עמית חדד בת ה-11.5 הדהימה במרוץ גזר

הילדה הירושלמית סיימה ראשונה במקצה ל-5 ק"מ בזמן נהדר של 20:40 דקות. מוטי מזרחי ממשיך לזלול תארים: קטף את המקום הראשון על הפודיום במקצה ל-10 ק"מ, כמה שעות בלבד לאחר שניצח במרוץ הלילה של מיתר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


הילדה הירושלמית סיימה ראשונה במקצה ל-5 ק"מ בזמן נהדר של 20:40 דקות. מוטי מזרחי ממשיך לזלול תארים: קטף את המקום הראשון על הפודיום במקצה ל-10 ק"מ, כמה שעות בלבד לאחר שניצח במרוץ הלילה של מיתר

מאת:עוז כרמל


תמונות ותוצאות המרוץ

הפתעה גדולה במרוץ גזר: עמית חדד, ילדה ירושלמית בת 11.5 הדהימה כשניצחה בין הבנות במקצה ל-5 ק"מ וסיימה בתוצאה יוצאת דופן של 20:40 דקות. חדד אשר רצה כשהיא מלווה בעידוד קולני של בן דודה, השתייכה לסגל נבחרת האתלטיקה בבית ספרה בירושלים. היא סיימה במקום השישי הכללי, הצטנעה: "לא חשבתי שאגיע ראשונה מהבנות. אני רצה בבית על הליכון או עם אבא שלי בשכונה כמה קילומטרים ביום, חשבתי שאולי אגיע אחרונה".


עמית חדד ובן דודה / צילום: עוז כרמל

במרוץ הייחודי ביער הרצל, שנערך במזג אוויר אידיאלי לריצה, השתתפו יותר מ-500 רצים במקצים של 10 ק"מ, 5 ק"מ ומרוץ 2 ק"מ לילדים. התחרות שהתקיימה השנה בפעם השמינית, ממשיכה לקבץ אליה יותר ויותר רצים איכותיים מדי שנה. מנהל מחלקת התרבות והספורט במועצה, אורי שמחה, סיפר על התחרות: "זה מרוץ שהולך ומתפתח משנה לשנה. הן במספר הרצים והן באיכות הרצים. המסלול עובר בשפלת יהודה, משקיף על הרי יהודה ועל המטעים באזור".

קבוצת ריצה גדולה של ילדים ובוגרים הגיעה מעפולה. "יצאנו לפני חמש בבוקר", סיפר חגי יאלו, שהשתתף בתחרות הילדים ל-2 ק"מ. מיטקו ירגה ודני דסטה (עירוני עפולה) זכו במקום הראשון והשני במרוץ ל-5 ק"מ, וילדי עפולה זכו במקומות הראשונים גם במקצה הקצר.

מוטי מזרחי, המדריך את קבוצת הריצה אקטיביו שהשתתף אמש (חמישי) במרוץ מיתר, וזכה במקום הראשון במקצים ל-5 ק"מ ו-10 ק"מ, הוסיף גביע לארונו הצפוף וניצח בתוצאה של 33:58 דקות. למרות שסבל מעייפות, קבע מזרחי תוצאה טובה, בהתחשב בתנאי מרוץ השדה ובכך שאורכו האמיתי 10 ק"מ ו-400 מטרים. מזרחי מיצב את עצמו כאחד הרצים הטובים בישראל במרחקים ארוכים, לאחר שזכה גם בחצי המרתון בעין-גדי, בריצות ל-10 ק"מ בצהלה, ברמת אביב ובמיתר ועוד.


פודיום גברים / צילום: עוז כרמל

לאחר שסיים עוד חזר מזרחי בריצה למסלול העפר כדי ללוות את חברתו, אלונה אברין, שסיימה במקום השלישי בין הנשים. אברין שמחה להשתתף במרוץ שדה, אחרי שנסתיימו מרוצי הכבישים: "היום באתי ליהנות. ישנתי רק שעה וחצי אחרי מרוץ הלילה במיתר ולא ציפיתי לשום דבר, רק ליהנות עם הקבוצה".
ימהרן יוסף, שניצח לפני כחודש בפיניש דרמטי את מרוץ הקפת התבור, סיים במקום השני ודמסו זגיה הגיע שלישי. מארי אליאס קטפה את המקום הראשון בנשים עם 41:06 דקות, ריקי סלם סיימה שניה ואברין כאמור הגיעה שלישית.

קולו של שלמה ארצי שבקע מן הרמקולים לפני הזינוק, חימם את הרצים, וחברת הלבשת הספורט Under Armour סיפקה דוכן עם מותגי הלבשה לריצות. הרצים עברו במסלול מן היפים בארץ, בין כרמי הגפנים והזיתים של מועצה אזורית גזר. ראש המועצה, פטר וייס, נכח באירוע ואמר לשוונג: "בשנה שעברה הבטחתי שהמרוץ ימשיך גם בחמש השנים הקרובות. נמשיך להשתדל שהמרוץ יצליח גם הלאה. המרוץ השנה הוא בסימן חגיגות ה-60 למועצה האזורית גזר, ואני מודה לכל מי שהגיע מהאיזור או מחוצה לו".


פטר וייס ראש מ.א גזר / צילום: עוז כרמל

גם ארבעה חברים מקבוצת הריצה של צה"ל הגיעו במיוחד לגזר. אלכס ואיגור טרייבס, עידו שמש ומרון לבנון: "באנו לייצג בגאווה את צה"ל במרוץ, שהיה מאתגר. בדרך כלל אנחנו לא רואים אבק ברחבה, אז באנו לראות קצת שטח".

בתום הריצה חולקו פרסיים כספיים וגביעים לזוכים בקטגוריות השונות. המשתתפים נהנו מפירות טריים ומשקה איזוטוני בטעם לימון, וקיבלו את חולצת המרוץ המסורתית.

תוצאות:
גברים 10 ק"מ כללי

1. מוטי מזרחי 33:58 דק'
2. ימהרן יוסף 34:31 דק'
3. דמסו זגיה 34:53 דק'

נשים 10 ק"מ כללי
1. מארי אליאס 41:06 דק'.
2. ריקי סלם 42:30 דק'
3. אלונה אברין 47:24 דק'

גברים 5 ק"מ כללי
1. מיטקו ירגה 16:52 דק'
2. דסטה דני 17:12 דק'
3. וולר אנטוני 17:41 דק'

נשים 5 ק"מ כללי
1. עמית חדד 20:40 דק'
2. יונית אבנר  20:54 דק'
3. יסמין ארליכמן 22:46 דק'
 

תמונות ותוצאות המרוץ

תמונות נוספות:



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג