון שינויים, בעיקר בגיאומטריה של השלדה, וכמובן גם בחלקים עצמם אשר יותר חזקים, קלים, ומיועדים ספציפית למטרת רכיבת הטריאל. כיום אופני הטריאל מתחלקים לשני גדלים, האחד 26", והשני 20". ההבדל ביניהם הוא בעיקר בטכניקה של הרוכב.

 

כמו כן, ישנם שני אזורי רכיבה עיקריים לרכיבת טריאל, האחד הוא שטח אורבני בעיקר בעיר, על ספסלים, פסלים, מדרגות, חומות וכו', השני נמצא בטבע על סלעים, עצים, וכו'. מבחינה תחרותית, רכיבת הטריאל מוכרת בעולם בתוך ארגון רוכבי האופניים הבינלאומי, ה- UCI, העיקרון של רכיבת הטריאל הוא לעבור סדרת מכשולים שנוצרו על ידי הטבע או על ידי אדם, המחולקת למקטעים, בדרך כלל 6 מקטעים שכל מקטע יש לבצע 3 פעמים והמנצח יהיה הרוכב עם הניקוד הכי נמוך בסוף התחרות.

שיטת הניקוד די פשוטה, אסור לגעת עם שום חלק בגוף על הקרקע ואסור שאף חלק באופניים חוץ משני הצמיגים יגעו בקרקע. כל נגיעה כזאת שווה נקודה 1, ואם הרוכב יורד עם 2 רגליים לקרקע הוא מקבל 5 נקודות ויוצא מהמקטע הרלוונטי.

 


התמונה באדיבות רועי שפרון

 

כיום בעולם יש תחרויות לאומיות ובינלאומיות עם נציגים מכל מדינה, וכמובן גם תחרות שנתית של אליפות העולם בטריאל (הראשונה נערכה ב- 1984) אנו גם מקווים שספורט זה יהיה באולימפיאדה הבאה.

רכיבת טריאל, בניגוד לענפים אחרים בתחום אופניים, היא רכיבה שצריך בה הרבה משמעת עצמית והתמדה, לא חייבים כושר גופני שיא, אבל יש להתאמן הרבה גם בתיאוריה וגם בפרקטיקה כדי להגיע להישגים מרשימים. כיום יש בארץ ישראל פחות מ- 10 רוכבי טריאל מגילאים 20-35, אנו נפגשים מדיי שבוע (בימי שישי) כדי לרכב ביחד – חוץ מרכיבות אימון באמצע שבוע (לבד או ביחד).

 

 

הרכיבה הגדולה הבאה תהיה ביום שישי ה- 21 ויום שישי ה- 28 לחודש נובמבר. הרכיבות בדרך כלל מתרחשות בת"א בנמל, טיילת, איזור כיכר רבין ועוד מקומות אחרים. אתם מוזמנים.

 

 


ליצירת קשר עם תור בר לחץ כאן

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג